2017-11-23, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eroticon6
Du vet att det finns extremt mycket dokumentation över hur brottsoffets berättelser ändrar sig i efterhand och inte alls stämmer överens med det verkliga händelseförloppet? Hon har haft sex år på sig att förvränga historien i sitt huvud och intala sig att det var han som våltog henne och inte hon som var otrogen. Det här är ju det ultimata beviset till hennes pojkvän att hon absolut inte var otrogen, att gå ut i media.

Varför är du så obenägen att tro henne? Jag menar, du vet ju inte vad som hänt. Varför är du så extremt ovillig att tro på hennes berättelse och så extremt villig att tro på att hon varit otrogen?

Kvinnor blir ju våldtagna, det är ett faktum. Vad har du för anledning att tvivla på hennes berättelse och istället fabulera ihop en egen utan att veta någonting?
Citera
2017-11-23, 16:23
Medlem
Eroticon6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Ha ha. Blommor och bin? Vilket uttryck. Du är en gammal gubbe som inte vill inse att den gamla tiden är över. Dinosaurierna bland män är på väg bort. Håll i er.

Gamla tiden är över, det är ju i och för sig sant. Sexbrotten med väl med typ 70% senaste året. Men okej de gäller mest kvinnor ni femenazis inte bryr sig om och inga siffror ni kan dra nytta utav.
Citera
2017-11-23, 16:24
Medlem
tZx-73Rqs avatar
Citat:
Ditt universum är väldigt begränsat. Du behöver vidga det. Men risken är att det redan är kört. Du sitter i fållan och kommer aldrig ur den.

Du vet inget om mitt universum. Så truten. Jag kan lova dig att när två berusade människor som tänder på varandra, går till ett hotellrum tillsammans sent på natten, så är att knulla på top 3. Gör dig inte dummare än vad du är och låtsas att du är världsvan i processen. Ditt smällfeta ego äcklar mig.
Citera
2017-11-23, 16:25
Medlem
junks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dannebil
Men hon skulle ju inte sova över där? Var har du fått det ifrån? Hon sa bara att hamnade på hans rum, de kanske hade rum på samma våning och han ville efterfesta med henne eller att de skulle prata och eftersom de känner varann så tänkte hon kanske inte mer på det.

I hennes berättelse säger hon ju uttryckligen nej till mannen när han föreslår att hon ska sova över hos honom. Ingenstans framgår det att hon frivilligt stannat och sovit över där.

Hon säger

<Han tycker att jag kan sova här hos honom. Han är betydligt äldre än mig och han är gift, jag kände mig säker och trodde jag kunde lita på honom.>

Jag tolkar det som att dom ligger i sängen, för att hon tror hon kan lita på honom speciellt nu efter säsongen och dom båda druckit en del. Hon verkar ju inte så himla skitsmart så det stör direkt.

En del yada yada yada händer.

<Jag har pojkvän, jag säger nej. Han tar på mig och säger jo. Jag blir stel, jag vill inte. Jag säger nej igen. Han tar av mina kläder.>

Dom är i sängen och han tar av hennes kläder/underkläder.
Citera
2017-11-23, 16:26
Medlem
Eroticon6s avatar
Citat:
Varför är du så obenägen att tro henne? Jag menar, du vet ju inte vad som hänt. Varför är du så extremt ovillig att tro på hennes berättelse och så extremt villig att tro på att hon varit otrogen?

Kvinnor blir ju våldtagna, det är ett faktum. Vad har du för anledning att tvivla på hennes berättelse och istället fabulera ihop en egen utan att veta någonting?

jag har inte skrivit att jag tror något. Och jag har inte fabulerat ihop någonting, utan bara lagt fram argument.
Citera
2017-11-23, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av the-hunchback
Här är själva gärningsbeskrivningen, enligt Moa Hjelmer som påstår sig ha blivit våldtagen:

"Vi hamnar på hans rum, han vill prata, sitta nära mig på sängen. Jag säger att jag ska gå och lägga mig. Han tycker att jag kan sova här hos honom. Han är betydligt äldre än mig och han är gift, jag kände mig säker och trodde jag kunde lita på honom. Jag har pojkvän, jag säger nej. Han tar på mig och säger jo. Jag blir stel, jag vill inte. Jag säger nej igen. Han tar av mina kläder. Jag fryser till is, kan inte röra mig. Jag säger inget mer. Han våldtar mig. När det är över tar jag mina saker och går därifrån. Jag skäms, vad gjorde jag för fel?"

https://www.instagram.com/p/Bb1ZPGgB...-by=moahjelmer

Jag tolkar hennes text som att hon gick med på att sova ihop med den "betydligt äldre" mannen och att det vare sig förekom hot eller våld innan, under eller efter sexakten.

