2017-11-22, 06:48
Medlem
Hej, fina Flashback.

Jag har en betalningsanmärkning och saknar helt (deklarerad) inkomst. Finns det något sätt att fixa (en mindre summa) pengar fort? Har ansökt om ett gäng olika sms-lån/snabblån men fått avslag på samtliga.

Eller för att vara ännu mer specifik: Jag behöver 3000 kr. Nu. Alla tips på snabba lösningar mottages tacksamt! Moralpredikningar undanbedes.

Puss på er!
Citera
2017-11-22, 06:57
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamemeritus
Hej, fina Flashback.

Jag har en betalningsanmärkning och saknar helt (deklarerad) inkomst. Finns det något sätt att fixa (en mindre summa) pengar fort? Har ansökt om ett gäng olika sms-lån/snabblån men fått avslag på samtliga.

Eller för att vara ännu mer specifik: Jag behöver 3000 kr. Nu. Alla tips på snabba lösningar mottages tacksamt! Moralpredikningar undanbedes.

Puss på er!
Släkt och/eller vänner är nog enda alternativet om du skall låna eller så kan du ju alltid jobba några timmar så har du dina 3000
Citera
2017-11-22, 07:21
Medlem
MataRengis avatar
Citat:
Hej, fina Flashback.

Puss på er!

Sälj nåt, typ bilen. Alla har väl nåt värt 3000 kronor?

Om du lånar pengarna av nån - hur kan du garantera att dom får tillbaka pengarna?
Citera
2017-11-22, 08:02
Medlem
Citat:
Hej, fina Flashback.

Puss på er!

NEJ, det går inte att låna pengar med dina förutsättningar.... Speciellt som inte ens SMS lånegivarna vill låna ut åt dig....
Citera
2017-11-22, 09:53
Medlem
pillenottens avatar
Citat:
Hej, fina Flashback.

Puss på er!
Pantbanken är nog det enda möjliga, om du har något av värde kvar vill säga.
Citera
2017-11-22, 09:54
Medlem
Asså nej.
Jag jobbar med krediter och vi nekar alla som får nej i pre-screening.
Dvs, man kollar om inkassobolaget säger ”ja, vi kan tänka oss att köpa denhär fodran”. Säger de nej, då kan vi inte göra nånting eftersom vi inte kan garantera att vi får hjälp med inkasso om det skulle skita sig.

Så då åker man ut redan där, och det tas inte ens någon kreditupplysning.
Citera
2017-11-22, 11:28
Medlem
Svar NEJ.
Citera
2017-11-22, 14:08
Medlem
Ratozs avatar
Du kan köpa saker på faktura som kan omsättas tillpengar. Det klassas dock som bedrägeri om du vet att du inte kan betala redan innan.

Och nej, alla företag som säljer på faktura tar inte upplysning vid mindre belopp.
Citera
2017-11-22, 14:38
Medlem
Schnyggves avatar
Om det är akut, så försök sälja något! Saker kan man alltid köpa nya i livet! Men om du har någon räkning eller hyra som är på väg att förfalla så är det prio! Annars försök låna lite av släkt och vänner! eller dina föräldrar! Ibland kör det ihop sig lite, men på något sätt så tenderar saker att lösa sig till det bästa i slutändan ändå....

Lycka till!
Citera
2017-11-23, 10:19
Medlem
Ratozs avatar
Just ja ett svar som egentligen borde vara bland standardsvaren i alla sådana här trådar:

Din arbetsgivare kan om han är välvillig ge förskott på lön vid tillfälliga problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in