2018-04-16, 06:37
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StormaktRod
Är det alltid 75kr+tull från alla utanför EU?, fick betala för ett paket från Amerika men det var iofs väntat.
Ja precis som det alltid varit men med den skillnaden att det numera kostar 75 kr istället för 125 kr som tidigare, rena reapriset :-)
Citera
2018-04-16, 06:40
Medlem
StormaktRods avatar
Postnord kommer dumpa alla överblivna och övergivna kinapaket med mobilskal och spinners på ett kontainerfartyg som efter två månader anländer i Kina, med flyg blir det för dyrt.
Citera
2018-04-16, 06:53
Medlem
StormaktRods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Ja precis som det alltid varit men med den skillnaden att det numera kostar 75 kr istället för 125 kr som tidigare, rena reapriset :-)

Blev ju iaf imponerad att de lyckats ordna så att man kunde betala med Swish och andra sätt, att man fick fram en röntgenbild på paketet via länk och att det trots allt kom fram 3 dagar efter jag betalt tullen. De verkade dock skita högaktningsfullt i att det stod att innehållet var mechanical machine parts och sponsored gift från företaget.
Citera
2018-04-16, 07:03
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StormaktRod
Blev ju iaf imponerad att de lyckats ordna så att man kunde betala med Swish och andra sätt, att man fick fram en röntgenbild på paketet via länk och att det trots allt kom fram 3 dagar efter jag betalt tullen. De verkade dock skita högaktningsfullt i att det stod att innehållet var mechanical machine parts och sponsored gift från företaget.
Vad spelar det för roll om det är mechanical machine parts dom har väl ett värde som vilken vara som helst o du skall betala moms för dom.
Citera
2018-04-16, 07:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Framtyr
Om man redan fyllt i på Ebay att paketen "kommer skickas tillbaka", så finns inte detta alternativ att välja. Jag har själv detta problemet, då jag beställde några paket i hopp om att de skulle komma innan 1 mars. Jag meddelade Ebay och säljarna om att "paketet kommer skickas tillbaka", då krävdes det att man fyllde i spårningsnummer. Och eftersom det är omöjligt stannar procesen och tidsfristen för att Ebay skall kunna gå in och hjälpa är till 26 April, och postnord lär inte ha hunnit leverera paketen till Kina innan dess. Vilket gör att jag förlorat en hel del pengar, vilket inte är ovanligt. Den svenska staten är ena riktiga parasiter, men så förespråkar man och importerar parasiter också.....

Om jag inte får tillbaka mina pengar ifrån säljaren/Ebay så kommer jag att bli väldigt arg. Och allt tack vare en sinnessjuk sosseregering som vill beskatta sitt eget folk till döds, till förmån för okontrollerad import utav skäggbarn och zigenare.

Jag kommer defenetivt att jävlas så mycket som möjligt med dessa människor, de ger sig på mig ekonomiskt. De ger sig på min rätt att yttra mig, de ger sig på allt jag bryr mig om. Vänta bara, kinapaket är mitt minsta bekymmer men bägaren börjar att rinna över..

Du kan ju få tillbaka pengarna via paypal också (upp till 180 dagar senare) om det nu är så att du inte köpt av en vettig säljare(?). Varorna har ju inte levererats.

Har ett tjugotal paketer (ja jag handlar mycket) som kommer gå tillbaka.

Med första ockerlapp + påminnelse är en fjäril för 0.76kr som en användare skrev ovan = två kuvert samt två A4 att använda som toalettpapper. Värt det för att jävlas (kostar ju PostMord mer)?

Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Postnord kommer knappast skicka tillbaka alla paketen, blir för dyrt. Paketen slängs/stjäls av anställda. Sen gnälls det om kostnader och pang får de en peng av staten som går direkt ner i ägarnas börsar.

Känner en som jobbat hos postnord och sorterat post. Han sa att det var ganska vanligt att paket tappades bort... aka hamnade hos anställda. Norpa ett paket på vägen hem, ta det som har en tilltalande form.

