2017-11-29, 15:44
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Blir intressant läsa fup. Gissar att de bägge ynglingarna är ett par hashtomtar från icke skidåkande nation.

Gubben gjorde rätt.

Om det finns fler män i bilen än en äcklig "pojkvän" så ekar ordet asylmigranter i huvudet på mig.

Varför döljer man annars knarkarnas identitet.
Citera
2017-11-29, 15:56
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stolerik
Namnen på pojkarna?

Sekretessen tycker jag skvallrar lite vilken sort det här är frågan om.

Jag tror det är mycket y och z i deras resp namn.
Citera
2017-11-29, 16:44
Medlem
Jag vet vilka killarna är. Vanliga svenska killar. Inget knark eller liknande.
Citera
2017-11-29, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dennis__f
Jag vet vilka killarna är. Vanliga svenska killar. Inget knark eller liknande.

Varför skulle en pappa vilja misshandla dessa pojkar? Vanlig orolig pappa eller en pappa med alkoholproblem och extrem paranoia för sin dotter pga vilket as han själv är mot kvinnor?
Citera
2017-11-30, 00:35
Medlem
Motorprinsens avatar
Rätt av pappan.

Går inte att jämföra med hedersförtryck.
Citera
2017-11-30, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motorprinsen
Rätt av pappan.

Går inte att jämföra med hedersförtryck.

Varför skulle detta vara rätt om det är som någon här skrivit tidigare. Att ungdomarna inte höll på med droger eller liknande?
Citera
2017-11-30, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majvor1
Varför skulle detta vara rätt om det är som någon här skrivit tidigare. Att ungdomarna inte höll på med droger eller liknande?
För han uppmuntrar tonåringen att lämna hemmet på kvällar/nätter utan tillåtelse, säkerligen under både vardagar och kvällar. Vad hade du tyckt om ditt barn var försvunnen och inte svarade i telefon under natten? Hade du blivit överlycklig?
Citera
2017-11-30, 07:52
Medlem
Lingon_s avatar
Går ju att se det från farsans perspektiv, 19 åring som gängar med en tös på 15, lite peddovarning där. Samtidigt kommer det knappast lösa nånting att gå fram och puckla på karln, lär ju skapa en redig splittring i familjen och knuffa dottern ännu längre bort nu.
Citera
2017-11-30, 08:59
Medlem
Dadelmannens avatar
Är väl som vanligt i dessa fall, men kan förstå resonemanget hos fadern, särskilt om man likt många här extrapolerar in massa okända faktorer. Men bara för att man förtår honom försvarar man honom inte, han har helt klart gått över gränsen.
Citera
2017-11-30, 09:26
Medlem
En femtonåring ska inte vara ute på nätterna och en 19-årig pojkvän är gränsfall åldersmässigt. Men att skylla allt på pojkvännen är kanske lite väl enkelt. Troligen hade dottern varit lika "rebellisk" utan honom, och vem vet vad som skulle kunna ha hänt utan pojkvännens närvaro?

Att vara tonårsförälder kan vara mycket svårare än vad många här verkar förstå. En bra relation mellan föräldrar och tonåringar kräver en öppen dialog, där man diskuterar sig fram utan att fördöma.

Har tjejen haft ett helvete med styrande och fördömande föräldrar förstår jag mycket väl att hon hellre kollar på tv hemma hos 19-årige pojkvännen.
Citera
2017-11-30, 12:29
Medlem
Känner till förövaren, ingen i byn försvarar hans handlingar! Grabbarna är vanliga skötsamma kids och flickan håller sig borta från hemmet för att det förekommer våld i hemmet/hustrumisshandel/superi. Mannen har en allvarlig störning och snappar för minsta lilla,har även kronolle i hälarna. Har misshandlat sin spenslige far flera ggr när han försökt tala honom till rätta. Mannen skulle nog behöva vård av nåt slag!
Citera
2017-11-30, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kopparfisk
En femtonåring ska inte vara ute på nätterna och en 19-årig pojkvän är gränsfall åldersmässigt. Men att skylla allt på pojkvännen är kanske lite väl enkelt. Troligen hade dottern varit lika "rebellisk" utan honom, och vem vet vad som skulle kunna ha hänt utan pojkvännens närvaro?

Att vara tonårsförälder kan vara mycket svårare än vad många här verkar förstå. En bra relation mellan föräldrar och tonåringar kräver en öppen dialog, där man diskuterar sig fram utan att fördöma.

Har tjejen haft ett helvete med styrande och fördömande föräldrar förstår jag mycket väl att hon hellre kollar på tv hemma hos 19-årige pojkvännen.

19 gränsfall? Hur många 19-åringar är inte lugna mesar?

Kanske inte dom bångstyriga 15 åringar ligger med iof...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in