2017-11-11, 15:03
Medlem
Substans: Ketamin ca 160-200mg + 1 Ecstacy.
Ålder: 18
Tidigare drogerfarenheter: Det flesta vanliga droger, ladd, amfetamin, MDMA, svamp, lsd osv.

Detta inträffade igår fredagen den 10 november.

Kvällen hade börjat och klockan var runt 18 tiden när jag och mina kompisar öppnade ketamin påsen och vi skulle prova det för första gången. Rätt nervös hade jag varit innan men nu när det var dags så blev det mer och mer spännande och jag var väldigt förväntansfull.
Jag hade ca 160-200 mg ketamin att röra mig med och jag började med en lina vilket jag med hjälp av våg och ögonmått kunde uppskatta till ca 30 mg. Börjar efter sisådär 10-15 min känna av att det inte riktigt är som det ska vara i ett nyktert tillstånd. Det träffar betydligt hårdare för en annan vän som blir lite smårolig och skev. Sedan så börjar jag att dra linor ungefär vad jag skulle uppskatta till 15 minuter mellan varje lina. Jag skiter i vågen och drar lite i taget. Känner hur jag bara blir tyngre och tyngre, flummig, vinglig, humöret höjs avsevärt. Efter sista linan så är jag rätt så jävla kettad, ligger i soffan och pallar ej röra mig. Mina armar och vem väger 50 kg var. Jag har nästan blivit nykter igen när jag slänger i mig en E, notera att jag fick lite småångest direkt när jag hade svalt den pga av att jag inte skulle ta den idag egentligen. Ruset börjar 30 min senare och jag börjar att må riktigt bra. Andetagen sköljer min kropp med eufori. Men i baktanken så ligger det en känsla av att det är inte riktigt som det ska vara, någonting som jag inte kan beskriva med ord är påväg till mig och jag kan inte riktigt fatta det, släpper alla tankar och börjar lyssna på musik.

Nu kommer den delen jag verkligen inte kan förklara med ord utan ni som vet ni vet. Det är bara samvetet där och då som förstår hur det känns.
Jag sätter mig i en fåtölj och känner hur jävla skev jag börjar bli. Polaren ligger bredvid i soffan och jag börjar kolla väldigt mycket på han. Han ser inte ut som min kompis längre utan han är förändrar på något sätt. Där och då så känner jag hur grova hallisar jag får. Jag kan nu inte längre röra mig ur fotöljen, jag kan inte prata. Jag börjar känna ett väldigt obehag till livet. Hallisarna skjuter in mig i en lång tunnel och jag åker där i ungefär 2 timmar. Jag tror nu att jag på riktigt har dött och att jag fått komma till något ställe efter döden. Jag börjar tänka att hela universum är en simulator och att vi alla bara är påhittade, hela universum sitter fast i ett litet chip som är lagrat i en annan värld. Troligtvis där simulatorn kommer ifrån. Jag börjar bli extremt jävla rädd och erkänner för mg själv att nu har jag fan sabbat livet för mig. Nu är jag fast här och jag har kommit på att allting bara är en stor simulation. Jag blir uppgiven totalt och vill nu inte längre leva. Kommer på att jag redan har dött igen och att jag nu är fast, fast i en stor jävla psykos som började när jag föddes.
Det obehagliga som jag precis pratade om varade i ungefär 3 timmar men det kändes som ett dygn. Oerhört jobbigt. Nu idag så har jag fortfarande jävligt skeva tankar om livet och universum.
Jag kommer aldrig att prova ketamin igen.
Senast redigerad av keepitclean 2017-11-11 kl. 15:26.
Citera
2017-11-11, 15:14
Medlem
DoungAs avatar
Det var inte mycket till tripprapport.
Citera
2017-11-11, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoungA
Det var inte mycket till tripprapport.

Blev fel, ändrat nu! Läs gärna!
Citera
2017-11-11, 15:32
Medlem
DoungAs avatar
Ganska stora dosor för att vara första gången. Likaså inte så smart att blanda med E första gången du provar.

Jag har aldrig provat ketamin. Men har polare som kört några gånger och de började med typ halva din dos utspritt på många timmar. De gillade det. Tror de skulle kunna få i sig din dos under kanske 7-10 timmar för att ha ett behagligt rus och inte sticka iväg helt samt fungera dagen efter. Och då har de ändå kört ett par gånger. De vägrar också att blanda.

Knarka med respekt mannen!
Senast redigerad av DoungA 2017-11-11 kl. 15:39.
Citera
2017-11-11, 17:15
Medlem
darkomcfaces avatar
Ketamin håller bara i sig i max 45-60minuter är du säker på att det va ketamin?

mvh
Citera
2017-11-12, 00:41
Medlem
Fredrik81s avatar
Blir lite knas att utvärdera en drog när du blandar med annat.
Det blir garanterat bra när du fått sova ett ordentligt ett par nätter.

Sömn är a och o, kan jag lova.
Citera
2017-11-13, 20:26
Medlem
Vi var tre som delade på 1g ketamin och det var onekligen speciellt. Inte för alla, så att säga. Vi satt i en soffa och bara tittade. Ingen kunde prata eller röra sig. Ibland var det som om man vaknade och blev medveten om att man existerade igen. Och med förvåning insåg att vi satt i soffan fortfarande. Jag håller mig till syra.
Citera
2017-11-13, 21:51
Medlem
Har aldrig tagit Ketamin men jag tycker det verkar lite hasty att döma en drog utifrån en upplevelse du fått när du kombinerat den med något annat.
Citera
2019-08-25, 01:21
Medlem
UgQvinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keepitclean
Substans: Ketamin ca 160-200mg + 1 Ecstacy.
Ålder: 18
Tidigare drogerfarenheter: Det flesta vanliga droger, ladd, amfetamin, MDMA, svamp, lsd osv.

Detta inträffade igår fredagen den 10 november.

Kvällen hade börjat och klockan var runt 18 tiden när jag och mina kompisar öppnade ketamin påsen och vi skulle prova det för första gången. Rätt nervös hade jag varit innan men nu när det var dags så blev det mer och mer spännande och jag var väldigt förväntansfull.
Jag hade ca 160-200 mg ketamin att röra mig med och jag började med en lina vilket jag med hjälp av våg och ögonmått kunde uppskatta till ca 30 mg. Börjar efter sisådär 10-15 min känna av att det inte riktigt är som det ska vara i ett nyktert tillstånd. Det träffar betydligt hårdare för en annan vän som blir lite smårolig och skev. Sedan så börjar jag att dra linor ungefär vad jag skulle uppskatta till 15 minuter mellan varje lina. Jag skiter i vågen och drar lite i taget. Känner hur jag bara blir tyngre och tyngre, flummig, vinglig, humöret höjs avsevärt. Efter sista linan så är jag rätt så jävla kettad, ligger i soffan och pallar ej röra mig. Mina armar och vem väger 50 kg var. Jag har nästan blivit nykter igen när jag slänger i mig en E, notera att jag fick lite småångest direkt när jag hade svalt den pga av att jag inte skulle ta den idag egentligen. Ruset börjar 30 min senare och jag börjar att må riktigt bra. Andetagen sköljer min kropp med eufori. Men i baktanken så ligger det en känsla av att det är inte riktigt som det ska vara, någonting som jag inte kan beskriva med ord är påväg till mig och jag kan inte riktigt fatta det, släpper alla tankar och börjar lyssna på musik.

