Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-21, 21:03
Bannlyst
Här var en användare för 2 år sedan som jag idag skulle kolla upp vad personen skrev, personen hade ett namn på två bokstäver och är helt säker på vad hen hette.

NU ÄR PERSONEN helt borta, inte ett spår av denna. Jag trodde inte man kunde radera sitt konto eller få kontot raderat av annan anledning.

Vad är dealen här?
Citera
2017-11-21, 21:15
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kandukanjag66
Här var en användare för 2 år sedan som jag idag skulle kolla upp vad personen skrev, personen hade ett namn på två bokstäver och är helt säker på vad hen hette.

NU ÄR PERSONEN helt borta, inte ett spår av denna. Jag trodde inte man kunde radera sitt konto eller få kontot raderat av annan anledning.

Vad är dealen här?

Nej, konton raderas inte. Varken av usern själv eller annan.

Vilken är usern? Minns du verkligen namnet rätt? Inget som helst skiljetecken mellan bokstäverna?

Det är skillnad mellan ab och a-b.
Citera
2017-11-21, 21:16
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
(FB) Användarkonto (2012-12-30)

Om det har gått ett par år så kan det helt enkelt vara så att du inte kommer ihåg namnet rätt. Testa några olika varianter eller delar av användarnamnet som du tycker dig minnas när du söker i medlemslistan. Så småningom kanske du träffar rätt.
Citera
2017-11-21, 21:23
Bannlyst
I absolut värsta fall skulle jag kunnat tänka mig att gå igenom alla namn på den bokstaven men trycker jag in X kommer en sådan lista inte upp..

Ska testa med lite tecken mellan de två bokstäverna. Är 100% på att det finns två bokstäver kan vara att det fanns tecken däremellan.
Citera
2017-11-21, 21:24
Medlem
Kanske att det inte är bara 2 år sen utan nästan 5 år sen användaren skrev, och blev raderad innan den nya bestämmelsen kom 2012-12-30 att inga användarnamn efter dess raderas.

Red: Om det alltså var så att användare tidigare kunde raderas, vilket man ju kan få intryck av eftersom något nytt om användarkonton skrevs 2012-12-30.
Senast redigerad av jo5h2pe 2017-11-21 kl. 21:31.
Citera
2017-11-21, 21:29
Bannlyst
Sökte på google med hjälp av personens namn och en titel jag kommer ihåg denna skrev. Hittade personen!! Namnet består av två tecken och personen skrev senaste förra månaden.
MEN när jag skrive rin namnet i sök på Flashback kommer den inte upp!
Citera
2017-11-21, 21:33
Medlem
Citat:
Sökte på google med hjälp av personens namn och en titel jag kommer ihåg denna skrev. Hittade personen!! Namnet består av två tecken och personen skrev senaste förra månaden.

Sökte du i medlemslistan https://www.flashback.org/memberlist.php?
Citera
2017-11-21, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jo5h2pe
Kanske att det inte är bara 2 år sen utan nästan 5 år sen användaren skrev, och blev raderad innan den nya bestämmelsen kom 2012-12-30 att inga användarnamn efter dess raderas.

Red: Om det alltså var så att användare tidigare kunde raderas, vilket man ju kan få intryck av eftersom något nytt om användarkonton skrevs 2012-12-30.

Så det är det som är förklaringen till en bit över miljonen medlemmar, att inget raderas? Det kommer bli hur mycket som helst och allt svårare att klura ut nya användarnamn när så många av dem ligger i träda på forumet.
Citera
2017-11-21, 21:50
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Söker du direkt i sökrutan så söker du ju bara på ämnen och inlägg, inte på användarnamn. För att söka på användarnamn måste du gå till avancerad sökning. Gör du det?
Citera
2017-11-21, 22:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Söker du direkt i sökrutan så söker du ju bara på ämnen och inlägg, inte på användarnamn. För att söka på användarnamn måste du gå till avancerad sökning. Gör du det?

JAPP!

Hen finns inte där!!
Citera
2017-11-21, 22:12
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
JAPP!

Hen finns inte där!!

Varför vill du inte låta oss andra försöka söka?
Citera
2017-11-21, 22:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Varför vill du inte låta oss andra försöka söka?

Paranoid!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in