Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-12-28, 20:20
  #37
Avstängd
pelegrins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Vill fråga dig en sak. Du behöver inte svara men smyger du med Katten så att ingen ser den?
Alltså, lyssnar du mer på vad " åsiktskorridoren" anser katten stå för än vad du själv står för?

Det är riktigt otäckt om svensken inte ens vågar ha katten framme eller ber om ursäkt för det.
Hur sjutton ska vi då komma någon vart i landet?

Personligen blir jag glad när jag ser att någon har katten framme.
Funderar på vilket forum den är på eller om jag har diskuterat med den osv.
Här kanske jag kan fylla i lite.. .

På min arbetsplats är det extrem sekretess på nästan allting. Jag, och ytterligare en handfull personer, kan nå uppgifter med exceptionellt hög sekretess. Av praktiska skäl är det inte möjligt att logga aktiviteterna. Resten av företaget vet att vi, i denna lilla grupp, har denna behörighet och att vi använder den ungefär hela tiden, kontinuerligt, eftersom arbetsuppgifterna kräver det.
När man är i den situationen så är det viktigt att man bibehåller respekt och anséende hos resten av företaget. Det får inte ens finnas minsta misstanke att någon läcker uppgifter, för då åker man ut och är inte längre anställningsbar i hela branschen, inte ens på positioner där ingen sekretess finns.

För mig är det inte möjligt att läsa här från arbetsplatsen. Om någon såg att jag hade sidan uppe så skulle det kunna väckas misstanke om att jag läcker sekretessbelagda uppgifter och jag skulle snart tvingas lämna branschen.

Givetvis kan man göra både ditten och datten på fritiden, men det är inte samma sak som att ha sidan uppe på tjänstedatorn på kontoret. Om sidan hade något tema så att den såg ut som DN, TT, SJ, Arlanda, någon lokaltidning eller vad-annat-som-helst än ett ställe som gjort sig känt för att man kan posta sekretessbelagda uppgifter utan att kunna spåras så hade det varit en annan sak.
På min front är det alltså inte ett rykte om ventilerandet av obskyra åsikter utan omöjligheten att bli spårad som ställer tll det.

Ett tema som klär ut stället till något helt annat vore bra för mig, men det är förstås inte hela världen att jag måste jobba när jag är på jobbet och får sköta det här på fritiden.. .
Citera
2017-12-28, 20:29
  #38
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElvisFan
För de flesta av oss är katten synonym med yttrandefrihet och sanning. Att avliva katten är att avliva yttrandefriheten och demokratin. Se storheten i katten, tillbe den ofta och offra en och annan oskuld som hyllning!

Sådärja!

Exakt, precis och fullständigt djävla korrekt!

Katten (Axl Jansson) skall leva för den representerar allt ovanstående som ElvisFan skriver.

Katten forever!
__________________
Senast redigerad av AlwaysAllIn 2017-12-28 kl. 20:31.
Citera
2017-12-28, 21:01
  #39
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelegrin
Här kanske jag kan fylla i lite.. .

På min arbetsplats är det extrem sekretess på nästan allting. Jag, och ytterligare en handfull personer, kan nå uppgifter med exceptionellt hög sekretess. Av praktiska skäl är det inte möjligt att logga aktiviteterna. Resten av företaget vet att vi, i denna lilla grupp, har denna behörighet och att vi använder den ungefär hela tiden, kontinuerligt, eftersom arbetsuppgifterna kräver det.
När man är i den situationen så är det viktigt att man bibehåller respekt och anséende hos resten av företaget. Det får inte ens finnas minsta misstanke att någon läcker uppgifter, för då åker man ut och är inte längre anställningsbar i hela branschen, inte ens på positioner där ingen sekretess finns.

För mig är det inte möjligt att läsa här från arbetsplatsen. Om någon såg att jag hade sidan uppe så skulle det kunna väckas misstanke om att jag läcker sekretessbelagda uppgifter och jag skulle snart tvingas lämna branschen.

Givetvis kan man göra både ditten och datten på fritiden, men det är inte samma sak som att ha sidan uppe på tjänstedatorn på kontoret. Om sidan hade något tema så att den såg ut som DN, TT, SJ, Arlanda, någon lokaltidning eller vad-annat-som-helst än ett ställe som gjort sig känt för att man kan posta sekretessbelagda uppgifter utan att kunna spåras så hade det varit en annan sak.
På min front är det alltså inte ett rykte om ventilerandet av obskyra åsikter utan omöjligheten att bli spårad som ställer tll det.

Ett tema som klär ut stället till något helt annat vore bra för mig, men det är förstås inte hela världen att jag måste jobba när jag är på jobbet och får sköta det här på fritiden.. .

Nja! Väljer man att sitta vid arbetsdatorn och katten dyker upp så här man ju satt sig själv i pottan.
Förstår vad du menar men katten ska va kvar.
Man får hålla katten borta från arbetsplatser som har känsligt material och sekretesshandlingar helt enkelt.
Jag kommer inte ens åt Flashback på min arbetsdator längre.
Använder mobilen när jag får tid över och om jag får abstinens.
Då kan katten vara framme fritt.
Citera
2017-12-28, 22:06
  #40
Avstängd
pelegrins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
[...]
Förstår vad du menar men katten ska va kvar.
[...]
Detta är inget problem för mig, men om man väljer temat "17dark av sinewave" så försvinner katten. Kvar är bara en logga. Om man är tillräckligt intresserad så kan man nog blockera den, det är ju en bild.

Tema byter man på
https://www.flashback.org/profile.php?do=editoptions
Citera
2017-12-28, 23:12
  #41
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelegrin
Detta är inget problem för mig, men om man väljer temat "17dark av sinewave" så försvinner katten. Kvar är bara en logga. Om man är tillräckligt intresserad så kan man nog blockera den, det är ju en bild.

Tema byter man på
https://www.flashback.org/profile.php?do=editoptions
Tack men jag vill se kattskrället hela tiden uppe i hörnet med sina, förmodar jag, rödstrimliga ögon.
Blir full i skratt när jag ser den sura katten.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback