2017-11-13, 19:49
Medlem
Jag vet inte hur många gånger jag har läst att man ska åtminstone skumma igenom tråden innan man skriver ett inlägg. Medlemmar som ställer redan besvarade frågor varnas.

När sen en mod gör precis samma sak - frågar något som hen hade fått svar på genom att bara läsa de två sista sidorna i tråden - citerade jag det stycke av stämningsanskan som redan postats i tråden något irriterat pga av irritationen att inte modden lever efter vad han lär.

Då kommer ett jävligt drygt svar i tråden tillsammans med en grov förolämpning;
Citat:
För den ännu mer sinnessvage: Jag hade inte läst tråden, därför frågade jag tråden.

En förolämpning som jag replikerade.
Då hände något "intressant";
-IP-adresen spärrades under ca en kvart
-Mitt svar togs bort blixtsnabbt
-Och ta daa - en varning skickas.

Så, en mod kan skriva typ;
-ahh, orkar inte läsa vad har hänt
-svara jävligt fult när någon påpekar att det redan står i tråden och iom detta gå off topic
-ta bort en replik
-skicka en varning

Ett väldigt omoget beteende med klart stuk av moderatormissbruk.

Tråd - (FB) Botkyrka: 30-årig kvinna gruppvåldtagen av 10-20 män aug 2016 - flera timmar
2017-11-13, 19:53
Medlem
Du menar att han varnar folk för att de frågar frågor som redan besvarats, och sedan själv frågar en fråga som besvarats i tråden? Och när du påpekar det så ger han dig en varning för - vad exakt?

Visa varnings-PM:et.

Denna tråden kommer tas bort snart iofs eftersom du inte följt rätt procedur för att klaga på en moderator.
2017-11-13, 19:54
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Det du citerade låg under spoiler och var kanske något onödigt - jag brukar inte skriva så, men jag brukar sällan få "dumskallesmileys" i synen heller (användare innan hade svarat informativt på min fråga något inlägg tidigare).

Något slarvigt att ha missat var gruppvåldtäkten skett (i hennes hem eller annorstädes) men ibland är det inte fel att grundläggande frågor besvaras igen, i längre trådar.

Inlägget som plockades bort var ett 0.03./0.06.-inlägg och rapporterades för det.

Annan moderator raderade.

Jag skrev som användare, inte som moderator (de inläggen avlutas med /Moderator)

Att följa proceduren för att klaga på moderator rekommenderas (kanske gjorts, vad vet jag).
2017-11-13, 19:58
Avslutad
Moderatorer är människor. Vissa är sviniga idioter som tar ut sin frustration på flashbackanvändare medan andra är normala. Bara att gilla läget när vissa av dessa bitterfittor delar ut en del töntiga varningar men det är bara att skaka av sig. Låt inte flashback bli ditt liv.
2017-11-13, 20:01
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Mitt inlägg:

Citat:
Nu har jag inte hängt med riktigt i tråden, men har våldtäkterna skett i hennes bostad? Att folk utan mening, mål och syssla (bokstavligt talat) kommit och gått hos henne? Om hon varit hemma om dagarna och haft smak för starkt kan hennes lägenhet snabbt blivit som en fritidsgård att röka på och flumma runt i.

Sinnes vad rättsvårdande myndigheter belastas i dessa dar - skattepengarna bara forsar genom systemet och rakt ner i juristernas fickor.
(FB) Botkyrka: 30-årig kvinna gruppvåldtagen av 10-20 män aug 2016 - flera timmar

Svaret:

Citat:
Tvånget bestod i att målsäganden hölls fast, att hon drogs i håret, att hennes huvud dunkades mot en trappa så att hon tappade medvetandet, att hennes kläder slets av, att hon fick slag och sparkar, samt att en kniv visades upp för henne samtidigt som hon blev tillsagd att vara tyst. Våldet har orsakat smärta, blodvite, ömhet, svullnad, hudmissfärgning och hudavskrapning.

Tycker du det låter som något som skett hemma hos henne? Att de har gjort så när de "kommit o gått"?

Mitt svar på det:

Citat:
Testa att läsa följande mening...

Nu har jag inte hängt med riktigt i tråden, men har våldtäkterna skett i hennes bostad?

... fundera på både innehåll och (framförallt) innebörd och andas sedan djupt.

Svar på det:

0.03./0.06.-inlägg -> raderades och varnades, av en kollega
Senast redigerad av intermittentexplosivitet 2017-11-13 kl. 20:03.
2017-11-13, 21:38
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Jag vet inte hur många gånger jag har läst att man ska åtminstone skumma igenom tråden innan man skriver ett inlägg. Medlemmar som ställer redan besvarade frågor varnas.

Var har du fått det ifrån? Står inte i Aktuellt moderatorsmeddelande.

Vilken regel anser du att det bryter mot?

Har du följt gängse procedur för klagomål? Vad fick du för svar?

I vad bestod din replik? Sluta måla med bred pensel och skriv klartext.
2017-11-13, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Det du citerade låg under spoiler och var kanske något onödigt - jag brukar inte skriva så, men jag brukar sällan få "dumskallesmileys" i synen heller (användare innan hade svarat informativt på min fråga något inlägg tidigare).

Något slarvigt att ha missat var gruppvåldtäkten skett (i hennes hem eller annorstädes) men ibland är det inte fel att grundläggande frågor besvaras igen, i längre trådar.

Inlägget som plockades bort var ett 0.03./0.06.-inlägg och rapporterades för det.

Annan moderator raderade.

Jag skrev som användare, inte som moderator (de inläggen avlutas med /Moderator)

Att följa proceduren för att klaga på moderator rekommenderas (kanske gjorts, vad vet jag).

Ja, ja. dumskallesmileysen var onödig, erkännes. Trolig orsak är blodstörtning över brottet som diskuteras i tråden. Där de dunkar en tjej till medvetslöshet i en betongtrappa för att sedan grovt våldta henne med grovt sexuellt våld. Det var efter det som du skrev att det kanske hände hemma hos henne med folk som kom o gick... Det rann över typ. Har nog aldrig känt sån vrede över ett brott som diskuteras här på FB.

Men att jag sedan - efter "den kanske onödiga" spolilern där du kontrar med "sinnessvag" - replikerar, får inlägget borttaget fortare än smällen kommer efter att blixten har slagit ner i huset, och dessutom får en varning känns som en moderatorisk hämnd...

Nåväl, saken utredd. Radera gärna tråden och kanske de irriterade inläggen i ABK-tråden. Känns inte som de fyller någon funktion "historiskt"...
Senast redigerad av MrStreamer 2017-11-13 kl. 23:40.
2017-11-13, 23:51
Moderator
Tinuviels avatar
Tråden låses med en varning för 0.06. När rutinerna följts kan den låsas upp igen.

(FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator

// mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in