2017-12-06, 11:41
Medlem
Åtal ska enligt Corren ha blivit väckt senast 1:a december, någon som har hört något?
Citera
2017-12-08, 16:55
Medlem
Flera nere på konsum sa att dom hade några slags "kraftigt explosiva annordningar" gömda på tomten, stämmer det? Någon som vet nått mer??
Citera
2017-12-14, 10:51
Medlem
Nej det stämmer inte. Haha
Citera
2017-12-16, 10:01
Medlem
Merrybums avatar
Spännande. Man måste vara bra skraj om man sover med en laddad k- pist i sängen. Vad skrämde honom så tro?
Citera
2017-12-16, 10:03
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gheey
Flera nere på konsum sa att dom hade några slags "kraftigt explosiva annordningar" gömda på tomten, stämmer det? Någon som vet nått mer??
Det ligger nog något i det. Bilden i gårdagens Corren visade en ganska regel mix av vapen.
Citera
2017-12-16, 11:31
Medlem
Corren i ett nötskal haha lite modifierat från förundersökningen, vapnet var inte laddat men patroner var i magasinet men ej ditsatt på vapnet. Tror inte det har med rädsla att göra utan säkerhet. Har hört rykten om vem som anmält, nån mer som hört nåt om det?
Citera
2017-12-16, 12:15
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softail12
Corren i ett nötskal haha lite modifierat från förundersökningen, vapnet var inte laddat men patroner var i magasinet men ej ditsatt på vapnet. Tror inte det har med rädsla att göra utan säkerhet. Har hört rykten om vem som anmält, nån mer som hört nåt om det?
Spännande. Vad tänker du att man lever för liv när man anser sig behöva en K-pist i sängen för sin säkerhet? Jag skulle tro att en sån persons säkerhetshetstänk bygger på rädsla. Själv sover jag tryggt utan k-pist.
Citera
2017-12-16, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Spännande. Vad tänker du att man lever för liv när man anser sig behöva en K-pist i sängen för sin säkerhet? Jag skulle tro att en sån persons säkerhetshetstänk bygger på rädsla. Själv sover jag tryggt utan k-pist.
Skrev inte "för sin säkerhet" han hade tydligen inget vapenskåp och då bör man förvara sådana saker under uppsikt. Av bilden i corren att dömma så var det ett gammalt ryskt vapen från ww 2 mao ett samlarvapen för de som har intresse. Väjer man att ha sånt så är det väl klokt att se till så det inte hamnar i händerna på kriminella.
Citera
2017-12-16, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gheey
Ja de klart, kolla med dom nere på konsum så får du veta saker om dig själv som du inte själv visste.
Citera
2017-12-16, 13:03
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softail12
Skrev inte "för sin säkerhet" han hade tydligen inget vapenskåp och då bör man förvara sådana saker under uppsikt. Av bilden i corren att dömma så var det ett gammalt ryskt vapen från ww 2 mao ett samlarvapen för de som har intresse. Väjer man att ha sånt så är det väl klokt att se till så det inte hamnar i händerna på kriminella.

Nja. Jag har ytterst svårt att tro att han sov med den för att ingen kriminell skulle komma och tjuva den. Han kan ha uppgivet det som anledning själv. Men jag tror att sanningen ligger en bit därifrån.
Citera
2017-12-16, 13:06
Medlem
Citat:
Det ligger nog något i det. Bilden i gårdagens Corren visade en ganska regel mix av vapen.
Av bilderna i corren att dömma så är det 1 vapen. Att skriva "regel mix av vapen" så framstår du som väldigt obildad.
Citera
2017-12-16, 13:11
Medlem
Citat:
Nja. Jag har ytterst svårt att tro att han sov med den för att ingen kriminell skulle komma och tjuva den. Han kan ha uppgivet det som anledning själv. Men jag tror att sanningen ligger en bit därifrån.
Man ska inte tro eller spekulera så mycket. Man kommer längst med att hålla sig till sanningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in