2017-11-20, 19:19
Medlem
HugoHanssons avatar
Jag studerar människors beteende. Folk verka följa solens upp- och nedgång. De går upp när tuppen gör det och lägger sig på kvällen. Folk är till synes fulla av liv, kraft och energi. De är sociala varelser, på hugget och rör sig friskt över stad och land. Motorvägarna är fulla av bilar som bara stönar för att få komma fram. Vart är alla på väg och varför.. Vad är det för slags strävan eller kickar folk får ut sin vardag..

På helger är det packat på varuhusen. Svensson suktar efter något, är det att få shoppa loss.. Aldrig stiltje, lugn eller ro. Aldrig reflektion. Även i folks bostäder är det mycket rörelse. Mannen sätter sig i soffan när han kommer hem men max fem minuter, sen är han uppe igen. Kvinnan håller på mycket med mat i köket. Vi snackar timmar. Ända till läggdags är det stim. Kan folk inte vara stilla eller vad är problemet?

Vad får er att vilja gå upp ur sängen och röra er när ni vaknar?
Vilka slags glädjerus och sköna kickar får ni en vanlig dag?
Senast redigerad av HugoHansson 2017-11-20 kl. 19:25.
Citera
2017-11-20, 19:22
Medlem
GormDenGamles avatar
Jag får en kick av att vakna upp efter en god natts sömn, ta mig en god frukost och iväg till mitt jobb med fantastiska kolleger, som jag älskar.
Citera
2017-11-20, 19:43
Medlem
Första kicken ta morgonkaffet.. andra kicken barnen är på skola dagis allt flöt bra .. tredje kicken solen skiner bra musik i bilen. Fjärde kicken problem löser sig på jobbet. Femte kicken på väg hem och solen skiner bra musik i bilen igen. Sjättekicken barnen matas och läggs i tid ... sjunde kicken bra film och mys med tjejen framför Tv:n. Åttonde kicken en varm och bra duchh med mys ;-). Nionde kicken lägga sig i sängen och somna in efter en bra dag ..

Tionde och eg enda kicken ... drömma om att det faktiskt någon dag kunde vara som jag skrev ovanför......
Citera
2017-11-20, 19:48
Medlem
Nästan inga kickar alls bara kämpar mig genom dagarna.
Citera
2017-11-20, 20:17
Medlem
HugoHanssons avatar
Många vill bo flott, drömmer om att resa och äta fint. Gå på kinesiska muren, se pyramiderna, uppleva stränder och barliv. Men mår man så mycket bättre av allt det där, bara för att man sitter i ljummet vatten på någon exotisk strand.. Allt finns ju på youtube. Ljummet vatten i badkaret. Folk tror att de ska må bättre bara för att de är någon annanstans. Så jävla patetiskt.

Jag söker ständigt kunskap. Nya rön och forskning. Främst internet. Filosofi och kosmologi, även historia, psykologi, medicin.. fullfjädrad läkare. Nån cigg då och då skadar inte. Men rörelse.. Nej, isf kortvarigt och intensivt så att jag kan sätta och lägga mig direkt. Jag ser nog ner på vanligt folk. Det sociala spelet ni vet.. Sånt sysslar jag inte med. Inte alls. Under min värdighet.

Den inre resan. Vet ni vad jag menar då.. Har ni ens börjat?
Jag är helt klar.
Citera
2017-11-20, 20:32
Medlem
SituationReports avatar
Livet är en evig ström av överraskningar och lyckliga stunder, men i kontrast till konflikter och elände i andra stunder. Det är ett äventyr och vi har haft turen att vara den pyttelilla del av det universella medvetandet som får uppleva allt detta. Men bara för en extremt liten tid som går alldeles för fort och är en extremt sällsynt företeelse bland strukturer i verkligheten.

Varje dag vaknar jag och beskådar verkligheten med överväldigande nyfikenhet och upptäckarlust. Vad finns det kvar i kylskåpet? Hur smakar kaffet idag? Hur glada är mina grannar och vad har hänt under natten? Allt är alltid nytt och spännande. Ibland även tråkigt och sorgligt.

Oftast finns mycket att göra men ibland har man tid med en tupplur för att samla kraft inför nästa lilla delmål i det evigt underhållande sökandet efter vetskap om vad verkligheten har att erbjuda. Kanske en ny relation? Varför inte lite guld eller historisk artifakt under en sten djupt i avlagringarna efter en isälv?

