2017-11-29, 21:44
Medlem
OldMKenseys avatar
Övertagit en Xbox one som saknade handkontroll. Konsolen har legat orörd 1-2 år.

Köpte 2 st trådlösa:
https://www.maxgaming.se/xbox-one-handkontroll/xbox-one-wireless-controller-white-v2?gclid=EAIaIQobChMI5-nG5tLk1wIVBeAYCh1uSg0SEAQYASABEgK37fD_BwE

Verkar synka bra, lampan blinkar för att sen bli fast sken - men inget händer när jag trycker på knapparna.

Vad kan vara fel?

Har ju köpt två kontroller och ingen fungerar.

Kan det vara konsolen som behöver uppdaterad mjukvara. Den vill uppdatera vid uppstart, men jag kommer ju inte vidare när inga knappar fungerar.
Citera
2017-11-29, 21:49
Medlem
elephantstones avatar
Du kan ansluta kontrollerna genom en micro USB-sladd och på så sätt navigera dig till konsolens inställningar. Välj "Kinect och enheter" i menyn och uppdatera mjukvaran därifrån.
Citera
2017-11-29, 21:57
Medlem
OldMKenseys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elephantstone
Du kan ansluta kontrollerna genom en micro USB-sladd och på så sätt navigera dig till konsolens inställningar. Välj "Kinect och enheter" i menyn och uppdatera mjukvaran därifrån.

Jag testade med en sladd jag hade som verkade passa. Kontroll utan batterier och vibrerade till och börjar lysa med fast sken när jag sätter in i USB-port. Men inget händer trots att jag trycker på alla kontrollens knappar. Jag ser alltså endast "välkomstskärmen" men kan inte påverka/navigera.

Kan det vara fel typ av sladd även om den passar och kontrollen får ström?
Senast redigerad av OldMKensey 2017-11-29 kl. 22:00.
Citera
2017-11-29, 22:02
Medlem
elephantstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldMKensey
Jag testade med en sladd jag hade som verkade passa. Kontroll utan batterier och vibrerade till och börjar lysa med fast sken när jag sätter in i USB-port. Men inget händer trots att jag trycker på alla kontrollens knappar. Jag ser alltså endast "välkomstskärmen" men kan inte påverka/navigera.

Testa följande även om det låter märkligt:

1. Koppla ur strömsladden och koppla in den igen efter 1 minut
2. Anslut kontrollen med USB-sladden
3. Starta konsolen genom att hålla in X-knappen på kontrollen

om inte det fungerar, testa:

1. Koppla ur strömsladden och koppla in den igen efter 1 minut
2. Anslut kontrollen med USB-sladden
3. Håll inne startknappen på konsolen under en minutstid - alltså tills enheten slås på och en stund till.
Citera
2017-11-29, 22:27
Medlem
OldMKenseys avatar
1. Fungerade såtillvida att konsolen startade upp när jag höll inne X på kontrollen. Men sedan samma sak, kommer till välkomstskärmen men kan inte röra något.

2. Får inte detta att funka. Endast om jag nuddar lätt en gång så startar konsolen. Håller jag inne knappen så händer inget eller konsolen stängs av.
Citera
2017-11-29, 22:36
Medlem
elephantstones avatar
Citat:
1. Fungerade såtillvida att konsolen startade upp när jag höll inne X på kontrollen. Men sedan samma sak, kommer till välkomstskärmen men kan inte röra något.

2. Får inte detta att funka. Endast om jag nuddar lätt en gång så startar konsolen. Håller jag inne knappen så händer inget eller konsolen stängs av.

Testa det här:

Håll inne X-knappen samtidigt som du trycker upp och höger på D-paden. Kan hända att du får trycka på D-paden några gånger. Vad som händer är att kontrollen stängs av. Sätt därefter igång den som du gör normalt och så borde det fungera.
Citera
2017-11-29, 22:47
Medlem
OldMKenseys avatar
Nej, jag lyckad inte få något att hända .. stängs ej av.
Citera
2017-11-29, 22:50
Medlem
elephantstones avatar
Citat:
Nej, jag lyckad inte få något att hända .. stängs ej av.

X-knappen i mitten (en meny kommer poppa upp med texten "Vad vill du göra?") + upp + höger (tills kontrollen stängs av).

Nu ger jag upp. Hoppas det löser sig.
Citera
2017-11-29, 22:54
Medlem
OldMKenseys avatar
Tack för hjälpen! Men nej.. håller inne C knappen i mitten men absolut inget händer (ingen meny dyker upp).
Citera
2017-11-29, 23:01
Medlem
elephantstones avatar
Citat:
Tack för hjälpen! Men nej.. håller inne C knappen i mitten men absolut inget händer (ingen meny dyker upp).

Jag hänvisar dig till Xbox-supporten på Microsofts hemsida. De är väldigt trevliga och hjälpsamma.

Om du känner för att testa ett knep till:

Ta ut batterierna ur kontrollen. Stäng av enheten, dra ut strömsladden. Sätt in den igen och starta konsolen genom att trycka igång enheten. Starta kontrollen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in