2017-11-28, 00:50
Medlem
Joealeriss avatar
Hej! r det ngon hr p Flashback som ger denna aktie? Jag kpte 100 aktier den 22/11-2017, och avkastningen r redan enorm (32,7%).

P deras sida p Avanza s finns det nnu inga publicerade nyheter. Dremot kan man lsa om deras produkter p deras hemsida (www.aphira.com).

Aphria Inc r ett kanadensiskt bolag som tillverkar cannabisprodukter, s som exempelvis kapslar innehllandes cannabisolja, egna vaporizers samt olja i vanliga flaskor fr oralt intag. Enligt deras hemsida s hrstammar samtliga produkter frn egenodlad cannabis.

Med allt fler lnder som har legalisering av cannabis p dagordningen s knns detta som ett skert kort fr en stor, framtida avkastning.

Nu r jag inte s kunnig inom varken teknisk eller fundamental analys, men ngon som r det fr grna fylla p med sdan data. Aktien r som sagt kanadensisk, s vill man kpa den s gller det att godknna ett avtal (CEG) p Avanza fr att kunna handla den.

Det skulle ven vara intressant att jmfra aktien med andra aktier inom samma bransch, exempelvis Canopy Growth Corp.
2017-12-17, 02:05
Medlem
gde denna sedan april 2017 och slde av fr tv veckor sedan runt 13$. 75% p nio mnader r inte dligt. Har investerat i kryptovaluta fr pengarna i och med att jag tror att jag kommer 10x mina pengar. De som vill hlla sig till aktier rekommenderar jag framfrallt Aphria i och med att det r det enda fretaget som har haft positivt kassaflde de senaste 8 kvartalen. Andra bra fretag r Canopy, Aurora, Weed MD och Emerald Health. Tvekar inte fr fem re ver att det hr kommer vara den hetaste nykomna branschen. Otroligt bra lge att kpa in sig ven idag. Frsljningen av cannabis fr vardagsbruk i Kanada brjar i juni 2018 och fram till dess finns fina pengar att tjna i och med framtida avtal med distributrer, producenter och kanske tom uppkp av stora tobaksbolag!
2018-04-02, 17:53
Medlem
11.21 cad i skrivandes stund, bra entry level nu?
2018-04-02, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Natediaz
11.21 cad i skrivandes stund, bra entry level nu?

Mitt ml r 10. Lste ngot om ev utspdning vilket torde dra ner det lite till men andra sidan r logiken i dom hr aktierna inte enorm s kan lika grna klttra.
2018-06-25, 15:09
Medlem
snart uppe i 13 cad. Aphria r utan tvekan den cannabis aktie med mest upside just nu.
2018-09-04, 16:54
Medlem
77 % + p en mnad
2025-04-15, 16:17
Moderator
Diagorass avatar
Aktien r avnoterad. Trd lst.

/ mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto