Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-19, 16:01
  #1
Medlem
Niggerss avatar
Så att det fanns ett ny fs high sierra som heter AppleFS.

Vad jag förstår så skall AppleFS har lånat en del saker ifrån zfs.. Men många man hoppa på AppleFS tåget redan nu?
Citera
2017-11-19, 16:41
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Så att det fanns ett ny fs high sierra som heter AppleFS.

Vad jag förstår så skall AppleFS har lånat en del saker ifrån zfs.. Men många man hoppa på AppleFS tåget redan nu?
High Sierra släpptes redan i September så vet inte varför du inte skulle våga köra det
Citera
2017-11-19, 16:49
  #3
Medlem
Niggerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rixton
High Sierra släpptes redan i September så vet inte varför du inte skulle våga köra det

Ett nytt fs är en stor sak.. Nu har iförsej HFS+ 30 år på nacken..
Citera
2017-11-19, 16:56
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Ett nytt fs är en stor sak.. Nu har iförsej HFS+ 30 år på nacken..
Och HFS+ fungerade utmärkt efter 30år?

Kör både AFPS och ZFS, har inte stött på några problem än sålänge
Citera
2017-11-19, 17:03
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Så att det fanns ett ny fs high sierra som heter AppleFS.

Vad jag förstår så skall AppleFS har lånat en del saker ifrån zfs.. Men många man hoppa på AppleFS tåget redan nu?
Jadå, det fungerar utmärkt. Jag har intern SSD och HDD, båda är formaterade i APFS. Jag kör 10.13.1.
Citera
2017-11-19, 21:07
  #6
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Så att det fanns ett ny fs high sierra som heter AppleFS.

Vad jag förstår så skall AppleFS har lånat en del saker ifrån zfs.. Men många man hoppa på AppleFS tåget redan nu?

Det kan innebära vissa problem med specifika program och spel. Om man spelar Civilization V, tex:
http://appleinsider.com/articles/17/...ization-v-more

Och kanske vissa problem om man kör Illustrator CC och Autocad:
http://appleinsider.com/articles/17/...in-high-sierra

Har dock rätt många uppgraderingar gjorda nu, för folk som kör allt möjligt (surf, mail, videoredigering, bildbehandling, musikproduktion, mm) utan några problem alls. Om man kör WMWare Fusion eller Parallels Desktop bör man uppdatera till senaste version, speciellt om man bootar macOS från en APFS-formaterad partition.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback