Jag skulle köpa en hifiprodukt och ingick en konversation med säljaren. Dag 1 gick han med på att skicka via Blocketpaketet (konversation hölls på Blockets mailsystem samt SMS). Dag 2 skriver han att han istället sålde den till en kompis. Jag citerar hela konversationen nedan. Som jag förstår det är det här ett avtal som är bindande? Kan man göra något åt det, eller är det bara att skippa? Som jag förstår det är ju inte avtalet explicit utan underförstått, har det betydelse?
Tacksam för svar.
Blockets mail förkortas BM.
Dag 1.
BM - Jag: "Okej, om du inte fått den såld redan så tar jag [produkten]. Skicka helst med Blocketpaketet! [Jag gav också namn och address]"
BM - Jag: "Skicka gärna med kvittot och även kabeln, så länge det inte är risk för skrapmärken på [produkten]. =)"
BM - Säljaren: "Absolut, kvittot är elektronisk så det är på mailen. Det jag behöver för blocketpaketet är:
Telefon
E-post"
BM - Jag: "Ok! [Angav mitt telefonnummer samt min epost]"
BM - Säljaren: "Kan du skicka eposten på sms till mitt telefonnummer? Haha blocket döljer din epost... [Han angav sitt telefonnummer]"
SMS - Jag: "[Min epost]"
SMS - Säljaren: "Tack! Skriver ut paketlappen i eftermiddag och eventuellt hinner jag lämna in paketet på ombuded ikväll."
SMS - Jag: "Schysst! Inget farligt om du inte hinner ikväll dock.
"
BM - Säljaren: "Du ska ha fått ett mail där du kan godkänna blocketpaketet så jag kan skriva ut paketlappen. Frakt landar på 264kr."
BM - Säljaren: "Kom hem lite senare än vad jag tänkt så hinner nog inte skicka idag men lämnar av det imorgon
"
SMS - Jag: "Sisådär
"
___
Dag 2.
SMS - Säljaren: "Tjena! En vän till mig ville köpa subben så sålde den till han så du vet."
Tacksam för svar.
Blockets mail förkortas BM.
Dag 1.
BM - Jag: "Okej, om du inte fått den såld redan så tar jag [produkten]. Skicka helst med Blocketpaketet! [Jag gav också namn och address]"
BM - Jag: "Skicka gärna med kvittot och även kabeln, så länge det inte är risk för skrapmärken på [produkten]. =)"
BM - Säljaren: "Absolut, kvittot är elektronisk så det är på mailen. Det jag behöver för blocketpaketet är:
Telefon
E-post"
BM - Jag: "Ok! [Angav mitt telefonnummer samt min epost]"
BM - Säljaren: "Kan du skicka eposten på sms till mitt telefonnummer? Haha blocket döljer din epost... [Han angav sitt telefonnummer]"
SMS - Jag: "[Min epost]"
SMS - Säljaren: "Tack! Skriver ut paketlappen i eftermiddag och eventuellt hinner jag lämna in paketet på ombuded ikväll."
SMS - Jag: "Schysst! Inget farligt om du inte hinner ikväll dock.
"BM - Säljaren: "Du ska ha fått ett mail där du kan godkänna blocketpaketet så jag kan skriva ut paketlappen. Frakt landar på 264kr."
BM - Säljaren: "Kom hem lite senare än vad jag tänkt så hinner nog inte skicka idag men lämnar av det imorgon
"SMS - Jag: "Sisådär
"___
Dag 2.
SMS - Säljaren: "Tjena! En vän till mig ville köpa subben så sålde den till han så du vet."