Citat:
Det kan man ändå klara. Som du själv fattat kommer du troligen inte få behålla kortet om du är ärlig, är det då jag som säger att du ej klarar jobbet?
Nä samhället har vissa krav uppfyller man inte det klarar man inte sitt jobb.
Sen att du säkert är duktig på det o klara alla prov lätt mm är en annan sak.
Jag klara släpkortet på första o då hade jag bara provat en gång innan, säger inte att jag kan jobba med det för det.
Svårt att ta livet av sig med lastbil?? Skojar du nu eller?
Du vet att det dör ett antal yrkeschaufförer varje år i olyckor?
Du får göra exakt som du vill men den dagen läkaren säger till mig att det är slutkört då väljer jag ett jobb som funkar ist.
Nä samhället har vissa krav uppfyller man inte det klarar man inte sitt jobb.
Sen att du säkert är duktig på det o klara alla prov lätt mm är en annan sak.
Jag klara släpkortet på första o då hade jag bara provat en gång innan, säger inte att jag kan jobba med det för det.
Svårt att ta livet av sig med lastbil?? Skojar du nu eller?
Du vet att det dör ett antal yrkeschaufförer varje år i olyckor?
Du får göra exakt som du vill men den dagen läkaren säger till mig att det är slutkört då väljer jag ett jobb som funkar ist.
Att någon kontorsnisse sitter på ett kontor och tror att någon som hen aldrig har träffat inte klarar av sitt jobb är en annan sak.
Det måste ju vara den ultimata diskrimineringen?
Dra en massa människor över en kam.
Dödsolyckor händer, ja, men det vore en väldigt osäker självmordsmetod. Om man vill ta livet av sig så vill man vara säker på att det inte misslyckas.
Man vill inte ligga förlamad resten av livet och vara oförmögen att ta livet av sig.
Finns det överhuvudtaget något fall där en lastbilschaufför har tagit livet av sig med lastbil?
Även om man mot förmodan lyckas hitta en perfekt bergvägg att köra in i så skulle inte andra utsättas för nämnvärd fara.
Det låter bara som ogrundad rädsla.
Jag förstår att den ogrundade rädslan kanske skulle kosta mig mitt jobb.
Därför väljer jag att ljuga till läkaren.
Men jag tvivlar på att jag förlorar körkortet så länge jag håller tyst om mina självmordstankar.
Mitt jobb funkar. Det blev fastslaget redan 10 år sedan.
Att en kontorsnisse skulle tro att mitt jobb helt plötsligt inte funkar längre bara för att jag har gått och skaffat mig en diagnos för att jag håller på med personlig utveckling känns olustigt.
Fan vad dåligt man börjar må över att få en massa misstänksamhet och misstro slängd på sig pga. en diagnos som man har skaffat sig i vuxen ålder, och riskera att få jobbet tagen från en pga. det.
Det var verkligen ett misstag att skaffa diagnosen i vuxen ålder.
Senast redigerad av Crudel 2017-11-20 kl. 19:30.
Senast redigerad av Crudel 2017-11-20 kl. 19:30.