2006-01-16, 05:40
Medlem
Ninjalittles avatar
Satt och funderade över detta efter att ha pratat med en person av okänt kön på MSN... efter att ha pratat i ett antal timmar drog jag slutsatsen att det var en tjej, vilken senare blev bekräftat. Hur kunde jag veta det här? Samtidigt om jag som kille ska utge mig för att vara tjej så ändrar jag automatiskt mitt sätt att skriva och prata. Har försökt komma fram till vad som är karakteristiskt för varje kön, men lyckas inte komma nånstans.

Finns det någon sanning bakom detta? Vad är det egentligen som skiljer sig mellan manlig och kvinnlig kommunikation både vad gäller skriftlig kommunikation och kroppsspråk samt tal?
Citera
2006-01-17, 18:54
Medlem
La Chasses avatar
Skillnader

Ja, visst finns det skillnader mellan manligt och kvinnligt sätt att tala. Rent vetenskapligt så har kvinnor större behov av stödsignaler, alltså "ja", "mm", "förstår" m.fl. Och så talar de fortare och med mer flyt. Också det fastställt i vetenskapliga studier i samtalsforskning.

Om jag går lite mer på känn så tycker jag mig märka att kvinnor använder slang och hafsspråk i betydligt lägre grad än män.
Citera
2006-01-17, 19:32
Medlem
....

Citat:
Ursprungligen postat av La Chasse

Om jag går lite mer på känn så tycker jag mig märka att kvinnor använder slang och hafsspråk i betydligt lägre grad än män.

Jag antar att du talar om "riktiga kvinnor" och inte fjortistjejer... ;-)
Citera
2006-01-18, 14:57
Medlem
La Chasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZeeJay
Jag antar att du talar om "riktiga kvinnor" och inte fjortistjejer... ;-)

Ah, precis - vuxna tjejer som är färdigutvecklade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in