Flashback bygger pepparkakshus!
2017-11-25, 19:57
Medlem
Hej
Vet någon om man kan få tag i vicks vaporub..har letat länge nu utan resultat...
Citera
2017-11-25, 21:08
Medlem
ninjutsus avatar
Det säljs inte i Sverige längre, men går att få tag på genom Amazon eller eBay. Vet också att det säljs på apotek i Spanien.
Citera
2017-11-25, 21:09
Medlem
Jag har en burk från 90-talet som dyker upp när förkylningen är framme

Hur som Ebay har det
https://www.ebay.com/itm/Vicks-Vaporub-Ointment-Vaporize-blocked-nose-cough-Nasal-Congestion-headache-50g/111828883443?epid=1761015601&hash=item1a098557f3:g :e3oAAOSwFGNWTvzR
Citera
2017-12-11, 16:48
Medlem
Uncle Dukes avatar
Är det någon större skillnad på Vicks-smörjan och tigerbalsam? Det verkar som om de har samma aktiva ingredienser, förutom att Vicks har eukalyptusolja och tigerbalsam kajeputolja istället.
Citera
2017-12-11, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Är det någon större skillnad på Vicks-smörjan och tigerbalsam? Det verkar som om de har samma aktiva ingredienser, förutom att Vicks har eukalyptusolja och tigerbalsam kajeputolja istället.

Tigerbalsam svider ju en del och lämpar sig inte t.ex. under näsborrarna (där ska man eg inte ha vicks eller, men), och är väl egentligen avsedd för muskelsmärta. Vaporub används vid förkylning.
Citera
2017-12-11, 18:53
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av themansam
Tigerbalsam svider ju en del och lämpar sig inte t.ex. under näsborrarna (där ska man eg inte ha vicks eller, men), och är väl egentligen avsedd för muskelsmärta. Vaporub används vid förkylning.

Även tigerbalsam kan smörjas in på bröstkorgen vid förkylning, enligt texten på burken. Jag har också testat att lösa upp det i hett vatten och andas in ångorna (vilket är det enda jag egentligen använt Vicks till), och det fungerade alldeles utmärkt mot nästäppa (även om jag tror de heta ångorna från vattnet spelar större roll än vilken salva man har i det).
Citera
2025-09-22, 12:09
Medlem
man kan finna det här https://www.iherb.com?rcode=LDG4489
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här