2017-11-26, 17:57
Medlem
Jag har fått rätt till aktivitetsersättnign och bostadstillägg från november i år. Aktivitetsersättningen får jag om några dagar med bostadstillägget kommer först nästa månad. Det står inget på FK om vilken månad man får pengarna, men ska det vara månaden efter? Jag måste ju betala hyran nu. Som det är nu så kommer jag ha 700 spänn kavr att leva på till nästa utbetalning efter att räkningarna är betalda.
Citera
2017-11-26, 18:00
Medlem
Kan du inte logga in på dina sidor på FK och se? Deras sida är rätt bra, där ser du alla beslut och när och hur mycket pengar kommer, fasta månadsutbetalningar syns först 10 dagar innan dock.
Citera
2017-11-26, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ompiliompi
Kan du inte logga in på dina sidor på FK och se? Deras sida är rätt bra, där ser du alla beslut och när och hur mycket pengar kommer, fasta månadsutbetalningar syns först 10 dagar innan dock.

På mitt konto står det att bostadstillägg börjar i december, men att aktivitetsersättning börjar nu i november. Jag sökte för start i november på båda. Dessutom kom båda sista utbetalningarna från bostadstillägg och aktivitetsersättning samma dag i oktober. Om bostadstillägg kommer månaden efter så borde jag ju få bostadstillägg nu i november för att täcka oktober.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in