2017-11-26, 13:24
Medlem
Jag har tackat JA till att teckna "nya" aktier i Bio-Works Technologies AB. För att ta del av erbjudandet måste jag ha cash på kontot senast 23:59, 28NOV.

Bolaget avses listas på First North den 14 december 2017.

Alla som har tecknat kommer få ett mejl där de står om de fått tilldelning eller inte. När kommer detta mejl? Brukar de ta ett par dagar? Veckor? (Avanza)

Hur länge kommer mina cash vara låsta? (Oavsett om jag får några aktier eller inte). Jag har gått in med ett större kapital än vad jag egentligen vill, jag tror den kommer bli kraftigt övertecknad. Hoppas att jag iaf får 20%.

Vad tror ni om bolaget i övrigt? GW har gått in med sin största post någonsin.
Citera
2017-12-27, 18:11
Medlem
Shepard25s avatar
Om man ser till den marknadspotential som finns så kommer ju den vara enorm med tanke på att hela läkemedelsbranschen kommer att gå över till biologics från små molekyler de kommande åren, och därmed kommer efterfrågan på kromatografimedia, kolonner och tillhörande teknologi vara stor.

Däremot vet jag inte vad deras konkurrensfördel skulle vara mot redan etablerade aktörer, då så klart framför allt GE Bio-Sciences i Uppsala (gamla Pharmacia), men även andra som Bio-Rad och Tosoh. Mest troligt är väl att grundarna av Bio-Works har någon form av relation till dåvarande Pharmacia och någon idé/teknologi med sig. Kanske kan de få lägre tillverkningskostnad eller bättre utbyte och/eller renhet?
Jag är för dåligt insatt så ska hitta prospekt och läsa på och återkomma.
Citera
2018-01-10, 23:06
Medlem
http://mailchi.mp/vatorsecurities/bi...r?e=c1241709fa

Väldigt trevligt pm!

Även denna också!

http://mailchi.mp/vatorsecurities/bi...9?e=c1241709fa
Citera
2020-05-01, 17:13
Medlem
TheBloodyNines avatar
Någon som äger aktier här?

Jag skulle teckna i IPOn (11kr) men fick aldrig någon tilldelning. Lika bra var det kanske. Har följt bolaget sedan dess, och nu börjar det hända saker. Försäljningstillväxten blir tydligare för varje kvartal. Opåverkade av Corona-krisen (läkemedel och livsmedel överlag ser jag som säkra kort just nu).

Nordnet har öst ut aktier under den senaste tiden, vilket jag gissar är fondkommisionärer som säljer åt sina kunder. Men nu verkar säljandet ha sinat, och den senaste veckan har därför haft en intressant inverkan på värderingen.

Jag tror det kan vara läge att gå in långsiktigt här nu. Som sagt, tillväxten ser riktigt bra ut. Även ägarbilden är helt ok för att vara ett sådant här litet bolag.
Citera
2020-07-29, 14:36
Medlem
TheBloodyNines avatar
Jag tycker mig kunna urskönja en förändring i handeln den senaste veckan... Små volymer som vanligt, men aktien tycks ändå pressas uppåt. Är det förväntan på Q2-rapporten kanske?
Citera
2020-07-30, 17:37
Medlem
TheBloodyNines avatar
Volymerna tilltar. Igår klev EPB in med 4 msek. Ytterligare 10% upp idag. Lustigt hur trångt det kan bli i dörren även med små volymer.
Det känns som att det är något som ligger och pyr. Ingen rök utan eld.
Kanske en ny analys på g?
Citera
2021-02-15, 17:08
Medlem
TheBloodyNines avatar
Dagens PM var riktigt mysigt måste jag säga.

