2018-04-07, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Samma säljare säljer både billiga och dyrare grejjer men har slutat skicka till Sverige helt.

Egentligen tvistar vi om påvens skägg!

Vi får väl se om en månad, men tror med ledning till senaste tidens utveckling alla säljare kommer att svartlista Sverige!
Och på detta sätt lösa alla problem för PN, Maggan Andersson och regeringen?
Citera
2018-04-07, 23:42
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Men det finns för dyrare produkter säljare, det är inte dessa som inte löses ut utan "kinaprodukter" av mycket lågt värde. Om inte säljaren av en dyrare produkt generellt säljer till Sverige, kontakta den så löser det hela sig, oftast.

Väntar fortfarande på dina produktlänkar?

Föresten hur kan man identifiera någon via en recension på Wish, Ebay, Aliexpress etc?

Jag är enda svensken som recencerat och ser man recentionerna så blir det ganska uppenbart.
Citera
2018-04-08, 00:33
Medlem
Såg att den leverantör jag brukar beställa uppladdningsbara batterier till laptops, borrmaskiner och ficklampor slutat leverera till Sverige. Men skeppar fortfarande till länderna runt oss.

Det är inte billigt skit utan ligger på 250 till 800 kr.
Citera
2018-04-08, 02:39
Medlem
Citat:
Jag är enda svensken som recencerat och ser man recentionerna så blir det ganska uppenbart.
Hur skulle det avslöja din identitet, att du är svensk?
Dessutom det måste väl finnas fler som säljer de produkter som som du har köpt som du kan länka till?

Ljuger du för oss?
Citera
2018-04-08, 02:45
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Dessutom det måste väl finnas fler som säljer de produkter som som du har köpt som du kan länka till?

Ljuger du för oss?

Jag har recencerat med bilder där mitt efternamn syns och jag har ett väldigt unikt efternamn.

Och vadfasen hjälper dte att länka en annan säljare av produkten då det ju inte är den säljaren som slutat leverera till sverige?
Citera
2018-04-08, 03:04
Medlem
Citat:
Jag har recencerat med bilder där mitt efternamn syns och jag har ett väldigt unikt efternamn.

Och vadfasen hjälper dte att länka en annan säljare av produkten då det ju inte är den säljaren som slutat leverera till sverige?
Det måste finnas fler som säljer produkten?
En länk tack?

Min första post i frågan var den här, notera ordet "någon":
Citat:
Kan du vara så snäll och länka till några av produkterna i "100-250kr" klassen som inte någon säljer till Sverige?
(FB) Postnords nya administrationsavgift på paket från Kina/Red Mod

Edit: Notera vad du hävdar i din post "Ett flertal av säljarna":
Citat:
Ett flertal av säljarna jag brukar köpa från skickar inte längre till Sverige, och det gäller varar i 100-250kr klassen.
Så någon produktlänk bör du kunna delge oss?
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2018-04-08 kl. 03:30.
Citera
2018-04-08, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnAnonymTyp
Såg att den leverantör jag brukar beställa uppladdningsbara batterier till laptops, borrmaskiner och ficklampor slutat leverera till Sverige. Men skeppar fortfarande till länderna runt oss.

Det är inte billigt skit utan ligger på 250 till 800 kr.
Här du någon länk till säljaren och produkten att delge oss?
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2018-04-08 kl. 03:50.
Citera
2018-04-08, 03:29
Medlem
Enydrions avatar
Citat:

Ljuger du för oss?

Om man väljer fliken ratings and feedback hos Aliexpress, så kan man sen välja Sverige, då listas alla som gett ratings från sverige, om man när man ger feedbacken kryssar i att.man vill vara anonym så syns mindre av ens namn än annars. En del byts ut mot stjärnor i namnet typ...

De kan ha ändrat lite på detta, men tidigare så kunde man lätt identifiera en svensk typ nåt i den stilen
L**s A*******n.

Kan inte se att det ser ut på det sättet längre...
Men Ali vet ju vem man är, så visar de mindre just nu, så kan de ju lika lätt ändra tillbaka så mer av namnet syns...
Citera
2018-04-08, 03:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Om man väljer fliken ratings and feedback hos Aliexpress, så kan man sen välja Sverige, då listas alla som gett ratings från sverige, om man när man ger feedbacken kryssar i att.man vill vara anonym så syns mindre av ens namn än annars. En del byts ut mot stjärnor i namnet typ...

De kan ha ändrat lite på detta, men tidigare så kunde man lätt identifiera en svensk typ nåt i den stilen
L**s A*******n.

Kan inte se att det ser ut på det sättet längre...
Men Ali vet ju vem man är, så säljer de mera just nu, så kan de ju lika lätt ändra tillbaka så mer av namnet syns...
Visst men produkten har sannolikt inte endast en säljare, utan fler bör sälja produkten - och då att någon även säljer den till Sverige?
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2018-04-08 kl. 03:40.
Citera
2018-04-08, 04:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oceandrive
"Postnord kommer att införa en avgift på paket som beställs från Kina via nätet.

En administrationsavgift på 125 kronor plus moms, som normalt sett ligger på 25 procent, ska införas även om varan bara kostade tio kronor att köpa. Det rapporterar Breakit."

DDR Sverige fortsätter framåt...

anmäl detta för gulingarna så att de kan vidta åtgärder. detta är ju ett brott mot wto men så är det när de med allra lägst intelligens tropr de är smartast. Jag antar att dumskallar som tar dessa beslut aldrig hade jobbat inom postnord om de varit smarta eller normalintellgenta.
Citera
2018-04-08, 06:42
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ragingcuck
anmäl detta för gulingarna så att de kan vidta åtgärder. detta är ju ett brott mot wto men så är det när de med allra lägst intelligens tropr de är smartast. Jag antar att dumskallar som tar dessa beslut aldrig hade jobbat inom postnord om de varit smarta eller normalintellgenta.
Nu är det ju inte Postnord som fattat beslutet att ta ut moms från första kronan känner man inte till det så kanske man inte är så smart själv :-)
Citera
2018-04-08, 09:28
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Det måste finnas fler som säljer produkten?
En länk tack?

Min första post i frågan var den här, notera ordet "någon":

Edit: Notera vad du hävdar i din post "Ett flertal av säljarna":

Så någon produktlänk bör du kunna delge oss?

Har samma erfarenhet, runt 40-50% av dom säljare jag köpt av tidigare via ebay och aliexpress, har slutat sälja till Sverige, efter det här utspelet av Postnord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in