Citat:
Ursprungligen postat av
puppeteer01
Jag tycker du ska skita i att handla de där böckerna och låna dem istället. Bor du i en region som Stockholm har du flera bibliotek du kan låna ifrån och om boken inte finns kan du beställa fjärrlån. Jag hatar inavlade patrask som anser sig smarta så att jag bokjottar både Bokus och Adlibris. jag anser inte de ska tjäna pengar alls för att de har inga egna lager utan tar mina pengar och sitter på dem tills deras levarantör skickar skiten till dem. Det är ALLTID försenat oavsett vad de säger just för att de inte har några egna lager. Om man ljuger och är oförmögen att hålla vad man lovat ska man inte ha några kunder alls. Det är min åsikt. Lägg pengarna på något annat än att handla böcker. Om du verkligen vill ha skite så kan du alltid handla böckerna begagnade.
Egentligen håller jag med dig, men det är så att böckerna på min lista är lite udda. Så pass udda att de inte finns på varken universitetsbiblioteket eller de vanliga i stan. Egentligen är det knappt att de finns i Sverige. Det gör ju så klart att Adlibris garanterat kommer ta flera veckor på sig för att leverera, men även om de fanns på biblan hade det inte varit något mening att låna en 700 sidors bok som man måste lämna tillbaks inom 2 veckor. Jag brukar läsa ett kapitel lite då och då, och då vill jag helst äga boken.