2018-06-05, 21:17
Medlem
SmyghukareNs avatar
Det mest överdjävliga i sammanhanget är det faktum att Postmord har absolut och inget ansvar för folks paket och post

Du får inbetalningskrav med bild på ditt paket - du betalar dina 7 Kr i moms + 75 Kr i idiotavgift.

SEN SÅ TAPPAR DOM DJÄVLA BAKDANTADE IMBECILLA IDIOTERNA BORT PAKETET, OCH VILL ATT JAG KONTAKTAR SÄLJAREN FÖR ATT FÅ ERSÄTTNING!

Vad i glödheta djävlar håller dom på med i Örebro, är det bara gravt förståndshandikappade som arbetar där?

Inget, absolut inget ansvar på minsta sätt.
Citera
2018-06-05, 21:58
Medlem
Psykotons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmyghukareN
Det mest överdjävliga i sammanhanget är det faktum att Postmord har absolut och inget ansvar för folks paket och post

Du får inbetalningskrav med bild på ditt paket - du betalar dina 7 Kr i moms + 75 Kr i idiotavgift.

SEN SÅ TAPPAR DOM DJÄVLA BAKDANTADE IMBECILLA IDIOTERNA BORT PAKETET, OCH VILL ATT JAG KONTAKTAR SÄLJAREN FÖR ATT FÅ ERSÄTTNING!

Vad i glödheta djävlar håller dom på med i Örebro, är det bara gravt förståndshandikappade som arbetar där?

Inget, absolut inget ansvar på minsta sätt.

Precis, finns inget riktigt rek-kollinummer hänvisas det till säljaren.. I Örebro är det kaos, men jag lider med arbetarna - troligen ungdomar som tvingats söka jobben och har en lista med standardsvar på frågor från kund.

Ringde häromdagen om ett paket som kom hit i april, frågade vart det var. Fick svaret att det var färdigbehandlat och troligen i en lastbil utanför lagret. Jag frågade när det väntas komma och fick svaret en till två veckor. Jag: varför åker inte lastbilen då? Svar: vet inte. Är inte framme än.

Denna reform borde ha implementerats först när alla system och logistik var färdiga, testade och dubbeltestade och information nått alla! Men skyll inte på sossarna, det är nog Svenskt Näringsliv. När Capio och Attendo gömmer pengar från vård i skatteparadis är det okej, men svennebanan får inte handla billigt, no no...
Senast redigerad av Psykoton 2018-06-05 kl. 22:35.
Citera
2018-06-05, 22:30
Medlem
Har de inte slopat avgiften eller tar det tid tills de går igenom. ?
Citera
2018-06-06, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frysfacket
Inget konstigt med det. Litauen har alltså deklarerat in den i Europa och gjort jobbet åt Postnord. Ingen moms eller avgifter inom EU.

men varfor har just mitt paket deklererats i Litauen och alla andras i sverige? jag forvantade mig att jag skulle behova betala moms vid uthamtningen men istallet blev det ett "ha ett fint dag, adjo"
Citera
2018-06-06, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lucmac
men varfor har just mitt paket deklererats i Litauen och alla andras i sverige? jag forvantade mig att jag skulle behova betala moms vid uthamtningen men istallet blev det ett "ha ett fint dag, adjo"
Beror nog på hur paketet kom in i Litauen. Ibland vidarebefordrar man bara posten till nästa land som då får deklarera in paketen. För att veta varför det blev som det blev så får man helt enkelt fråga det Litauiska statliga postverket.
Citera
2018-06-06, 16:41
Medlem
Skogswalds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruuners123
Jag vill också ha svar på detta.
Citera
2018-06-06, 23:21
Medlem
kickikotts avatar
Nej, Avgiften har INTE slopats och det finns inga planer på att slopa den heller!

Citat:
Citera
2018-06-07, 01:46
Medlem
Psykotons avatar
Citat:

Nej tyvärr inte. Det kommer ta tid men tro mig, detta var ett drag av Tullverket och Postnord som kommer leda dem i fördärvet..

