2017-11-11, 15:20
Medlem
Har du upplevt något mirakel i livet som kanske Gud var bakom, om inte Djävulen eller något liknande var det? Instant helande, överflöd av något slag...?

Jag har inte upplevt något mirakel direkt men känner mig alltid bättre då jag är överlämnad till Gud, som att allt kommer gå rätt till i livet.

Men det går att diskutera kring detta: kanske mirakel sker nu och då utan att jag är medveten om det? Att Gud på något sätt tar hand om mig på olika sätt som jag inte är medveten om? Det vi kallar för "tur" och "rätt timing" osv. skulle lika gärna kunna vara Gud´s nåd i arbete. Du kan vara beskyddad av Gud utan att du vet om det osv...

Om du upplevt något slag av mirakel så berätta det här så kan vi diskutera om det verkligen var av Gud eller av någon/något annat?

Tycker det skulle vara kul att höra din berättelse och att diskutera om det. Det viktigt att det Gud som har kontroll, och att inte någon demon har det. Man kan bli lurad...
Citera
2017-11-12, 08:40
Medlem
Bogomils avatar
Jag har UPPLEVD en hel del anomalier (som några kanske skulle vilja kalla "mirakel").

Men att "förklara" dessa är en helt annan sak ... och särskild om nån såna förklaringer är av "arguments from ignorance"-slaget.
Citera
2017-11-13, 04:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Andeljus
Har du upplevt något mirakel i livet som kanske Gud var bakom, om inte Djävulen eller något liknande var det? Instant helande, överflöd av något slag...?

Om du upplevt något slag av mirakel så berätta det här så kan vi diskutera om det verkligen var av Gud eller av någon/något annat?

Tycker det skulle vara kul att höra din berättelse och att diskutera om det. Det viktigt att det Gud som har kontroll, och att inte någon demon har det. Man kan bli lurad...

Jag kan ta att andra ifrågasätter mina upplevelser, och t.o.m förlöjligar dem, men något så ont som att försöka samla dem för att kunna påstå att det kan vara verk av demoner, där går gränsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in