Citat:
Ursprungligen postat av
Framtyr
Om man redan fyllt i på Ebay att paketen "kommer skickas tillbaka", så finns inte detta alternativ att välja. Jag har själv detta problemet, då jag beställde några paket i hopp om att de skulle komma innan 1 mars. Jag meddelade Ebay och säljarna om att "paketet kommer skickas tillbaka", då krävdes det att man fyllde i spårningsnummer. Och eftersom det är omöjligt stannar procesen och tidsfristen för att Ebay skall kunna gå in och hjälpa är till 26 April, och postnord lär inte ha hunnit leverera paketen till Kina innan dess. Vilket gör att jag förlorat en hel del pengar, vilket inte är ovanligt. Den svenska staten är ena riktiga parasiter, men så förespråkar man och importerar parasiter också.....
Om jag inte får tillbaka mina pengar ifrån säljaren/Ebay så kommer jag att bli väldigt arg. Och allt tack vare en sinnessjuk sosseregering som vill beskatta sitt eget folk till döds, till förmån för okontrollerad import utav skäggbarn och zigenare.
Jag kommer defenetivt att jävlas så mycket som möjligt med dessa människor, de ger sig på mig ekonomiskt. De ger sig på min rätt att yttra mig, de ger sig på allt jag bryr mig om. Vänta bara, kinapaket är mitt minsta bekymmer men bägaren börjar att rinna över..
Du kan ju få tillbaka pengarna via paypal också (upp till 180 dagar senare) om det nu är så att du inte köpt av en vettig säljare(?). Varorna har ju inte levererats.
Har ett tjugotal paketer (ja jag handlar mycket) som kommer gå tillbaka.
Med första ockerlapp + påminnelse är en fjäril för 0.76kr som en användare skrev ovan = två kuvert samt två A4 att använda som toalettpapper. Värt det för att jävlas (kostar ju PostMord mer)?
Citat:
Ursprungligen postat av
BonerBatman
Postnord kommer knappast skicka tillbaka alla paketen, blir för dyrt. Paketen slängs/stjäls av anställda. Sen gnälls det om kostnader och pang får de en peng av staten som går direkt ner i ägarnas börsar.
Känner en som jobbat hos postnord och sorterat post. Han sa att det var ganska vanligt att paket tappades bort... aka hamnade hos anställda. Norpa ett paket på vägen hem, ta det som har en tilltalande form.
Låter troligt. Kinasäljarna på Ebay är i regel dessutom alldeles för stora för att hålla koll på vad som kommer tillbaka eller ej.