2019-08-31, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xxxxxx123
Någon som vet vart nihilum lirar? Har dom någon hemsida?
Gehennas EU. Källa: Kungens twitter. Han har inte börjat än men hans vän Arthus har gjort guilden och han ska köra där när han kommer hem från NA
Citera
2019-08-31, 01:24
Medlem
Louise.potatisgriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butters84
BC var bäst imo, vanilla var ett test för dem och i BC gjorde dem allt bättre. Kanske flying var enda minus då det blev lite mindre pvp i världen men annars mer o bättre raids/dungeons, bättre speccar o hybrid klasserna var faktiskt bra där, outland var fett som fan o var i och arena var roligt som fan i bc med.

Så vi får fan hoppas dem gör en bc server sen, men att dem håller kvar classic för dem som villl vara kvar med ett alternativ kanske att man kan föra över en gubbe till bc servern o starta eller börja om på nytt.

Känns som wow var i sin peak under bc och att efter Wrath so började det gå utför, som att dem tappade sin passion för spelet.

Jag och många andra respekterar din åsikt men vi håller inte med. Andra halvan av expansionen var ju starten av WoWs förfall. Så expansionen kan knappast få mer än godkänt. Det var främst en väldigt dålig expansion för vanilla PvPers.

Flying mounts.
Arena
Resilience

Detta fick många vanilla PvPers att sluta.

Första halvan av expansionen var bra om man gillade PvE, sedan gick det utför rejält.
Citera
2019-08-31, 01:33
Medlem
Citat:
Någon som vet vart nihilum lirar? Har dom någon hemsida?
Guilden? Nej, den finns inte (än så länge).
Folket som var i guildn back in the days? Ja, majoriteten av dem spelar på Gehennas.
Citera
2019-08-31, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Louise.potatisgris
Jag och många andra respekterar din åsikt men vi håller inte med. Andra halvan av expansionen var ju starten av WoWs förfall. Så expansionen kan knappast få mer än godkänt. Det var främst en väldigt dålig expansion för vanilla PvPers.

Flying mounts.
Arena
Resilience

Detta fick många vanilla PvPers att sluta.

Första halvan av expansionen var bra om man gillade PvE, sedan gick det utför rejält.

TBC är den första expansionen som gör PvP kompetitivt med arena och resilience, och lyckas förvånansvärt bra med det. Jag har spelat arena på 2.4.3 sedan feenix släppte sina första TBC server (2010? 2011?) och även ifall det så klart kantas av en del obalanser, blir spelaren helt klart belönad av att spela bra, oavsett klass. Detta i kontrast till vanilla, där spelaren inte i samma utsträckning blir belönad av hur duktigt man är, utan snarare hur många timmar som har farmats på gear.

I slutändan handlar det om vad man själv föredrar: ett kompetitivt PvP-system där dina färdigheter är i fokus, eller ett mer avslappnat PvP-system där gear är i fokus.

Med det sagt kan jag hålla med om att flying mounts var onödigt, det stjälper mer än hjälper med avseende på world-pvp.
Citera
2019-08-31, 07:53
Medlem
oldeubois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av q1234
TBC är den första expansionen som gör PvP kompetitivt med arena och resilience, och lyckas förvånansvärt bra med det. Jag har spelat arena på 2.4.3 sedan feenix släppte sina första TBC server (2010? 2011?) och även ifall det så klart kantas av en del obalanser, blir spelaren helt klart belönad av att spela bra, oavsett klass. Detta i kontrast till vanilla, där spelaren inte i samma utsträckning blir belönad av hur duktigt man är, utan snarare hur många timmar som har farmats på gear.

I slutändan handlar det om vad man själv föredrar: ett kompetitivt PvP-system där dina färdigheter är i fokus, eller ett mer avslappnat PvP-system där gear är i fokus.

Med det sagt kan jag hålla med om att flying mounts var onödigt, det stjälper mer än hjälper med avseende på world-pvp.
Håller med. PvP blev äkta i och med arena. S03 var toppen.
Citera
2019-08-31, 09:19
Medlem
Louise.potatisgriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av q1234

Förstår hur du tänker. Men det är väl helt enkelt så att vi tycker olika när det gäller PvP.

Vi som föredrar vanilla gör det på grund av att PvPn var mer "vilda västern". Jag blev sjukt uttråkad av arena och resilience. Striderna blev så sega att det blev tråkigt istället.

Vanilla PvP handlade mycket om gear men inte bara. Långt ifrån.

Jag minns att det sprang runt level 58 shamaner, hunters, mages, rogues etc och hade ihjäl rank 14 spelare eller folk med full AQ40 gear. Så det handlade uppenbarligen mycket om skicklighet också.

Jag tänker nog bara spela WoW då och då om det är classic eller WoW 2. Annars får det kvitta.

Inför väntan på WoW 2 (om det nu blir något WoW 2) så skulle det vara kul om Blizzard "fortsatte" classic genom att komma med nya dungeons, raids, abilities etc.

Blizzard skulle tjäna mer på detta. Släpper de TBC så försvinner en stor mängd vanillaspelare igen.
Senast redigerad av Louise.potatisgris 2019-08-31 kl. 10:05.
Citera
2019-08-31, 11:08
Medlem
Jag kan ej köpa speltid på Blizzards hemsida. När jag väljer alternativet "Pay with Credit or Debit card" så kommer felmeddelande "Heads up!
Something went wrong. Select another payment method or try again later.

Return to Shop Home " upp.
Citera
2019-08-31, 11:15
Medlem
funktioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjugosexcentimeter
Jag kan ej köpa speltid på Blizzards hemsida. När jag väljer alternativet "Pay with Credit or Debit card" så kommer felmeddelande "Heads up!

Tomt på kontot kanske?
Citera
2019-08-31, 12:47
Medlem
xmzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjugosexcentimeter

Kan det vara så enkelt att du måste öppna kortet för internetköp i internetbanken?
Citera
2019-08-31, 13:45
Medlem
Någon som kan rabbla upp några bra och seriösa guilder på Gehnneas? (hord)
Citera
2019-08-31, 15:05
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
Någon som kan rabbla upp några bra och seriösa guilder på Gehnneas? (hord)
GRIND och FIKA, sen har du en drös med skitguilds fulla med 30+ boomers
Citera
2019-08-31, 15:07
Medlem
HaveFuns avatar
Verkar som MC och onyxia kommer bli clearat idag/ ikväll eller senast imorgon kväll. <APES> från gehennas ally har över 40 Pers på lvl 56 och grindar just nu i BRS
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in