2017-11-19, 23:56
Medlem
kellyMameds avatar
Har en fråga som bör vara väldigt grundläggande...
I <head></head> har jag ju ett antal rader som är återkommande på varje sida och jag undrar helt enkelt hur jag bör göra för att få med dom på varje sida. Vill ju av uppenbara skäl inte kopiera dom. I PHP kör man ju enkelt include/require funktionen, men hur gör man i ASP.Net med MVC? @ViewBag känns uteslutet och skapa en klass och ett objekt känns också onödigt i detta syfte. Någon som har en uppenbar lösning på detta?
Citera
2017-11-20, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kellyMamed
Har en fråga som bör vara väldigt grundläggande...
I <head></head> har jag ju ett antal rader som är återkommande på varje sida och jag undrar helt enkelt hur jag bör göra för att få med dom på varje sida. Vill ju av uppenbara skäl inte kopiera dom. I PHP kör man ju enkelt include/require funktionen, men hur gör man i ASP.Net med MVC? @ViewBag känns uteslutet och skapa en klass och ett objekt känns också onödigt i detta syfte. Någon som har en uppenbar lösning på detta?

På vilket sätt är en klass onödigt? Lika bra att lära och utföra bra programmeringsmetodik.
Att genom inkludering av en fil automatiskt skriva ut text är dålig praktik.
Citera
2017-11-20, 01:01
Medlem
Lydans avatar
Vanligtvis samlar du det du pratar om i en _Layout sida. Alternativt kan du använda @Html.Partial
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in