I siffror räknat inte så märkvärdigt, men att ta in Novo Nordisk i kundboken är stort och bådar gott för framtiden.
Citera
2021-02-17, 09:57
Medlem
TheBloodyNines avatar
Där kom avtalet med Korea också... Grattis till mig
Citera
2021-03-16, 10:18
Medlem
TheBloodyNines avatar
Där kom vi in i vaccinproduktionen för Covid-19 också:

Bio-Works Technologies AB
Bio-Works erhåller order värd 1,3 miljoner SEK från PolyPeptide Laboratories Inc (Cision)
2021-03-16 09:00
PolyPeptides kontraktstillverkningsorder är en så kallad "Rated Order" för covid-19 vaccin produktion enligt amerikanska statens Operation Warp Speed.

Bio-Works Technologies har erhållit en order värd 1,3 miljoner kronor från PolyPeptide Laboratories Inc i USA. Beställningen avser ett nytt projekt hos kontrakttillverkaren och omfattas av en "Health Resources Priorities and Allocations System (HRPAS) Rating" via amerikanska statens Operation Warp Speed.

Jonathan Royce, VD på Bio-Works:
"Vår spetsprodukt,WorkBeads™ 40S har använts sen länge hos PolyPeptide i Sverige, men nu har det som vi alltid trott bekräftats, att när våra globala kunder börjar att känna till fördelarna med Bio-Works produkter, så minskar det tröskeln att komma in på andra produktionsenheter inom samma koncern. Det finns många företag i bioteknik branschen som har produktionsanläggningar i olika världsdelar och vi tror att PolyPeptide exempeln kan upprepas hos andra kunder i framtiden."

PolyPeptides Laboratories utvecklar processer och producerar peptidbaserade farmaceutiskaprodukter för använding som aktiva substanser i läkemedel. Företaget erbjuder ett komplett servicekoncept med utveckling (kundprojekt) och kontraktstillverkning av kundpeptider. PolyPeptide Laboratories ingår i PolyPeptide-gruppen, som är en av världens ledande producenter av peptider, med verksamhet i Sverige, Belgien, USA, Frankrike och Indien.

Denna information är sådan som Bio-Works Technologies AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 2021-03-16 09:00 CET.

Undrar vilket bolag som ligger bakom. Det ryktas om Novavax.

Hursomhelst, Covid borde generera hyfsat bra produktionsvolymer framöver.
Senast redigerad av TheBloodyNine 2021-03-16 kl. 10:23.
Citera
2023-11-08, 10:41
Medlem
qups avatar
Slår ett slag för denna oslipade pärla. Break even 2024, bv 250milj, obefintligt ägarbestånd på Avanza. Det kommer en dag (2024) då vi återser 25kr per aktie. And beyond. In och fynda!
Citera
2023-11-15, 16:43
Medlem
BW är guld, särskilt när man jämför med Nanologica som utvecklar silica baserade kromatografigeler för preparativ kromatografi. Att slå sig in i preparativ kromatografi marknaden är svårt. Läkemedelsbolagen är väldigt konservativa och föredrar att utveckla reningsprocesser med geler som de har jobbat med tidigare. Därför gäller det att komma in tidigt i utvecklingen med mål att bli en av gelerna som används redan vid screening av mya molekyler. Detta har BW lyckats med medan Nanologica har misslyckats totalt. Är för mig obegripligt hur Nanologica kan vara värda 360 MSEK vs 240 för BW till dagens kurs. När det gäller biologiska läkemedel som BWs produkter är till för, så kan man inte konvertera kunder som redan använder en annan leverantör av kromatografigeler, eftersom för biologiska läkemedel så räknas tillverkningsprocessen som en del av produkten vilket innebär att en förändring av en leverantör, särskilt kromatografi geler skulle innebära stor huvudvärk för läkemedelsbolaget. Nanologica har bättre möjligheter att konvertera kunder som använder konkurrerande silica gel eftersom silica främst används för rening småmolekylära läkemedel.

Ett annat stort plus för BW styrelseordföranden Peter von Ehrenheim som var global VD för GE Healthcare med säte i Uppsala. GEHC nu Cytiva var globala ledare och pionjärer inom preparativ kromatografi för rening av biologiska läkemedel. Av alla ledare inom läkemedel och life science som jag har träffat genom åren så var Peter den som imponerat mest på mig. Så med den laguppställningen så tror jag starkt på BW.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in