2017-11-11, 23:53
Medlem
Flickpojkens avatar
Man har vetat länge att de här funkar Sverige hade enorm förskrivning på 50-talet och folk använde de i mindre doser som humörförbättrare och prestationshöjare. Om de fortfarande förskrivits i de syftet skulle användningen av ssri va mycket lägre.

Och jag är övertygad om att de skulle va bättre för flertalet som tar SSRI preparat. SSRI preparat är egentligen skit för nedstämdhet och har bara ett användningsområde och de är klinisk depression där de räddar liv men idag tar varann deppig snorunge, ensamstående mamma och stressad universitets student de. Faktum är att många får mer biverkningar än positiva effekter. Biverkningar som slöhet impotens och övervikt är vanligt.

Detta trotts att de finns humörförbättrare som de finns minst 60 års klinisk erfarenhet av nämligen amfetamin.

David Eberhard pratar om detta även om han inte förespråkar amfetamin så är han kritisk mot överförskrivningen av antidepressiva för personer som inte har klinisk depression och antydde att amfetamin eller något som verkligen gör en glad kanske skulle va bättre för personer som inte är djup deprimerad utan bara deppiga. Detta i en pood med Aron Flam som ligger på youtube.

Nu undrar jag vilket amfetamin preparat som är best för detta syfte dvs som allmän humörförbättrare (inte första hand som prestationshöjande för personer med ADHD)?
Citera
2017-11-12, 00:01
Bannlyst
Ingen. Det du mår bättre av amfetaminpreparat, det mår du sämre under avtändningen.

Glöm den iden.
Citera
2017-11-12, 01:38
Medlem
Håller med förra postaren. Amfetamin är ingen bra idé och absolut inte hållbart. Om du nu vill använda klassade substanser för detta syfte så rekommenderar jag enstaka doser ketamin, en gång varannan vecka eller något. Efter ruset släpper blir du helt normal med ett jävligt gött humör. De antidepressiva och ångestdämpande egenskaperna håller typ 1½ vecka för mig. De flesta flesta dissociativa drogerna har liknande effekter, med utantag för salvia divinorum och lustgas.

Hade du tänkt gå på tjacket i resten av ditt liv eller vad är planen?
Citera
2017-11-12, 02:14
Medlem
ariananicole99s avatar
Finns inget amfetamin-preparat som man skulle ''må bra'' av i längden. Hur kan du tro att man kan leva ett bra liv med en humörs förbättring när man går på tjack ens
Citera
2017-11-12, 02:18
Medlem
Trolltestets avatar
Är du depressiv så kommer amfetaminpreparat endast att förvärra det.
Citera
2017-11-12, 02:22
Medlem
BewilderedHulders avatar
Någonstans i ett väldigt avstånd finns Voxra. För mig var det energi OCH ångestpåslag.

Du måste lära dig att leva med din känslor.

HUR man exakt gör det vet jag inte!
Senast redigerad av BewilderedHulder 2017-11-12 kl. 02:28.
Citera
2017-11-12, 08:24
Medlem
MDMA och en liten skvätt dexamfetamin
Får dig bog ur deprrssionen
Citera
2017-11-12, 18:32
Medlem
Flickpojkens avatar
Ketamin och psykedeliska: Mycket att intressant att Ketamin kommer upp i tråden! De verkar va en lovande behandling vid depression.

Amfetamin och dos: De tvivel ni har är helt korrekta men är en dos fråga. de stämmer att stora doser leder till psykoser etc. Men mindre doser gör de inte de väl ändå ingen som tror att att personer med adhd som får ritalin blir psykotiska? Amfetamin har inga av dessa biverkningar i mindre mängder. Och Amfetamin är märkbart upplyftande även i små mängder och har använt på de sättet under mycket lång tid.

Optimal mängd kan uttala mej om men de är alltså inte en dos en pundare skulle ta.
Citera
2017-11-13, 21:15
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skadad85
MDMA och en liten skvätt dexamfetamin
Får dig bog ur deprrssionen

Du kanske menade allvar men den där är cocktailen är lite väl potent. Men dexamfetamin är de något att ha? Nån måste ju veta ja vet ju att varannan läkare håller ju på och pilla i sej massa godsaker från skafferiet till exempel.

Och vilka va de första amfetaminerna? De senare derivaten som främst syftar till att behandla ADHD kanske inte är så intressant i detta sammanhang (dvs som humör förbättrare)?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in