Nu kommer den delen jag verkligen inte kan förklara med ord utan ni som vet ni vet. Det är bara samvetet där och då som förstår hur det känns.
Jag sätter mig i en fåtölj och känner hur jävla skev jag börjar bli. Polaren ligger bredvid i soffan och jag börjar kolla väldigt mycket på han. Han ser inte ut som min kompis längre utan han är förändrar på något sätt. Där och då så känner jag hur grova hallisar jag får. Jag kan nu inte längre röra mig ur fotöljen, jag kan inte prata. Jag börjar känna ett väldigt obehag till livet. Hallisarna skjuter in mig i en lång tunnel och jag åker där i ungefär 2 timmar. Jag tror nu att jag på riktigt har dött och att jag fått komma till något ställe efter döden. Jag börjar tänka att hela universum är en simulator och att vi alla bara är påhittade, hela universum sitter fast i ett litet chip som är lagrat i en annan värld. Troligtvis där simulatorn kommer ifrån. Jag börjar bli extremt jävla rädd och erkänner för mg själv att nu har jag fan sabbat livet för mig. Nu är jag fast här och jag har kommit på att allting bara är en stor simulation. Jag blir uppgiven totalt och vill nu inte längre leva. Kommer på att jag redan har dött igen och att jag nu är fast, fast i en stor jävla psykos som började när jag föddes.
Det obehagliga som jag precis pratade om varade i ungefär 3 timmar men det kändes som ett dygn. Oerhört jobbigt. Nu idag så har jag fortfarande jävligt skeva tankar om livet och universum.
Jag kommer aldrig att prova ketamin igen.

Missvisande rubrik först.
”Första gången på Keta med e”

Det ska blandas hit och dit och sedan en stor förvåning när det blir obehagligt.
Extacy slänger man inte i sig som om det vore ett popcorn. Du har redan ätit chips så varför skulle popcorn förbättra situationen?
Jag s
Citera
2019-08-25, 02:09
Medlem
UgQvinnas avatar
[quote=UgQvinna|68491133]Missvisande rubrik först.

”Första gången på Keta med e”

Det ska blandas hit och dit och sedan en stor förvåning när det blir obehagligt.
De som röker maja vet att det inte är som att röka Metamfetamin
Extacy slänger man inte i sig som om det vore ett popcorn. Du har redan ätit chips så varför skulle popcorn förbättra situationen?
Nej förändring ville du ha. Det fick du! några feta linor ladd på det och du skulle höra tonerna av Jeffersons Airplanes White Rabbit och sjunga med....men du hann känna både Fear and Loathing.
Citera
2019-08-25, 14:56
Medlem
UgQvinnas avatar
TS, en gammal tråd men vid 18 års ålder har du provat de flesta vanliga drogerna.
Exempel var bl a MDMA, LSD och svamp?
Då har du antagligen börjat vid...kanske vid 15-16?
Jag tycker det är trist när man läser en rusrapport från en 18-åring som anser att LSD är vanligt som om det vore att röka en joint.
Din hjärna måste få ett antal år på sig att växa till sig. Du är myndig men det betyder inte att din hjärna är färdigutvecklad.
Hjärnan är fullt utvecklad först vid 25 årsåldern. Då är det pannlobens beslutsfattarcentrum som växt klart.
Jag vet att TS skrev detta för två år sen men knarka inte förrän du är vuxen åtminstone.
Jag använder droger, dock inte alkohol men jag är dubbelt så gammal som dig och inser att jag kan dö av att det även om jag är försiktig.
Jag vänder mig såklart inte enbart till TS men jag tycker det är synd, lite sorgligt att ungdomar använder droger med samma nonchalans som starköl.
Minns inte om du nämnde Ladd men det är den drog som är mest beroendeframkallande.
”Man kan ta en liten lina till kaffet, härligt” Plötsligt är det ingen helgdrog längre.
Euforin, glädjen försvinner sen oavsett hur mycket du tar om du använder den regelbundet/dagligen.
Jag har aldrig druckit alkohol samtidigt. Det tror jag är bra?
Jag vill sluta men jag vill inte sluta. Om jag kan har jag inte funderat på.

Nu blev det lite mer än jag tänkte skriva men vill understryka att jag tycker ni unga gott kan vänta några år med att sabba hjärnan. Finns gott om tid till det.
Lycka till och ”mamma” bryr sig.

https://www.svd.se/hjarnan-fullvuxen-forst-vid-25
Citera
2019-08-26, 01:01
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UgQvinna

De som röker maja vet att det inte är som att röka Metamfetamin
Nej förändring ville du ha. Det fick du! några feta linor ladd på det och du skulle höra tonerna av Jeffersons Airplanes White Rabbit och sjunga med....men du hann känna både Fear and Loathing.

Håller med, tycker inte man ska blanda. Men att höra tonerna av Jeffersons Airplanes White Rabbit hade ju varit häftigt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in