Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-01, 20:56
Medlem
TheJackets avatar
Så nu skall AliExpress fungera som det gjorde förr då alltså? Om man beställer nåt under 1500?
Citera
2021-09-02, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Så nu skall AliExpress fungera som det gjorde förr då alltså? Om man beställer nåt under 1500?

Jag har gjort flera beställningar sedan den 1:a juli utan att PostNord har debiterat någon avgift.

Senast i går hämtade jag ut ett paket som gick direkt till ombudet.
Citera
2021-09-02, 12:22
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Jag har gjort flera beställningar sedan den 1:a juli utan att PostNord har debiterat någon avgift.

Senast i går hämtade jag ut ett paket som gick direkt till ombudet.

Gött! Mycket bättre utbud på AliExpress än tex. Wish.

Får bli att använda AliExpress igen nu då!
Citera
2021-09-02, 13:04
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Ja dom lägger på frakt o moms när dom skickar varorna från Kina så du slipper betala avgiften när den tullas in.
Citera
2021-09-05, 11:42
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Ja dom lägger på frakt o moms när dom skickar varorna från Kina så du slipper betala avgiften när den tullas in.

Min laser har åkt i golvet för många gånger så den visar snett.

Aliexpress har stort utbud och det verkar gå att välja leverans från länder i Europa, så det borde väl funka extra bra, jämfört med från Kina?

Bangood har också många att välja på och de har ofta valet att skicka från Tjeckien som är med i EU, så borde väl funka bra?

Grejen kostar mellan 500kr och 1000kr så verkar värt att handla från Banggood, grejor därifrån som kostade en tia kostar numera en hundralapp, men grejor för några hundra verkar fortfarande prisvärda. Banggood verkar skicka med mer tillbehör för samma pris jämfört med Aliexpress.

Amazon har bara några få olika att välja på (i Sverige)

Ebay ska jag kolla upp de verkar ha säljare i Europa och det står zero customs...
Citera
2021-09-06, 10:40
Medlem
miikoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Min laser har åkt i golvet för många gånger så den visar snett.

Aliexpress har stort utbud och det verkar gå att välja leverans från länder i Europa, så det borde väl funka extra bra, jämfört med från Kina?

Bangood har också många att välja på och de har ofta valet att skicka från Tjeckien som är med i EU, så borde väl funka bra?

Grejen kostar mellan 500kr och 1000kr så verkar värt att handla från Banggood, grejor därifrån som kostade en tia kostar numera en hundralapp, men grejor för några hundra verkar fortfarande prisvärda. Banggood verkar skicka med mer tillbehör för samma pris jämfört med Aliexpress.

Amazon har bara några få olika att välja på (i Sverige)

Ebay ska jag kolla upp de verkar ha säljare i Europa och det står zero customs...

För mig så brukar det inte spela någon roll, om jag väljer avsändare i Kina eller Europa.

Det brukar ta ungefär lika lång tid ändå, ca 2-3 veckor.

Dock så har jag inte beställt på slutet.
Citera
2021-09-07, 00:12
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miikos
För mig så brukar det inte spela någon roll, om jag väljer avsändare i Kina eller Europa.

Det brukar ta ungefär lika lång tid ändå, ca 2-3 veckor.

Dock så har jag inte beställt på slutet.

ok, tack
Det blev Banggood och skickas från Polen.

Aliexpress har ju det där irriterande att man listar grejor och sen när man klickar på dem så kostar de plötsligt mycket mera...
Citera
2021-09-07, 19:46
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
ok, tack
Det blev Banggood och skickas från Polen.

Aliexpress har ju det där irriterande att man listar grejor och sen när man klickar på dem så kostar de plötsligt mycket mera...
Paketet är i Tyskland nu.
Citera
2021-09-09, 02:34
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Hur gör man för att markera att ett paket inte kommit fram i appen? Det kanske kommer sen men det är redan sent för fan
Citera
2021-09-09, 09:19
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BirosKorlaff
Hur gör man för att markera att ett paket inte kommit fram i appen? Det kanske kommer sen men det är redan sent för fan

Är länge sedan jag gjorde det nu, men pengarna går inte till säljaren förrän paketet kommit fram eller den tid paketet beräknats ta att komma fram som max.

Så innan tiden gått ut så gör man en dispute till Aliexpress, då får inte säljaren pengarna, säljaren får yttra sig och föreslår ibland att förlänga leveranstiden så varan kan hinna fram, om den inte gör det innan den tiden löpt ut så får man göra dispute igen innan tiden går ut igen.

När tiden gått ut utan att varan kommit fram och man gjort en dispute så betalas pengarna tillbaka.

Man måste öppna dispute innan tiden gått ut!
Citera
2021-09-09, 09:21
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Är länge sedan jag gjorde det nu, men pengarna går inte till säljaren förrän paketet kommit fram eller den tid paketet beräknats ta att komma fram som max.

Så innan tiden gått ut så gör man en dispute till Aliexpress, då får inte säljaren pengarna, säljaren får yttra sig och föreslår ibland att förlänga leveranstiden så varan kan hinna fram, om den inte gör det innan den tiden löpt ut så får man göra dispute igen innan tiden går ut igen.

När tiden gått ut utan att varan kommit fram och man gjort en dispute så betalas pengarna tillbaka.

Man måste öppna dispute innan tiden gått ut!

Alla paket jag gjort dispute på och fått pengarna tillbaka på har sedan kommit fram.
Citera
2021-09-09, 10:46
Medlem
BigFatCones avatar
Tre veckor med Banggoods billigaste frakt. Som ett vanlig Kinapaket innan dumheterna började. Ingen momsning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in