2020-07-15, 17:23
Medlem
PommesOchKebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Troligen är väl irriducibilii en druid som projicerar sin irritation på klassen, ganska uppenbart, om nu hatar en klass så mycket, så spelar han den troligen själv.. Om jag dödade en och samma klass hela tiden skulle tycka mer synd om den klassen, och ge eloge till dem som bemästrar dem och har tålmodet att spela dem.
Om blizzard släpper tbc, så kommer Druiden på lvl 70 blir en skräck upplevelse för dem som tror att dem kan plocka dem lätt haha

Till tråden så började jag spela igen, suget kom tillbaks =) snart lvl 60 på min warrior

Är beredd om att hålla med. Alla som kommer köra arena med en healer kommer vilja ha en druid.

Jag är lite sugen på att börja spela. Men känns som man hamnat så långt bak. Ingen lust att spela med vänner jag träffat igenom wow då man inte får joina deras guilds eller att dom kör bwl varje vecka och inte har någon större lust att göra dungons med en. Slutade med wow några innan jul och sitter på tre lvl 60s men känner att ingen utav classerna lockar mig. Så är kluven.. för det är ett jäkla roligt spel men svårt att hitta folk att lira med, har inte haft någon bra erfarenhet igenom guilder tidigare.

// PoK
Citera
2020-07-16, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
Är beredd om att hålla med. Alla som kommer köra arena med en healer kommer vilja ha en druid.

Jag är lite sugen på att börja spela. Men känns som man hamnat så långt bak. Ingen lust att spela med vänner jag träffat igenom wow då man inte får joina deras guilds eller att dom kör bwl varje vecka och inte har någon större lust att göra dungons med en. Slutade med wow några innan jul och sitter på tre lvl 60s men känner att ingen utav classerna lockar mig. Så är kluven.. för det är ett jäkla roligt spel men svårt att hitta folk att lira med, har inte haft någon bra erfarenhet igenom guilder tidigare.

// PoK
Går ärligt talat fort att få gear nu när så många har bis items.
Vi brukar ofta sakna 3-4 spelare för BWL och fler för mc då någon är borta, speciellt nu under sommaren.
Så vänner eller random folk med rätt kasst gear får hänga på och få det som ingen vill ha.
De får i regel mer gear än de andra.
Sen kan man ju crafta mycket gear om man är beredd på att farma lite guld.

Den mest populära klassen att få med i guilds eller random raids skulle jag säga är holy paladiner.
Citera
2020-07-16, 14:41
Medlem
Citat:

// PoK

Ta och levla upp en klass du känner du är sugen på, antingen genom faktiskt levling eller boosta upp med hjälp av mages, geara gör du snabbt, då alla har mer eller mindre de dom ska ha från MC / BWL förutom vissa delar typ
Citera
2020-07-16, 15:15
Medlem
PommesOchKebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomte-morfar
Ta och levla upp en klass du känner du är sugen på, antingen genom faktiskt levling eller boosta upp med hjälp av mages, geara gör du snabbt, då alla har mer eller mindre de dom ska ha från MC / BWL förutom vissa delar typ

Rädd att jag kommer tappa suget så fort jag når 60 som jag gjorde med dom andra classerna :/

// PoK
Citera
2020-07-16, 20:42
Medlem
irriducibiliis avatar
Citat:
Rädd att jag kommer tappa suget så fort jag når 60 som jag gjorde med dom andra classerna :/

// PoK

Blir precis samma sak med mig, varje jävla gång.
Som en polare sa. Du når 60, skaffar lite prebis i ett par scholo/strat, sen mc/bwl typ som druid eller priest har du full t1/t2 efter 1-5 runs. Sen då? Och alla gubbar går samma öde till mötes"

det tar liksom stopp. älskar spelet men hatar hur enkelt och förutsägbart det är numera på nått vis. Sen samma sak nästa gubbe med 10-30 dagar /played.
Citera
2020-07-16, 21:40
Medlem
PommesOchKebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irriducibilii
Blir precis samma sak med mig, varje jävla gång.
Som en polare sa. Du når 60, skaffar lite prebis i ett par scholo/strat, sen mc/bwl typ som druid eller priest har du full t1/t2 efter 1-5 runs. Sen då? Och alla gubbar går samma öde till mötes"

det tar liksom stopp. älskar spelet men hatar hur enkelt och förutsägbart det är numera på nått vis. Sen samma sak nästa gubbe med 10-30 dagar /played.

Och att farma saker varje vecka. Nu blir det ännu mer farm när AQ öppnas om någon vecka.

