Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-11-18, 11:29
  #1
Medlem
QyzMans avatar
Hej

Har jusst nu en Huawei p7 lite, den köpte jag då min tidigare telefon gav upp ganska bra (gick i stort sett bara att skicka sms). Köpte denna telefon då priset var frestande. Har varit väldigt nöjd med Huaweien då den är enkel att använda och uppfyller alla mina behov. Men allt det goda har ett slut. Och min älskade telefon börjar kännas som min 5år gamla skoldator. Nu är de dags att slänga ut det gammla och investera i nytt. Är inte någon extremanvändare av telefonen, men behovet av att kunna skryta lite lagomt finns ändå.

Den telefonen jag har kikat som mest på är honor 8. Vet ej hur den är jämfört med dom andra Huaweier. Har kollat på honor 9 likaså, men osäker om den är så mycket bättre så det känns värt. Är även lite fundersam om oneplus. Vill givetvis ha så billig telefon som möjligt, men vill ändå kunna känna mig nöjd med den minst ett år frammåt. Dem ska ju helst hålla rent materiellt också.

Sen även bör man vänta en vecka med att beställa tills det är black Friday, har ni någon aning om ifall det kommer något fint erbjudande då? Vill helst ha telefonen i handen till veckan efter black Friday. Så ska man vänta å hoppas att det kommer något fint erbjudande och att fraktgubbarna är snabba eller ska man klicka hem en direkt?
Citera
2017-11-18, 11:43
  #2
Medlem
S.O.Stolps avatar
Kolla på Prisjakt. Dom bevakar black friday. Dom fyller även på listan efterhand som dom får reda på vilka butiker som har kampanjer.
Citera
2017-11-18, 11:52
  #3
Medlem
welcometorealitys avatar
Jag skulle rekkomendera denna faktiskt, ett grymt batteri kapacitet 5000 mAh m.m helt klart prisvärd.

Motorola Moto E Plus

https://www.netonnet.se/art/telefone...y/244353.9048/
__________________
Senast redigerad av welcometoreality 2017-11-18 kl. 11:54.
Citera
2017-11-18, 12:26
  #4
Medlem
Rekommenderar två telefoner. Nokia 8 som har en ren och enkel android version, dual sim och möjlighet att utöka minnet med ett micro sd kort:
https://www.nokia.com/sv_se/phones/nokia-8

Den andra om man kan tänka sig att köpa utomlands är Vernee Mix 2 med en 18:9 display. Relativt nytt varumärke sedan 2016.
Men bra telefoner (stödjer svenska frekvenser/språket) med fin byggkvalitet till fina priser:
https://www.gearbest.com/cell-phones...49.html?wid=11

GearBest kör ofta kampanjer så man kan hålla utkik på sidan.
Citera
2017-11-18, 13:04
  #5
Medlem
QyzMans avatar
Vilka butiker som kommer ha rea hittar jag, men man har ju ingen aning om på vad..

Motorolan kändes nästan lite tråkig.

Dendär utländska vernee eller vad den hette verkade intressant, men hur lång frakttid är de på sidan?

Nokian va nästan lite dyr, då känns oneplus som ett stadigare kort!
Citera
2017-11-18, 14:40
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QyzMan
Vilka butiker som kommer ha rea hittar jag, men man har ju ingen aning om på vad..

Motorolan kändes nästan lite tråkig.

Dendär utländska vernee eller vad den hette verkade intressant, men hur lång frakttid är de på sidan?

Nokian va nästan lite dyr, då känns oneplus som ett stadigare kort!

GearBest har gratis frakt men då tar det kanske 10 till 15 dagar. Men väljer du snabb frakt som kostar 63 kronor tar det 3 till 7 dar.
Citera
2017-11-18, 15:43
  #7
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QyzMan
Dendär utländska vernee eller vad den hette verkade intressant, men hur lång frakttid är de på sidan?

Nokian va nästan lite dyr, då känns oneplus som ett stadigare kort!
Själv har jag dåliga erfarenheter av märket Vernee, köpte en Vernee Thor E i våras som kom med trasig mikrofon och jag fick krångla med kundtjänst som skickade mig en ny efter retur som också hade samma fel där inte mikrofonen fungerade så till slut fick jag tillbaka pengar men förlorade det jag betalade för frakten med returerna till Kina på några hundra.

Nu kör jag med Elephone P8 Mini som jag är mycket nöjd med på alla sätt.

Nokia 8 kostar 4990 kr här men kanske ändå är för dyr?
Citera
2017-11-18, 17:39
  #8
Medlem
stelexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Själv har jag dåliga erfarenheter av märket Vernee, köpte en Vernee Thor E i våras som kom med trasig mikrofon och jag fick krångla med kundtjänst som skickade mig en ny efter retur som också hade samma fel där inte mikrofonen fungerade så till slut fick jag tillbaka pengar men förlorade det jag betalade för frakten med returerna till Kina på några hundra.

Nu kör jag med Elephone P8 Mini som jag är mycket nöjd med på alla sätt.

Nokia 8 kostar 4990 kr här men kanske ändå är för dyr?
Jag har en Vernee Thor sedan 1.5 år, den används dagligen och fungerar fortfarande perfekt.
Citera
2017-11-18, 18:03
  #9
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stelex
Jag har en Vernee Thor sedan 1.5 år, den används dagligen och fungerar fortfarande perfekt.
Okej, just modellen Thor E som jag köpte har jag efteråt läst att flera haft samma problem med som jag hade så mitt förtroende för märket är sådär.
Citera
2017-11-18, 20:50
  #10
Medlem
QyzMans avatar
Hittar väldigt lite info om vernee.. Är det kanske något man törs testa eller ska man klicka hem en honor 8? Är fortfarande den messt intressanta hittills. Då många sidor redan verkar ha rea på den så känner jag en viss tvivelaktighet till att den kommer att komma på mer rea på fredag.. Vad tror ni?
Citera
2017-11-19, 12:39
  #11
Medlem
QyzMans avatar
Efter att ha kikat runt litegrann fick jag ögonen på en motorola moto g5s plus. Verkar vara en sjysst lur till sjysst peng. Vad säger ni?
Citera
2017-11-19, 13:46
  #12
Medlem
Starobrnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QyzMan
Efter att ha kikat runt litegrann fick jag ögonen på en motorola moto g5s plus. Verkar vara en sjysst lur till sjysst peng. Vad säger ni?
Min kärring har en liknande Motorola, G4+, samma skärmsize och batteri. Jäkligt bra telefon. Enda nackdelen är nog batteriet på 3000 mAh som lätt sinar (hon använder telefonen flitigt), men man kan snabbladda från 0 > 100 på nån timme.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback