2017-11-12, 20:55
Medlem
sasos avatar
Satt och tänkte på grej. Om man betalar parkeringsavgiften i Nordstan får man en biljett för att köra ut. Undrar hur lång tid man har på sig att köra ut? Antar att man måste köra ut så fort man betalat avgiften, men hur många minuter har man på sig?
Citera
2017-11-12, 21:49
Medlem
kleijons avatar
Skall inte svära till 100% men läste för en del år sen att man har 10 min på sig att använda biljetten.
Citera
2017-11-12, 21:54
Medlem
y.ys avatar
I p-huset betalar du per påbörjad timme. Så gissar fritt att du har tills nästa timme påbörjas.

Så har du stått 3h 15min betalar du för 4h och har sedan 45 min till godo.
Står du 3h 45 min betalar du för 4h och har 15 min till godo.

Går även att ringa till p-vakterna från grinden om det strular.
Citera
2017-11-12, 21:56
Medlem
Har för mig att man kan parkera kostnadsfritt på söndagar men gäller kanske bara söndagar i december minns inte riktigt.
Citera
2017-11-13, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billy5
Har för mig att man kan parkera kostnadsfritt på söndagar men gäller kanske bara söndagar i december minns inte riktigt.
Tror det är fritt hela helgen faktiskt
Citera
2017-11-15, 02:07
Medlem
hypodermics avatar
Jag har alltid undrat över bommen.. Hur lång tid från man blippat biljetten tills den fälls ner? Gör den inte det ifall den "känner" en bil under sig, eller kan den fällas ner på bilen om man segar?
Citera
2017-11-15, 10:18
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av y.y
I p-huset betalar du per påbörjad timme. Så gissar fritt att du har tills nästa timme påbörjas.

Så har du stått 3h 15min betalar du för 4h och har sedan 45 min till godo.
Står du 3h 45 min betalar du för 4h och har 15 min till godo.

Går även att ringa till p-vakterna från grinden om det strular.

Det påstås att det alltid är 10 minuter, men vid köbildning så har man längre tid på sig. Vid jul får man räkna med att det kan ta en halvtimme bara att nå bommen.

Citat:
Ursprungligen postat av billy5

Det är söndagar utom vid julhandeln (december).

Citat:
Ursprungligen postat av Sophie.Nordh
Tror det är fritt hela helgen faktiskt

Nej, det är bara söndagar utom i december. Nordstan är dock en ganska kass köpcenter så de flesta väljer ändå någon av de andra tre större (Frölunda, Kungsmässan eller Allum) som har gratis parkering.

Citat:
Ursprungligen postat av hypodermic
Jag har alltid undrat över bommen.. Hur lång tid från man blippat biljetten tills den fälls ner? Gör den inte det ifall den "känner" en bil under sig, eller kan den fällas ner på bilen om man segar?

Den känner av om det står en bil där så man kan stå där relativt länge innan den går ner igen. Vid köbildning kan det ta tid innan man kommer helt fram.
Citera
2017-11-15, 11:49
Medlem
pantywankers avatar
Nordstan är kass att parkera i. Spring in snabbt och köp något i tio minuter men betala för en hel timma. Varför inte låta kunden betala för den tid man står😠 Dom har ju redan ett digitalt system så borde inte vara särskilt svårt att fixa.
Citera
2017-11-15, 16:33
Medlem
killawifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pantywanker
Nordstan är kass att parkera i. Spring in snabbt och köp något i tio minuter men betala för en hel timma. Varför inte låta kunden betala för den tid man står😠 Dom har ju redan ett digitalt system så borde inte vara särskilt svårt att fixa.

Om de har ett system som de tjänar på så är väl risken rätt liten att de skulle ändra på det. Men visst skulle det vara busenkelt att bara ändra programmeringen så att man betalar för sin utnyttjade p-tid plus 10 min exempelvis. Men 99% av de som parkerar där tänker inte ens på detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in