Skulle vilja pvpa men likt förbannat måste man köra dungons och raids för att få gear så man kan bidra med något i bgs. Inge vidare kul att som nydingad 60 komma in i en bg med blå gear från zf/sunken temple och bli oneshottad.

Samma som du älskar spelet men känns som man inte har något speciellt roligt på 60. Tror ingen tycker det är kul efter man gjort mc 30 gånger och snart kommer upp i samma siffra med BWL / ZG.

Som sagt är riktigt sugen på en mage och lira pvp men kommer vara så less på dungons. Lvlingen har jag inga problem med, den är ganska rolig och mysig.

// PoK
Citera
2020-07-22, 12:49
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Och att farma saker varje vecka. Nu blir det ännu mer farm när AQ öppnas om någon vecka.

Skulle vilja pvpa men likt förbannat måste man köra dungons och raids för att få gear så man kan bidra med något i bgs. Inge vidare kul att som nydingad 60 komma in i en bg med blå gear från zf/sunken temple och bli oneshottad.

Samma som du älskar spelet men känns som man inte har något speciellt roligt på 60. Tror ingen tycker det är kul efter man gjort mc 30 gånger och snart kommer upp i samma siffra med BWL / ZG.

Som sagt är riktigt sugen på en mage och lira pvp men kommer vara så less på dungons. Lvlingen har jag inga problem med, den är ganska rolig och mysig.

// PoK
Är du exalted med bgs klaner går det få bra prylar utan köra massa raids okej man måste ha lite guld kunna köpa dem för, de går rätt fort ändå, om har maxat nått yrke där går sälja prylar. Sen klättrar man i rank kan köpa ut mer
Citera
2020-07-26, 18:08
Medlem
PommesOchKebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Är du exalted med bgs klaner går det få bra prylar utan köra massa raids okej man måste ha lite guld kunna köpa dem för, de går rätt fort ändå, om har maxat nått yrke där går sälja prylar. Sen klättrar man i rank kan köpa ut mer

Tänkte mer på när man precis dingat 60 och behöver farma Strat och Scholo. Kan ju ta ett tag innan man får det man behöver Är inte super sugen på att farma dungons, men skulle jag börja spela igen är jag absolut mindre sugen på att göra bgs med grön/blå items från quests. Skulle bli oneshottad utav allt samt inte göra någon märkvärdig damage mot andra. (Skulle då spelat som mage).

Men men gått två veckor och fortfarande inte bestämt mig för om jag vill börja spela igen eller inte... Försöker titta på videos på youtube för att bli sugen/inspirerad

// PoK
Citera
2020-07-29, 16:12
Medlem
Airwave92s avatar
Är det idag AQ släpps? Vad är är nytt förutom AQ? Är det librams och idols som släpps i scholomance etc.? Och massa nya quests i Silithus?
Citera
2020-07-29, 16:35
Medlem
Porryhatters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airwave92
Är det idag AQ släpps? Vad är är nytt förutom AQ? Är det librams och idols som släpps i scholomance etc.? Och massa nya quests i Silithus?

Phase 5 släpptes under morgonen. Men raiderna öppnas inte förrän att spelarna på servern är klar med Ahn'Qiraj War Effort.

Tier 0.5 set
https://classic.wowhead.com/guides/tier-0-5-dungeon-set-2-overview-classic-wow

Vissa gear drops flyttas till andra bossar. Hand of Justice droppar numera från Emperor Thaurissan
https://classic.wowhead.com/news=316967/list-of-changed-loot-sources-from-dungeons-in-classic-wow-phase-5

Nya consumes
https://classic.wowhead.com/news=317124/new-consumables-added-in-classic-wow-phase-5-greater-firepower-enchanting-oils

Nytt gear från dungeons.
https://classic.wowhead.com/news=316966/list-of-new-dungeon-drops-arriving-in-classic-wow-phase-5

Relics
https://classic.wowhead.com/news=317129/relics-added-in-1-11-now-dropping-in-wow-classic-phase-5
https://classic.wowhead.com/news=316959/upcoming-relic-equipment-for-druids-paladins-and-shaman-in-classic-wow-phase-5
Senast redigerad av Porryhatter 2020-07-29 kl. 16:41.
Citera
2020-07-29, 23:26
Medlem
märks det att det är mindre folk som spelar nu för tiden?
Citera
2020-07-31, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mankers
märks det att det är mindre folk som spelar nu för tiden?

Blir oftast så när det är content torka. Folk raidloggar bara men nu kommer mer folk tebax o fòrbereder fòr AQ.
Personligen raidloggar jag bara. Lvlat 4 chars orkar inte med fler alts o har tillräckligt med consumes till naxx..inte mycke mer o gòra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in