2017-11-25, 21:35
Bannlyst
Jag är så otroligt jävla frustrerad och less på att vi inte vet saker. Att allt ska vara så jävla mystiskt och okänt. Jag måste få känna den där kicken igen där man upptäcker något djupt.

Jag vill bygga en rymdraket och resa till världens ände, men det förstår vi ju att det är omöjligt om man inte är NASA. Jag vill bo på en rymdstation och titta utåt med ett GIGANTISKT teleskop.

Jag vill hitta en bugg i fysiken som jag kan använda som ett titthål 999999 ljusår bort!

Jag vill ... jag vill... JAG VILL EN JÄVLA MASSA OCH JAG BLIR TOKIG! JAG VILL SE HELA VERKLIGHETEN!!

Är artificiell intelligens mitt enda hopp?

Vad kan jag göra?

Vanlig fysik är långsam och tråkig .. och långsam som sagt. Det behövs flera tusen år av ett helt forskarsamhälle för att nå den kunskap jag vill ha, om inte mer.

Ljus rör sig 20km/h i absoluta nollpunkten.. strängteorin... nä jag vill längre än så.. jag vill upp på gudanivå.. jag vill se, känna, höra, slicka gud på hakan. Jag måste få veta!

Vad har jag för alternativ till klassisk forskning? Jag vill ha resultat, nu, och av tung karaktär.
Citera
2017-11-25, 21:41
Medlem
0
zip
nada
zero
zilch
Citera
2017-11-25, 22:05
Medlem
hehehos avatar
Traditionell fysik är nog det enda att hoppas på.
Räkna med underbara förenklingar framöver som kommer göra allt lättare att greppa dock.
Du kan nog nå din dröm, skönheten ligger i enkelheten och där har vi en bit kvar inom fysiken

Tips på extremt experiment: pröva att bygga en fusionsreaktor som uppvärming enligt byggbeskrivning på nätet (nej den går inte plus i energi)

https://makezine.com/projects/make-36-boards/nuclear-fusor/

Inrikta dig på förenklingar som upptäckter. (det skall väl inte behövas puttinutton elemtarpartiklar för att driva runt universum)
Senast redigerad av heheho 2017-11-25 kl. 22:09.
Citera
2017-11-25, 22:44
Medlem
yggdrazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nAJaSSmaSKaRkuK
Vad har jag för alternativ till klassisk forskning? Jag vill ha resultat, nu, och av tung karaktär.
Ja, hittepå är ju ganska populärt. Det är snabbt och kan ge extrema "insikter".
Citera
2017-11-25, 22:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av yggdrazil
Ja, hittepå är ju ganska populärt. Det är snabbt och kan ge extrema "insikter".

Jag uttryckte mig knasigt. Det jag vill säga är att den "vanliga vägen" är för långsam. Jag vill ha action, kontakt med utomjordingar, sådant.

Bygga kärnkraftreaktioner och sådant har folk gjort redan. Lasrar har folk gjort redan, det är bara att söka på youtube så är det klart, någon har gjort experimenten åt dig.

När det kommer till det pyttelilla så måste man ha sjuk dyr utrustning i miljonklass. Rymdfärder är bara att glömma.

Jag vill helt enkelt utforska någonting så DJUPT och upptäckande att man tappar hakan!
Citera
2017-11-25, 23:03
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Jag uttryckte mig knasigt. Det jag vill säga är att den "vanliga vägen" är för långsam. Jag vill ha action, kontakt med utomjordingar, sådant.

Bygga kärnkraftreaktioner och sådant har folk gjort redan. Lasrar har folk gjort redan, det är bara att söka på youtube så är det klart, någon har gjort experimenten åt dig.

När det kommer till det pyttelilla så måste man ha sjuk dyr utrustning i miljonklass. Rymdfärder är bara att glömma.

Jag vill helt enkelt utforska någonting så DJUPT och upptäckande att man tappar hakan!

Djupt samt rymdraketer på "samma gång"? Låter som den där Madsen i Danmark, minst sagt...
Ja, det är väl inget fel i det, så länge man inte har ihjäl söta kvinnliga journalister på sina tokprojekt..

-Skämt åsido, sök in på teknisk linje när det är dags för dig att välja till gymnasiet. Då får du grundkunskaperna för att forska vidare och experimentera när du blir lite äldre.
Citera
2017-11-25, 23:19
Avslutad
LaPlace-transformera speciella relativitetsteorin
Citera
2017-11-26, 10:22
Medlem
Citat: Jag vill ... jag vill... JAG VILL EN JÄVLA MASSA OCH JAG BLIR TOKIG! JAG VILL SE HELA VERKLIGHETEN!!

Är artificiell intelligens mitt enda hopp?
...

Ja, men den ambitionen behövs nog både egen och artificiell intelligens!
Sikta mot stjärnorna och du når skogsbrynet!
Men skämt åsido - Fortsätt drömma och jobba! Lycka till!
Citera
2017-11-26, 10:44
Avstängd
Citat:
Utomjordingar kan du nog glömma. Närmast du kan komma och göra något häftig är att skaffa dykarcertifikat och börja studera bläckfiskar.
Citera
2017-11-26, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Utomjordingar kan du nog glömma. Närmast du kan komma och göra något häftig är att skaffa dykarcertifikat och börja studera bläckfiskar.
Att dyka måste väl vara samma sak som att studera inomjordingar?
Citera
2017-11-26, 14:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AlgotR
Att dyka måste väl vara samma sak som att studera inomjordingar?
Det intressanta med bläckfiskar är att de är rätt intelligenta, men vår senaste gemensamma förfader hade inte någon hjärna alls. De är alltså en intelligens som från grunden utvecklats helt annorlunda än oss. De är en bra startpunkt för att kunna förstå utomjordingar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in