Citat:
Ursprungligen postat av
Lennart42
I Göteborg där jag för tillfället bor så har det under den senaste tiden varit en massiv kampanj för vad som får spolas ned i toan, att stekflott skall torkas ut och längas och inte spolas ned i vasken m.m.
Vidare var det även en större läcka i en huvudvattenledning i Backa för några veckor sedan. Stor andel flerbostadshus från miljonprogrammet.
Jag undrar om inte detta problem, som så många andra av dagens problem, kan härledas till en stor andel hushåll med mellanöstern/afrika-kultur. Mkt fet mat, dunkar med matolja, många personer i varje lgh , samt helt avsaknad av varje tanke om avfallssortering.
Det finns säkert statistik om detta, VA-avdelningarna kan ju föra statistik på hur mkt narkotika som spolas ned i avloppet i olika stadsdelar så de vet säkert var problemen med fettklumpar i avloppet är störst? Min gissning är att förutom Restaurangtäta centrala delar så är Angered/Bergsjön/Biskopsgårdens VA-system de mest utsatta.
Kan jag ha rätt i min tes? Om jag har rätt kommer informationskampanjen ge effekt i dessa stadsdelar?
Du har helt rätt!!
skrev ett inlägg om detta som handlade om samma sak :
(FB) Vad gör araberna med matoljedunkarna på tiotals liter?
Informationskampanjen kommer INTE ge någon som helst effekt, dom skiter i det fullständigt, eller bryr sig inte, visa är analfabeter och kan varken Svenska i tal eller skrift.
Varit med om kallelse till s.k "boende möten" i invandrare täta områden med flera hundratals invånare boende i husen, till och med på Arabiska var kallelsen på, just för att det skulle diskuteras dylika problem med avlopp och sopor och hur det skall skötas, hur många tror ni kom??
Inte en käft knappt , merparten från dom fåtaliga svenskar som bodde där, en 5-6 invandrare inte mer.. ren katastrof med andra ord.
Det enda som hjälper är om dom som kan bevisas är skyldiga till stoppen eller sopdumpning identifieras på bra gärning och får fakturor på kostnaden skickade till sig, då brukar det ta skruv.