Såhär säger lagen om våldtäkt:

"Den som genom misshandel eller annars med våld eller genom hot om brottslig gärning tvingar en person till samlag eller till att företa eller tåla en annan sexuell handling som med hänsyn till kränkningens allvar är jämförlig med samlag, döms för våldtäkt till fängelse i lägst två och högst sex år."

https://www.riksdagen.se/sv/dokument...0_sfs-1962-700

Det som Moa Hjelmer beskriver är alltså INTE våldtäkt. Det är väldigt centralt för en tråd som den här under kategorin "Kändisskvaller" att ta reda på om ett påstående som görs av eller om en känd person är sant eller inte.

En frågeställning i tråden skulle kunna vara; varför ljuger Moa Hjelmer om att hon blivit våldtagen?

Moa ljuger för att någon närstående - uppmuntrad av me2-kampanjen - pressar henne att berätta en historia hon berättat förut.
Våldtäkten ägde rum 2011.
2012 fick Moa barn med K#istian. Då make.
Citera
2017-11-23, 16:27
Medlem
volvo 240s avatar
Det hon gjorde fel var att inte sparka elelr trycka åt om pungen på den påstådde GM. Samt att inte polisanmäla och bli rapekittad på sjukhuset. Nu är det väl preskriberat.

Det är mycket möjligt att det har hänt men känns inte så seriöst att komma dragandes med detta 6 år efter det ska ha skett. Det drar ju ner trovärdigheten en hel del.

Och hur fan lyckas man få av kläderna lätt från nån som inte vill.
Citera
2017-11-23, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tZx-73Rq
Varför.... isolerar man sig från resten av vinnartruppen...? Full och sent på kvällen? Hade gärna däckat ute på en bänk en sommarnatt med fylld plånbok och diverse ägodelar. Blir jag rånad, våldtagen eller ollad är det inte mitt fel, men visst är det jävligt korkat?

Ingen har sagt att det är fritt fram för männen, jesus fucking christ. Så trött på att höra detta. Att man problematiserar en part innebär inte att man försvarar den andra. Vilket är lustigt när feminazis gillar att problematisera allt de ogillar. Radikala grejer som att det är onyttigt att vara smällfet, heteronormativitet. Ni vet, grejer som är uppenbara för typ vartenda jävla däggdjur förutom vi höga primater. Men ifrågasätter man något som på riktigt är obekvämt, ja då jävlar är det oacceptabelt och man ska skämmas för det man tänkt. Vill skicka alla till gulag. Tror ni vi tycker det är roligt att få folk att ogilla oss för att man yttrar obekväma åsikter och tankar? För det är jävligt otacksamt, I'll tell you.

Ifrågasätt gärna, men då bör man ju ha någon form av grund att stå på. Att DIREKT när en kvinna berättar om att hon blivit våldtagen börja ifrågasätta varför hon gjorde på ett visst sätt, befann sig på ett visst ställe, inte gjorde si, inte gjorde så, är ju den exakta anledningen till varför kvinnor behöver sex år och en världsomspännande kampanj för att våga berätta om det.

Med tanke på att det inte finns någon utpekad gärningsman finns det heller inte att försvara mot anklagelserna, så det går inte att motivera ifrågasättandet med det. Här handlar det enbart om slut-shaming.
Citera
2017-11-23, 16:28
Medlem
Yohomies avatar
Skulle inte bli de minsta förvånad om de visar sig att de hånglade innan de "råkade" hamna på snubbens hotellrum. Följer med dit trots att hon har pojkvän, trodde hon de två bara skulle snacka sponsorer och personbästan däruppe?
Citera
2017-11-23, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontakt112
Ändå gick hon frivilligt och la sig i sängen och lät gubben klä av henne.

I din fantasi, kanske. Enligt henne satt de i sängen, och hon frös enligt egen utsago till is och var oförmögen att stoppa honom när han började klä av henne. En inte ovanlig reaktion vid våldtäkter. Cirkulera.
Citera
2017-11-23, 16:31
Bannlyst
Citat:
I din fantasi, kanske. Enligt henne satt de i sängen, och hon frös enligt egen utsago till is och var oförmögen att stoppa honom när han började klä av henne. En inte ovanlig reaktion vid våldtäkter. Cirkulera.
Låter ju troligt att hon satt där inne i värmen och frös till en istapp.
Citera
2017-11-23, 16:32
Medlem
Eroticon6s avatar
Citat:
Dinosaurier har ingen framtid. Det är det som sker nu med dinosaurierna bland män. Inget tack med ett väldigt stort adjö.

Lägg fram argument istället för att tramsa. Idag utför unga män i sverige fler och grövre våldtäkter än någonsin. Såna här sex år gamla historier leder ju inte till någonting egentligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in