Citat:
Påstår du nu att de hade sex i Paris. Du är knappast nykter.Ja väldigt mycket talar för att Herr Kladd är precis det äckel som han framstår som.
Antagligen har han gjort allt det han nu står anklagad för.
Problemet är dock att hon indirekt serverar att skäl till att hon skulle vilja anmälla honom.
Han kränkte henne när han kastade pengarna och fick henne att känna sig som en prostituerad. Tyvärr inte helt ovanligt att en försmådd och kränkt kvinna, som efteråt känner sig utnyttjad och ångrar sexet, vill hämnas.
Antagligen har han gjort allt det han nu står anklagad för.
Problemet är dock att hon indirekt serverar att skäl till att hon skulle vilja anmälla honom.
Han kränkte henne när han kastade pengarna och fick henne att känna sig som en prostituerad. Tyvärr inte helt ovanligt att en försmådd och kränkt kvinna, som efteråt känner sig utnyttjad och ångrar sexet, vill hämnas.
Citat:
Motivet till anmälan är inte för prövning. Åtalspunkterna är det som prövas i ett brottmål.Gabriella Håkansson i SvD om Hans Ruin:
(...) Författaren Gabriella Håkansson är en av dem som blivit kontaktad av professorn efter att hon framträtt med namn och bild i Dagens Nyheters artikel i höstas där 18 kvinnor anklagade Jean-Claude Arnault för övergrepp.
(...)
Hon säger att professorn under ett telefonsamtal försökte få henne att omtolka vad hon själv uppfattat som ofredande från Jean-Claude Arnaults sida.
– "Vad är en kränkning?" sade han. "Är det att lägga en hand på någons ben?" "Hur ska man veta vad som är skillnaden mellan en kränkning och den slags grov flirt du blivit utsatt för?" Då fick jag hjärtklappning och blev jätteillamående. Antingen förstår han inte vad svensk lag säger om övergrepp, eller så tror han inte på det jag säger.
Enligt Gabriella Håkansson berättade professorn också att han uppmanat Jean-Claude Arnault att erkänna vissa saker, men förneka de grövre övergrepp han anklagades för. Hon upplevde telefonsamtalet som obehagligt och märkligt, inte minst då hon inte kände professorn, men visste att han hade en framträdande position på högskolan.
– Jag tror han var ute efter att skydda sig själv. Men plötsligt kom det in på huden. Jag började undra: hatar hela Södertörn mig nu?
(...)