Låter troligt. Kinasäljarna på Ebay är i regel dessutom alldeles för stora för att hålla koll på vad som kommer tillbaka eller ej.
Citera
2018-04-16, 07:17
Medlem
itsurewasntmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Att returnera ett paket med båt till kina kostar ca 1 kr per paket. 200000 paket i samma container framme i kinaland om 8 veckor till kinesernas stora glädje :-)
Yiiiha! 20 000 kilo plast, varav 19 900 kilo squishies. Julafton i Kina. Den Mjuka glassens år kan börja.
Citera
2018-04-16, 07:31
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsurewasntme
Yiiiha! 20 000 kilo plast, varav 19 900 kilo squishies. Julafton i Kina. Den Mjuka glassens år kan börja.
Ja och det roliga är att kineserna får lösa ut rerurpaketen från China post för dyra yen så dom blir överlyckliga
Citera
2018-04-16, 08:09
Medlem
mittenskittens avatar
jag beställde en kamera-del från kina (inte wish/aliexpress) och den skickades 2 april och kom fram till sverige via holland 10 april. skitbra! men, nu ska den tydligen ligga hos postnord till 18 maj då jag ska få hämta ut den enligt deras hemsida. har inte fått sms eller nånting än. fattar inte varför den ska ligga där i en månad och sen ska jag betala för att få hämta ut det?!?
Citera
2018-04-16, 08:25
Medlem
Noose..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mittenskitten
jag beställde en kamera-del från kina (inte wish/aliexpress) och den skickades 2 april och kom fram till sverige via holland 10 april. skitbra! men, nu ska den tydligen ligga hos postnord till 18 maj då jag ska få hämta ut den enligt deras hemsida. har inte fått sms eller nånting än. fattar inte varför den ska ligga där i en månad och sen ska jag betala för att få hämta ut det?!?

18:e maj borde vara datumet då den skickas tillbaka om du inte har hämtat ut paketet?
Citera
2018-04-16, 08:32
Medlem
Jävla ärthjärnor. Hur vore det om man bara betalade momsen direkt online INNAN paketet kom till Sverige så kan dom bara kolla trackingnr och skicka det direkt vidare utan att hålla på och lagerhålla i evigheter.

Visst folk kommer ljuga om värdet men som det är nu kollar dom ändå inte upp värdet på paketet.

Mitt paket ankom Sverige för 6 veckor sen men postnord "tulldeklarerar" det fortfarande.

Samtidigt som hela det nya systemet är ett fullständigt FIASKO så har postnord mage att klappa sig själva på axeln för att dom fick igång det nya systemet så snabbt, systemet funkar inte??
Det är deras ansvar att vägra implementera en lösning på en månad om det kommer innebära att totalt haveri.

1 vecka tog det för mitt paket att resa över halva jordklotet men MINST 6 veckor för några mil i Sverige, det är ju värre än den värsta bananrepubliken.
Senast redigerad av surri 2018-04-16 kl. 08:39.
Citera
2018-04-16, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Men MOMS och tull kan ni knappast vara emot för då är ni emot hela vårt system och tror att allt funkar utan skatter.
Emot och emot. När kostnaden att driva in pengarna är större än förtjänsten kan jag vara emot systemet. Där är vi nu.
Citera
2018-04-16, 08:41
Medlem
mittenskittens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noose..
18:e maj borde vara datumet då den skickas tillbaka om du inte har hämtat ut paketet?

nej det står "Leveransdatum 14-18 maj". så märkligt.. när den varit i sverige ett par dagar nu.

går ju snabbare att få det från kina och hit, på mindre än två veckor, och så ska det ligga här sen i en månad. och postnord som sa "beställ inte från kina, de tar väldigt lång tid på sig att skicka"... yeah right, är ju tvärtom!!
Senast redigerad av mittenskitten 2018-04-16 kl. 08:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in