Flashback bygger pepparkakshus!
2017-11-28, 00:50
Medlem
Joealeriss avatar
Hej! Är det någon här på Flashback som äger denna aktie? Jag köpte 100 aktier den 22/11-2017, och avkastningen är redan enorm (32,7%).

På deras sida på Avanza så finns det ännu inga publicerade nyheter. Däremot kan man läsa om deras produkter på deras hemsida (www.aphira.com).

Aphria Inc är ett kanadensiskt bolag som tillverkar cannabisprodukter, så som exempelvis kapslar innehållandes cannabisolja, egna vaporizers samt olja i vanliga flaskor för oralt intag. Enligt deras hemsida så härstammar samtliga produkter från egenodlad cannabis.

Med allt fler länder som har legalisering av cannabis på dagordningen så känns detta som ett säkert kort för en stor, framtida avkastning.

Nu är jag inte så kunnig inom varken teknisk eller fundamental analys, men någon som är det får gärna fylla på med sådan data. Aktien är som sagt kanadensisk, så vill man köpa den så gäller det att godkänna ett avtal (CEG) på Avanza för att kunna handla den.

Det skulle även vara intressant att jämföra aktien med andra aktier inom samma bransch, exempelvis Canopy Growth Corp.
2017-12-17, 02:05
Medlem
Ägde denna sedan april 2017 och sålde av för två veckor sedan runt 13$. 75% på nio månader är inte dåligt. Har investerat i kryptovaluta för pengarna i och med att jag tror att jag kommer 10x mina pengar. De som vill hålla sig till aktier rekommenderar jag framförallt Aphria i och med att det är det enda företaget som har haft positivt kassaflöde de senaste 8 kvartalen. Andra bra företag är Canopy, Aurora, Weed MD och Emerald Health. Tvekar inte för fem öre över att det här kommer vara den hetaste nykomna branschen. Otroligt bra läge att köpa in sig även idag. Försäljningen av cannabis för vardagsbruk i Kanada börjar i juni 2018 och fram till dess finns fina pengar att tjäna i och med framtida avtal med distributörer, producenter och kanske tom uppköp av stora tobaksbolag!
2018-04-02, 17:53
Medlem
11.21 cad i skrivandes stund, bra entry level nu?
2018-04-02, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Natediaz
11.21 cad i skrivandes stund, bra entry level nu?

Mitt mål är 10. Läste något om ev utspädning vilket torde dra ner det lite till men å andra sidan är logiken i dom här aktierna inte enorm så kan lika gärna klättra.
2018-06-25, 15:09
Medlem
snart uppe i 13 cad. Aphria är utan tvekan den cannabis aktie med mest upside just nu.
2018-09-04, 16:54
Medlem
77 % + på en månad
2025-04-15, 16:17
Moderator
Diagorass avatar
Aktien är avnoterad. Tråd låst.

/ mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto