Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Svara
  • 1
  • 2
2019-08-26, 12:20
  #13
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkomcface
Ketamin håller bara i sig i max 45-60minuter är du säker på att det va ketamin?

mvh
Inte en chans att det var riktigt ketamin om det satt i tre timmar. Kan tycka att det är kvar lite i bakgrunden efter 60min, men ruset försvinner väldigt fort däromkring. Har doserat mer än TS och upprepade gånger återdoserat utan att det ens suttit i närheten av tre timmar.

Mycket olika RC som sålts genom åren som varit likt ketamin. Hur MDMA påverkat ruslängden vågar jag inte uttala mig om dock.
Citera
2019-10-10, 11:46
  #14
Medlem
Jag gick in på min gamla tråd av någon anledning. Jag fortsatte med drogerna några månader efter det här. Men jag kunde aldrig njuta längre. Den där ”goa” känslan höll sig inte länge och tusen blev mer och mer till misär. Hamnade på psyket efter ett tag och sen den dagen har jag varit drogfri. Nu när jag har återhämtat mig efter 15 månader nykterhet mår jag betydligt bättre, men inte perfekt.
Om det är någon ungdom där ute som just nu njuter av droger, tycker det är kul. Snälla lägg ner, gör inte samma misstag som så många andra. Vänta några år isåfall.
Im out, for good.
Citera
2019-10-17, 19:26
  #15
Medlem
makduis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keepitclean
Jag gick in på min gamla tråd av någon anledning. Jag fortsatte med drogerna några månader efter det här. Men jag kunde aldrig njuta längre. Den där ”goa” känslan höll sig inte länge och tusen blev mer och mer till misär. Hamnade på psyket efter ett tag och sen den dagen har jag varit drogfri. Nu när jag har återhämtat mig efter 15 månader nykterhet mår jag betydligt bättre, men inte perfekt.
Om det är någon ungdom där ute som just nu njuter av droger, tycker det är kul. Snälla lägg ner, gör inte samma misstag som så många andra. Vänta några år isåfall.
Im out, for good.
Va hände med dig? Tog du bara ketamin?
Citera
2019-11-07, 16:36
  #16
Medlem
Domedags-profetens avatar
Nyss tillbaka från min andra ketamin-upplevelse, första var igår...

Jag har ketamin som jag testar att ta som nässpray i antidepressivt syfte. Esketamin, o igår tog jag några nässprayar upp i snoken och blev lite snurrig. Jag kunde naturligtvis inte låta bli att testa o ta en större dos idag.

Är fortfarande yr o kan inte räkna, men det är 700 mg i 10 ml vatten. Tog 2 ml av det i en spruta o körde den rakt in i blodomloppet. Kände ju effekten kom innan sprutan var tom, sen blev jag helt väck... Totalt psykotisk blev jag...

Försökte logga in på datorn men kunde inte skriva mitt lösenord, kanske lika bra så att man inte gör nått dumt. Nu har det mesta avtagit men är lite snurrig. Ska använda resten till det som det är avsett för.
Citera
2019-11-08, 02:02
  #17
Medlem
Testade också keta för några dagar sen för första gången i samband med E. Men min upplevelse vart riktigt bra. Det var en riktigt unik känsla och rus men det var behagligt. Blev stelfrusen ca 20 min och vandrade runt i tankarna. Men absolut en drog jag vill ta igen. (Utan andra substanser då)
Citera
2019-12-23, 20:07
  #18
Medlem
Kallas ju ”Going down/through the k-hole” på amerikansk av en anledning
Citera
2019-12-24, 13:25
  #19
Avstängd
qirteros avatar
Man får den känslan att alt är en simulation och inget är riktigt för det verkligen är så
läs om simulation hypothesis.
Citera
2019-12-24, 13:30
  #20
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
18 år och respekterar inte droger. Bra där
Citera
2020-03-04, 16:11
  #21
Medlem
svampen211s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UgQvinna
TS, en gammal tråd men vid 18 års ålder har du provat de flesta vanliga drogerna.
Exempel var bl a MDMA, LSD och svamp?
Då har du antagligen börjat vid...kanske vid 15-16?
Jag tycker det är trist när man läser en rusrapport från en 18-åring som anser att LSD är vanligt som om det vore att röka en joint.
Din hjärna måste få ett antal år på sig att växa till sig. Du är myndig men det betyder inte att din hjärna är färdigutvecklad.
Hjärnan är fullt utvecklad först vid 25 årsåldern. Då är det pannlobens beslutsfattarcentrum som växt klart.
Jag vet att TS skrev detta för två år sen men knarka inte förrän du är vuxen åtminstone.
Jag använder droger, dock inte alkohol men jag är dubbelt så gammal som dig och inser att jag kan dö av att det även om jag är försiktig.
Jag vänder mig såklart inte enbart till TS men jag tycker det är synd, lite sorgligt att ungdomar använder droger med samma nonchalans som starköl.
Minns inte om du nämnde Ladd men det är den drog som är mest beroendeframkallande.
”Man kan ta en liten lina till kaffet, härligt” Plötsligt är det ingen helgdrog längre.
Euforin, glädjen försvinner sen oavsett hur mycket du tar om du använder den regelbundet/dagligen.
Jag har aldrig druckit alkohol samtidigt. Det tror jag är bra?
Jag vill sluta men jag vill inte sluta. Om jag kan har jag inte funderat på.

Nu blev det lite mer än jag tänkte skriva men vill understryka att jag tycker ni unga gott kan vänta några år med att sabba hjärnan. Finns gott om tid till det.
Lycka till och ”mamma” bryr sig.

https://www.svd.se/hjarnan-fullvuxen-forst-vid-25

Vill inte dra upp gammal tråd men tycker det du säger är bra. Tyvärr var man ju själv inte så smart, börja röka nästan dagligen vid 14-15, hade även testat sub och benzo då. Sen vid 16-17 så blev det en hel del svamp, 4-ho-met och LSD. Sen senare vid 17-18 insåg man att opiater var det absolut bästa som fanns på gjorden och tog inte lång tid innan man börja bruka dagligen sen när sub och sånt inte funka så var man på Heroin och starkare grejerna och mötte då en helt annan abstinens, in och ut ut abstinens de var helvetet på jorden och fundera OFTA på att avsluta livet bara. Nu är man sent i 20 års ålder och går på metta på LARO. Och har inte mått bra på de häller, de sänkt mitt testo så lågt att jag varit brutalt deprimerad 1 år nu. Väntat 1 år på att få hjälp av endorkin. 1 prov till ska lämnas sen förhoppningsvis får man hjälp för såhär går inte leva. 5/ngl testo för någon i min ållder är alltså helt sjukt onormalt. Tack vare att ja inte fick hjälp i tid börja man äta benzo igen som man sluta cold turkey med innan man börja på LARO. fast benzo hjälper inte ett skit för de är inte det som är problemet. Men nu är man ju hooked och måste äta de för att va normal samtidigt som ja inte får det på LARO. Är på min 3 nedtrappning nu. Men utan testo finns ingen motivation. Fan blev långt. tycker bara du har rätt, det känns som att man fortförande är 14 år ibland. Men tack vare att jag pushat mig iväg ut i sjuka obekvämlighets zoner så har jag endå lyckats växa. T.ex jobbat redan innan jag gick ut skolan trots att man gick på opiater dagligen. Men om folk läser det här, så snälla vänta tills ni är över 20, då kommer ni ha så mycket större chanser att saker inte går åt helvete.

Det låter som du fick en psykos eller att du drog i dig för mycket ketta att det slog över med E:t. Ja har kört ketta 1 gång och det var en av dem roligaste dagarna jag haft, aldrig skrattat så mycket, när vi gick ut vi var 3 st så kändes det precis som vi var i filmen Fear And Loathing In Las Vegas. Det var bara en gång det blev lite obehagligt då jag helt plötsligt försökte greppa situationen men jag satt fast i en loop där jag bara kunde tänka en halv mening och så loopade det om och om men det gick över ganska snabbt.
Citera
2020-03-05, 11:10
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svampen211
Vill inte dra upp gammal tråd men tycker det du säger är bra. Tyvärr var man ju själv inte så smart, börja röka nästan dagligen vid 14-15, hade även testat sub och benzo då. Sen vid 16-17 så blev det en hel del svamp, 4-ho-met och LSD. Sen senare vid 17-18 insåg man att opiater var det absolut bästa som fanns på gjorden och tog inte lång tid innan man börja bruka dagligen sen när sub och sånt inte funka så var man på Heroin och starkare grejerna och mötte då en helt annan abstinens, in och ut ut abstinens de var helvetet på jorden och fundera OFTA på att avsluta livet bara. Nu är man sent i 20 års ålder och går på metta på LARO. Och har inte mått bra på de häller, de sänkt mitt testo så lågt att jag varit brutalt deprimerad 1 år nu. Väntat 1 år på att få hjälp av endorkin. 1 prov till ska lämnas sen förhoppningsvis får man hjälp för såhär går inte leva. 5/ngl testo för någon i min ållder är alltså helt sjukt onormalt. Tack vare att ja inte fick hjälp i tid börja man äta benzo igen som man sluta cold turkey med innan man börja på LARO. fast benzo hjälper inte ett skit för de är inte det som är problemet. Men nu är man ju hooked och måste äta de för att va normal samtidigt som ja inte får det på LARO. Är på min 3 nedtrappning nu. Men utan testo finns ingen motivation. Fan blev långt. tycker bara du har rätt, det känns som att man fortförande är 14 år ibland. Men tack vare att jag pushat mig iväg ut i sjuka obekvämlighets zoner så har jag endå lyckats växa. T.ex jobbat redan innan jag gick ut skolan trots att man gick på opiater dagligen. Men om folk läser det här, så snälla vänta tills ni är över 20, då kommer ni ha så mycket större chanser att saker inte går åt helvete.

Det låter som du fick en psykos eller att du drog i dig för mycket ketta att det slog över med E:t. Ja har kört ketta 1 gång och det var en av dem roligaste dagarna jag haft, aldrig skrattat så mycket, när vi gick ut vi var 3 st så kändes det precis som vi var i filmen Fear And Loathing In Las Vegas. Det var bara en gång det blev lite obehagligt då jag helt plötsligt försökte greppa situationen men jag satt fast i en loop där jag bara kunde tänka en halv mening och så loopade det om och om men det gick över ganska snabbt.

Jag hamnade på fel banor i min tidiga ungdom. Omogen som ALLA är i den åldern så var det inte så lätt att räkna in konsekvenserna när man hade det extremt roligt med kompisar. Nu var jag tvungen att sluta då alla tillfällen som droger togs blev väldigt jobbiga för min psykiska hälsa.
Citera
2020-03-05, 22:43
  #23
Medlem
marleyminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Domedags-profeten
Nyss tillbaka från min andra ketamin-upplevelse, första var igår...

Jag har ketamin som jag testar att ta som nässpray i antidepressivt syfte. Esketamin, o igår tog jag några nässprayar upp i snoken och blev lite snurrig. Jag kunde naturligtvis inte låta bli att testa o ta en större dos idag.

Är fortfarande yr o kan inte räkna, men det är 700 mg i 10 ml vatten. Tog 2 ml av det i en spruta o körde den rakt in i blodomloppet. Kände ju effekten kom innan sprutan var tom, sen blev jag helt väck... Totalt psykotisk blev jag...

Försökte logga in på datorn men kunde inte skriva mitt lösenord, kanske lika bra så att man inte gör nått dumt. Nu har det mesta avtagit men är lite snurrig. Ska använda resten till det som det är avsett för.

Ursäkta att jag frågar, men mot vad fick det du det urskrivet?

OnT: Ketamin är ju fantastiskt! Gör om, gör rätt
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback