Citat:
Ursprungligen postat av
Hultabultan
Tror också att handeln kommer att öka kraftigt, ifall kineserna börjar skicka "privata gåvor", som enligt regelverket är undantagna från avgifter!
Men frågan är om man gör sig det besväret, för någon promille av omsättningen som Sverige är?
Det är nog betydligt troligare att svensken också i fortsättningen möts av meddelandet,
"Does not ship to Sweden ", som det är idag!

De nya sorteringsmaskinerna ska ju ha "machine learning", så då borde det inte vara särskilt svårt att upptäcka "privatpersoner" i Kina som skickar "Gift" till flera olika mottagare. Efter 10 packet från samma "privatperson" kan de hamna på en observationslista, och efter xx antal paket så hamnar de på en lista över misstänkta förtäckta e-handelspaket som automatiskt skickas till tullverket.
Kineserna kan rotera anställda, men efter ett tag så har maskinen identifierat även fabrikens adress som potentiell källa av fejkade gåvor.
Enstaka gåvor är okej, men upprepade gåvor = verksamhet.