Kanske kan jag lära mig den där avancerade matematiska analysmetoden eller bli bättre på att skjuta prick med pilbågen i skogen. Så många möjligheter, så många kickar.
Senast redigerad av SituationReport 2017-11-20 kl. 20:40.
Citera
2017-11-21, 04:19
Medlem
Drinkycrows avatar
Det är egentligen bara sex som driver mig. Men droger hjälper. Men inte ens en trekant med mdma/kola känns som värst mycket av en "kick" längre.

Men lovade mamma att aldrig ta livet av mig men bir ju att man kommer upp runt 7 på eftermiddagen många dagar.
Citera
2017-11-21, 04:33
Medlem
Dreamtimes avatar
Att defilera i ett parti Couronne kan ge enorma kickar. I övrigt är livet värdelöst.
Citera
2017-11-21, 04:58
Medlem
Tarmstuvnings avatar
inga kickar alls. Det går på rutin. Ett slags *måste* bara.
Citera
2017-11-21, 05:57
Medlem
Rh35VSs avatar
Snart lunch på jobbet, dags att gå hem från jobbet. Är nog de vanligaste sen de dagar man är ledig.. Alla barnen lämnade på dagis kicken (frihet) 💩👍
Citera
2017-11-21, 10:24
Medlem
HugoHanssons avatar
Jag känner det fruktansvärt ofräscht när manliga vänner varit i min bostad. Särskilt när de använt toaletten och kissat på ringen eller suttit i soffan för länge. Jag får dåliga vibbar. Inte för att jag tror att dom är bögar, det vet jag såklart att de inte är men ändå. Det känns inte bra.
Det lägger sig en dålig aura efteråt som inte släpper förrän nästa dag. Inte heller fula kvinnor har särskilt mycket att hämta hos mig men det är ändå mycket bättre än män. Då finns ändå ett visst hopp. Jag brukar känna efter om det finns ett sprut på gång. Sen tänker jag; usch vad ful och fet hon är men hon har åtminstone en hand.

Jag vet inte vad felet är med mig, om det ens är nått fel. Jag tror det är så som mig man blir när man levt ett sånt liv som jag levt. Man inser att det enda man vill mer är sex med kvinnor.
Innan var en mina vänner här. Toalocket var uppfällt, tomburk med öl stod i tv-rummet, fimpar i en kaffekopp osv.
Sen dess har jag isolerat mig, frånsett när jag går ut. Jag har inga problem med folk alls. Är social och tom rolig om jag måste men endast då. Det är bara det att jag inte får nått ut av folk längre. Inga kickar dvs. åtminstone av det vardagliga sociala livet. Folk som inte känner mig uppfattar mig nog som en riktig surkuk. Och det är jag.

Missuppfatta mig inte; sociala problem har jag inte. Ångest och sånt har jag inte haft. Skulle jag få det så ger jag blanka fan och struntar i vilket. Vad ska jag med det till liksom.. Jag bryter aldrig mot min egen moral så skam och skuld drabbas jag inte heller av. Rädsla och oro känner jag inte. Jag vet inte om det ens skulle gå att få mig rädd. Jag leker ibland med tanken om Hells Angels, Bandidos eller nått annat patrask hade knackat på min dörr och pressat mig på pengar. Jag tror med handen på hjärtat att jag nästan på skoj hade varit en sjuk djävul. Lurat in dom med rådjursögon och tagit dom två och två. Helt enkelt skurit halsen av dom i köket, från ingenstans hade ett rakblad kommit, och sen sagt sorry; era vänner är döda. Dom ligger i vasken. Nog bäst ni ringer polisen. Jag har iofs redan gjort det men ändå. Jag blev överallen i köket. Men men..

För att jag ska vilja vara trevlig och social så måste det vara en sexig kvinna, annars kan det va.
Jag måste känna att jag vill knulla personen jag är med, annars får jag ingen kick. Jag måste inbilla mig att hennes könsorgan är fint. Jag måste kunna fantisera om att min penis daskas mot vulvan. Rumpan måste vara fin. Först då börjar det bli trevligt att leva.
Prata i telefon och så gör jag mycket men att träffas tycker jag är meningslöst. Allt kan ju ändå sägas via skype och telefon. Träffar ni folk? Vad får ni ut av det?
Citera
2017-11-22, 19:02
Medlem
buff0uts avatar
av det där morgonkaffet som aldrig dracks
den där filmen som aldrig sågs och inte behövs minnas
sakerna som aldrig köptes
pengar som aldrig tjänades
tid som aldrig såldes
när jag ser mig själv genom andra, när jag ser andra genom mig själv
en barako batangueno dans med en virtuos, känna vinden högt på en lina eller manna från toppen av ett berg och ett helt liv utan en säng
Senast redigerad av buff0ut 2017-11-22 kl. 19:12.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in