Citat:
Ursprungligen postat av
q1234
TBC är den första expansionen som gör PvP kompetitivt med arena och resilience, och lyckas förvånansvärt bra med det. Jag har spelat arena på 2.4.3 sedan feenix släppte sina första TBC server (2010? 2011?) och även ifall det så klart kantas av en del obalanser, blir spelaren helt klart belönad av att spela bra, oavsett klass. Detta i kontrast till vanilla, där spelaren inte i samma utsträckning blir belönad av hur duktigt man är, utan snarare hur många timmar som har farmats på gear.
I slutändan handlar det om vad man själv föredrar: ett kompetitivt PvP-system där dina färdigheter är i fokus, eller ett mer avslappnat PvP-system där gear är i fokus.
Med det sagt kan jag hålla med om att flying mounts var onödigt, det stjälper mer än hjälper med avseende på world-pvp.
Förstår hur du tänker. Men det är väl helt enkelt så att vi tycker olika när det gäller PvP.
Vi som föredrar vanilla gör det på grund av att PvPn var mer "vilda västern". Jag blev sjukt uttråkad av arena och resilience. Striderna blev så sega att det blev tråkigt istället.
Vanilla PvP handlade mycket om gear men inte bara. Långt ifrån.
Jag minns att det sprang runt level 58 shamaner, hunters, mages, rogues etc och hade ihjäl rank 14 spelare eller folk med full AQ40 gear. Så det handlade uppenbarligen mycket om skicklighet också.
Jag tänker nog bara spela WoW då och då om det är classic eller WoW 2. Annars får det kvitta.
Inför väntan på WoW 2 (om det nu blir något WoW 2) så skulle det vara kul om Blizzard "fortsatte" classic genom att komma med nya dungeons, raids, abilities etc.
Blizzard skulle tjäna mer på detta. Släpper de TBC så försvinner en stor mängd vanillaspelare igen.