Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-26, 16:43
  #1
Medlem
AliciaicilAs avatar
Hej!

Petade ihop ett litet script i Windows 10 som fungerar utmärkt i Windows Bash-program.

När jag väljer att öppna filename.sh med bash.exe (via högerklick) blinkar fönstret bara till och försvinner lika snabbt igen. Skriptet körs inte! Öppnar jag filen inne i bash.exe går det fint.

Blir ju klart fel att öppna .sh i .exe. Fel filsystem. Men vill att mitt script enkelt körs genom att klicka på filen ifråga!

Vad bör jag göra?
Citera
2017-11-26, 17:06
  #2
Medlem
Fönstret stängs när programmet körts klart. Testa att lägga en "read" i slutet av scriptet
Citera
2017-11-28, 12:09
  #3
Medlem
AliciaicilAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhLGBBemhvGvkvtgnd
Fönstret stängs när programmet körts klart. Testa att lägga en "read" i slutet av scriptet

Jag skapade kommandot i Notepad++ och sparade som bash, men inget händer när jag startar filen med Windows Bash terminal! Valde EOL Conversion: Unix. Rutan bara flashar till och försvinner igen.

Det känns som om Windows inte godkänner att jag startar filen i bash. Det finns ingen "Run as administrator" och filen är fullt godkänd för alla användare....

*Grrrr*
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback