2017-11-20, 00:55
Medlem
Psychonautuss avatar
Hej alla utforskare av det mänskliga medvetandet.

Alla ni som är fascinerade av det som hallucinogener har att erbjuda för mental utveckling, spirituell uppväckelse/nedbrytning () och för dennes egenskap av att kunna bryta ner den fasad av tidigare erfarenheter (som i sin tur skapar omedvetna fördomar) som vi i nyktert tillstånd inte uppmärksammar.

LSD är my cup of tea. Jag har länge varit intresserad av att prova cubensis, mescalin, DMT m.m., men syran har blivit en favorit och min väg in i den psykedeliska upplevelsen.

Jag har trippat på doser mellan 100μg - 520µg(själv) och aldrig upplevt någon form av obehag eller felsteg som slutat i någon form av snedtripp. Det har alltid gått fint. Jag använder Terence McKennas metod av självgranskning (genomgående tankar om de trista moment i ditt liv som kan hoppa fram under en peak t.ex.) så att när substansen ger effekt så är det negativa tankarna redan avklarade; och du har minskat risken för en potentiell snedtripp.

Nu ska jag inte prata för mycket om mig själv utan syftet av ovanstående text är för att ni ska kunna bedöma följande fråga: Tror ni att jag klarar av att inta 1000μg LSD själv, då det högsta jag intagit har varit 520µg?

Hur stort är hoppet mellan 520μg och 1000µg? Jag skulle vilja påstå att skillnaden mellan 100μg och 300μg är ju så otroligt mycket mer kraftfull än skillnaden mellan 300μg och 520μg.

Hur stor skillnad kan det vara? När jag peakade på 520μg så hade jag hela mitt synfält täckt av fraktaler som avspeglades på allt i min omgivning inkl. när jag blundande eller försökte fokusera på att t.e.x. hitta mitt snus.

Är det någon erfaren psychonaut som har provat LSD doser högre än 520μg, 800μg eller optimalt 1000μg eller högre?

Skriv gärna här eller skicka PM om ni vill ta det personligt!

Med vänlig hälsningar,
En semi-erfaren psychonaut som söker tips!
Citera
2017-11-20, 01:26
Medlem
Du säger ju själv att skillnaden mellan 100μg samt 300μg är enorm, vad tror du då skillnaden mellan 520 samt 1000 är? Det lär inte vara dubbel effekt, snarare 3-4ggr högre.

Bara för att du inte haft någon dålig tripp hittils betyder inte att du är immun mot det. Kan ju garantera dig att det inte är en hit ifall de dåliga sidorna visar sig när du intagit 1000μg och du ska stå ut med de i 8-12 timmar där varje minut känns som en evighet. Varför så hög dos ens? Man kan få en bra stund med insikter på vanliga doser.

Tänk till en extra gång. Om du gör det trots allt får jag önska dig lycka till. Psykedeliska är inga leksaker och ska behandlas med respekt.
Senast redigerad av Haster 2017-11-20 kl. 01:30.
Citera
2017-11-20, 01:58
Medlem
Rufoss avatar
Tips? Jag tror det är svårt att tipsa om hur du ska förbereda dig inför en sådan rymdresa.

Följ givetvis dom vanliga rutinerna med set + setting. Men förutom det?.. Håll tummarna.

Glöm det någon sa om hppd och synskada. Sådant har inte med dosering att göra, utan beror mer på ditt psyke och hur din hjärna reagerar på LSD. Har du klarat dina tidigare trippar utan att snea så behöver du knappast bekymra dig.

Jag hoppas i alla fall att du skriver en rapport efteråt! Du kan ju rigga upp ett par kameror och spela in trippen. Menar inte att du ska ladda upp materialet på tuben, men om du har en video så blir det nog lättare att komma ihåg alla detaljer och skriva om det.
Senast redigerad av Rufos 2017-11-20 kl. 02:14.
Citera
2017-11-20, 02:15
Medlem
BigFatCones avatar
Jag är inte jättesvängd inom just LSD, det är svamp som är min grej, men oavsett mängd så har jag som mest kommit till det som brukar kallas för +++++? Egodöd, att sinnenas normala funktion tar semester och hela den där biten. Jag ska inte ta gift på det men jag tror inte att man kommer så mycket längre på stora mängder LSD.
Citera
2017-11-20, 12:52
Medlem
Drumedarens avatar
Ska du stoppa i dig den mängden så är det nog fler än jag som önskar oss en välskriven tripprapport. Har inga tips att ge, är inte så bekant med psykadeliska. Har enbart testat svamp, men inte tillräckligt många gånger för att börja ge tips. Men en sitter är väl inte så dumt? Någon som kan skriva ner dina tankar under resans gång, så vi dödliga kan få ett humm om vad du går igenom.
Citera
2017-11-20, 19:27
Medlem
cupofchais avatar
Tycker först och främst att du borde ta dig en stund att reflektera över vad du vill åstadkomma genom att trycka i dig 1000ug, som du redan nu inte lyckats uppfylla trots hög dos á 520ug... Du skriver ju själv att du vill utvecklas mentalt och spirituellt, men samtidigt uttrycker du en oro för att "snea" - du vill inte tappa kontrollen över situationen när du väl peakar. Men den risken finns ju alltid med LSD oavsett tidigare erfarenhet, förberedelser eller bakgrund. Det är ju det som är det "magiska" med hallucinogener - att just det undermedvetna kommer till ytan. Och undermedvetet bär vi alla på obehagliga insikter om oss själva och vår omvärld, även om vi sällan vill erkänna det. Utan den acceptansen kommer du ingenstans.

Det finns en vanföreställning att substansen i sig innehåller "gömda" svar, men sanningen är att det är DU som har svaren. Och 500ug eller 1000ug kommer inte göra någon skillnad om du inte är villig att möta dem, oavsett om de är positiva eller negativa.

Som tidigare skribenter nämnt: psykadelika bör behandlas med respekt. De kan berika men också förstöra ett liv.

Avråder helt enkelt dig från att prova, speciellt när du själv vittnar om att aldrig ha upplevt någon form av obehag vid intag av en psykadelisk substans. Det bör man ha gjort innan man dubblar upp.
Citera
2017-11-20, 20:28
Medlem
Psychonautuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drumedaren
Ska du stoppa i dig den mängden så är det nog fler än jag som önskar oss en välskriven tripprapport. Har inga tips att ge, är inte så bekant med psykadeliska. Har enbart testat svamp, men inte tillräckligt många gånger för att börja ge tips. Men en sitter är väl inte så dumt? Någon som kan skriva ner dina tankar under resans gång, så vi dödliga kan få ett humm om vad du går igenom.

Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
Jag hoppas i alla fall att du skriver en rapport efteråt!

En tripprapport kommer garanterat!

(... förutsatt att jag fortfarande är mig själv efter jag landat, haha!)
Senast redigerad av Psychonautus 2017-11-20 kl. 20:32.
Citera
2017-11-20, 20:40
Medlem
Psychonautuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cupofchai
Tycker först och främst att du borde ta dig en stund att reflektera över vad du vill åstadkomma genom att trycka i dig 1000ug, som du redan nu inte lyckats uppfylla trots hög dos á 520ug... Du skriver ju själv att du vill utvecklas mentalt och spirituellt, men samtidigt uttrycker du en oro för att "snea" - du vill inte tappa kontrollen över situationen när du väl peakar. Men den risken finns ju alltid med LSD oavsett tidigare erfarenhet, förberedelser eller bakgrund. Det är ju det som är det "magiska" med hallucinogener - att just det undermedvetna kommer till ytan. Och undermedvetet bär vi alla på obehagliga insikter om oss själva och vår omvärld, även om vi sällan vill erkänna det. Utan den acceptansen kommer du ingenstans.

Det finns en vanföreställning att substansen i sig innehåller "gömda" svar, men sanningen är att det är DU som har svaren. Och 500ug eller 1000ug kommer inte göra någon skillnad om du inte är villig att möta dem, oavsett om de är positiva eller negativa.

Som tidigare skribenter nämnt: psykadelika bör behandlas med respekt. De kan berika men också förstöra ett liv.

Avråder helt enkelt dig från att prova, speciellt när du själv vittnar om att aldrig ha upplevt någon form av obehag vid intag av en psykadelisk substans. Det bör man ha gjort innan man dubblar upp.

Jag har såklart konfronterat mina undermedvetna rädslor och ångestkänslor, ett flertal gånger, men jag har alltid insikten om att det är mina tankar och att det är jag som styr dessa.

Jag har alltså avstyrt potentiella snedtrippar genom total öppenhet och ärlighet med mig själv och mitt medvetande.

Jag har redan för några år sedan uppnått den såkallade uppvaknelsen (spiritual awakening) så det spirituella är inte syftet med denna tripp.

Jag trivs helt enkelt i det psykadeliska ruset och är nyfiken på hur en tripp på denna relativt extrema dos skulle kännas både psykiskt och fysiskt.

Jag behandlar inte LSD som en partydrog (inte längre i alla fall...)
Citera
2017-11-20, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psychonautus
Jag har såklart konfronterat mina undermedvetna rädslor och ångestkänslor, ett flertal gånger, men jag har alltid insikten om att det är mina tankar och att det är jag som styr dessa.

Jag har alltså avstyrt potentiella snedtrippar genom total öppenhet och ärlighet med mig själv och mitt medvetande.

Jag har redan för några år sedan uppnått den såkallade uppvaknelsen (spiritual awakening) så det spirituella är inte syftet med denna tripp.

Jag trivs helt enkelt i det psykadeliska ruset och är nyfiken på hur en tripp på denna relativt extrema dos skulle kännas både psykiskt och fysiskt.

Jag behandlar inte LSD som en partydrog (inte längre i alla fall...)

Är rätt så oerfaren så min åsikt är inte värst mycket att ha. Dock så skulle jag säga att du verkar vara en av få som skulle klara en sådan tripp så kör på om du känner dig säker i valet. Acceptera dock faktumet att det kan gå neråt.
Hur som helst, känner du dig manad och samtidigt inser riskerna som finns så vafan kör på då, ingen kan stoppa dig. Jag tycker dock att, som nån annan i tråden skrev, det är bra att ha nån snedtripp under bältet så man har ett humm om vad som händer när det går "fel" innan man börjar höja doseringen så brutalt.

Om du genomför detta så lycka till och hoppas du får en fantastisk resa, jag ser fram att läsa rapporten!

Ps: När ska denna tripp genomföras?
Citera
2017-11-21, 00:37
Medlem
johnthedickholmess avatar
Om du är så intresserad av att utforska ditt sinne - har du inte tänk på att testa ayahuaska? Med någon riktig shaman. Såg det fanns olika meditativa retreats.
Citera
2017-11-21, 18:30
Medlem
kool-g-raps avatar
Äh skit i LSD och prova svamp istället om du vill ha en fetare, djupare och mera intensiv tripp. Jag har bara lyckats trippa på LSD en enda gång och då behövde jag dra i mig 800-1000µg för att få en ganska light tripp. 4g svamp tar mig ENORMT mycket längre än 1000µg syra. 4-aco-met/4-ho-met på 50mg är även det mycket starkare för mig.
Citera
2017-11-21, 19:02
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kool-g-rap
Äh skit i LSD och prova svamp istället om du vill ha en fetare, djupare och mera intensiv tripp. Jag har bara lyckats trippa på LSD en enda gång och då behövde jag dra i mig 800-1000µg för att få en ganska light tripp. 4g svamp tar mig ENORMT mycket längre än 1000µg syra. 4-aco-met/4-ho-met på 50mg är även det mycket starkare för mig.
Finns inte en chans att du tog så mycket LSD och fick en "light" tripp. Möjligtvis om det är något fel på dig som vi andra inte har. Det låter faktiskt så.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in