Minns ni FRA-lagen och Antipiratbyrån som skulle stoppa fildelningen? Några stackare fick bli syndabockar, Piratebays grundare fick ta lite stryk och idag är fildelningen vardag. Det kommer lösningar på detta problem med, ge det lite tid bara .

Totalt sett blir antagligen denna hantering en förlustaffär. Kompetent utbildad personal måste anställas direkt, med mera..
Citera
2018-06-07, 06:17
Medlem
SmyghukareNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoton
Nej tyvärr inte. Det kommer ta tid men tro mig, detta var ett drag av Tullverket och Postnord som kommer leda dem i fördärvet..

Minns ni FRA-lagen och Antipiratbyrån som skulle stoppa fildelningen? Några stackare fick bli syndabockar, Piratebays grundare fick ta lite stryk och idag är fildelningen vardag. Det kommer lösningar på detta problem med, ge det lite tid bara .

Totalt sett blir antagligen denna hantering en förlustaffär. Kompetent utbildad personal måste anställas direkt, med mera..

Konstigt att det kan bli en förlustaffär när man sysslar med "paketförädling", det vill säga där den totala massan av paket har köpts i Kina för runt 10 miljoner, men där man med sin 75 kronorsavgift kan få ut 25 miljoner extra ur folks fickor.

Det samlade värdet ökar då från 10 miljoner kronor, till 35 miljoner kronor, detta utan att man egentligen behöver göra något annat än att skicka ut räkningar, en helt okomplicerad mycket enkel åtgärd.

Notera att frakten faktiskt är betald på paketen, hela vägen hem till kund, men ändå får folk inte sina paket efter 75 kronors förädlingen, utan paketen verkar försvinna i tomma intet.

Och det är avsändaren eller säljaren som sedan skall stå för det försvunna paketet, sedan skicka ett nytt, som även det genererar 75:- kronor, för att sedan mystiskt försvinna.

Totalt sett en enorm förlustaffär för både säljare och kund, men tydligen även då för Postmord?
Citera
2018-06-07, 08:44
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmyghukareN
Konstigt att det kan bli en förlustaffär när man sysslar med "paketförädling", det vill säga där den totala massan av paket har köpts i Kina för runt 10 miljoner, men där man med sin 75 kronorsavgift kan få ut 25 miljoner extra ur folks fickor.

Det samlade värdet ökar då från 10 miljoner kronor, till 35 miljoner kronor, detta utan att man egentligen behöver göra något annat än att skicka ut räkningar, en helt okomplicerad mycket enkel åtgärd.

Notera att frakten faktiskt är betald på paketen, hela vägen hem till kund, men ändå får folk inte sina paket efter 75 kronors förädlingen, utan paketen verkar försvinna i tomma intet.

Och det är avsändaren eller säljaren som sedan skall stå för det försvunna paketet, sedan skicka ett nytt, som även det genererar 75:- kronor, för att sedan mystiskt försvinna.

Totalt sett en enorm förlustaffär för både säljare och kund, men tydligen även då för Postmord?
Jag tror du missförstått det hela 75 kr avgiften har ingen med frakten att göra det är en administrativ avgift för att hantera momsen.
Citera
2018-06-07, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Jag tror du missförstått det hela 75 kr avgiften har ingen med frakten att göra det är en administrativ avgift för att hantera momsen.

Ja, men det är ju Postnord som får in avgiften på sitt konto så det borde ju gå bra med vinst totalt sätt.
Citera
2018-06-07, 11:38
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnAnonymTyp
Ja, men det är ju Postnord som får in avgiften på sitt konto så det borde ju gå bra med vinst totalt sätt.
Av de 75 kr är 15 kr moms som går direkt till staten, kvar blir 60 kr som skall räcka till löner, lokaler, transporter, toa papper, helpdesk, datorer och returer. Blir nog inte många ören över i vinst på det...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in