Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-10, 19:12
  #85
Medlem
Fizzlors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dykaren-
Man kan ju vara säker på att Trump sitter på så pass mycket informationen att en vanlig person skulle ha tagit livet av sig i ren ångest om dom verkligen visste hur saker ligger till. Jag vet bara hur bekanta hanterar PK.. de blir tysta och håller för öronen.

Är fler än bara Trump.

Putin vet garanterat vad det är som pågår, Kinas ledare likaså. Alla med större befattningar inom underrättelsetjänst i USA, Israel, Ryssland, Kina m.m har troligtvis en rätt bra bild av läget. Däremot är det nog relativt få som sitter på all info och hur det förhåller sig till allt annat.
Citera
2017-11-10, 20:11
  #86
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShadowSt0rm
Vi är redan uppe i tråd 196, så säg inte att ingen kommer att bry sig. Du anar inte hur stort detta är, detta är nutida historiens viktigaste moment. Häng med vettja

Jag är dessvärre rädd, och alldeles fullständigt övertygad, om att du har rätt.. Helgen kommer passera, absolut ingenting kommer hända men det kommer inte stoppa konspirationsteorin en millimeter - undanflykterna om varför ingenting kommer främst handla om att:
"det blev försenat eftersom det avslöjades i förväg, men det är på gång - vänta bara!!""
och
"ingen lovade att arresteringarna skulle ske nu i helgen - men processen har börjat,- vänta bara!!"...

Det kommer helt enkelt följa mönstret av alla andra konspirationstrådar som pizzagate och liknande idiotier.
Citera
2017-11-10, 20:21
  #87
Medlem
Fizzlors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag är dessvärre rädd, och alldeles fullständigt övertygad, om att du har rätt.. Helgen kommer passera, absolut ingenting kommer hända men det kommer inte stoppa konspirationsteorin en millimeter - undanflykterna om varför ingenting kommer främst handla om att:
"det blev försenat eftersom det avslöjades i förväg, men det är på gång - vänta bara!!""
och
"ingen lovade att arresteringarna skulle ske nu i helgen - men processen har börjat,- vänta bara!!"...

Det kommer helt enkelt följa mönstret av alla andra konspirationstrådar som pizzagate och liknande idiotier.

Ingen har sagt att något ska ske nu denna helg.

Jag ser det som så att om det som skrivs nu stämmer så borde vi se fler indikationer på det innan månaden är slut. Rensningar inom KSA, JFK-dokumenten, Soros pengaflytt till NPO, Podestas plötsliga avhopp från lobbyistfirman osv är alldeles för stora händelser för att det ska kunna skyllas på slumpen, detta är goda tecken för att något är på G.
Citera
2017-11-10, 20:39
  #88
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag är dessvärre rädd, och alldeles fullständigt övertygad, om att du har rätt.. Helgen kommer passera, absolut ingenting kommer hända men det kommer inte stoppa konspirationsteorin en millimeter - undanflykterna om varför ingenting kommer främst handla om att:
"det blev försenat eftersom det avslöjades i förväg, men det är på gång - vänta bara!!""
och
"ingen lovade att arresteringarna skulle ske nu i helgen - men processen har börjat,- vänta bara!!"...

Det kommer helt enkelt följa mönstret av alla andra konspirationstrådar som pizzagate och liknande idiotier.

Jag tror att folk önskar och hoppas att det är rätt. Något är jävligt fel med stora delar av världen idag, Sverige bland annat. Så ja, en förhoppning snarare än att folk är övertygade om att det ska ske något.
Citera
2017-11-10, 20:50
  #89
Medlem
Fizzlors avatar
For those who love conspiracies it seems as though QAnon may be WH Director of Social Media Dan Scavino

"Q" ska tydligen ha postat en bild på några öar nästan exakt samtidigt som Air Force One flög förbi dessa påväg mot Vietnam från Hong Kong.

Dan Scavino är den som skriver några/många/alla av Trumps tweets.
Citera
2017-11-10, 20:56
  #90
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzlor
Ingen har sagt att något ska ske nu denna helg.
.

Jaså - you could have fooled me:

"Before POTUS departs on Friday he will be sending an important message via Twitter. God bless."
Citera
2017-11-10, 20:56
  #91
Medlem
Fizzlors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dykaren-
Jag tror att folk önskar och hoppas att det är rätt. Något är jävligt fel med stora delar av världen idag, Sverige bland annat. Så ja, en förhoppning snarare än att folk är övertygade om att det ska ske något.

Exakt så är det. Visar det sig att allt bara är en bluff så återstår fortfarande problemet att världen hålls som gisslan av en sinnessjuk elit med mer makt än vad någon någonsin bör ha.

Förhoppningen är att detta är början på slutet för de demoner som plågat världen alltför länge.
Citera
2017-11-10, 20:59
  #92
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dykaren-
Jag tror att folk önskar och hoppas att det är rätt. Något är jävligt fel med stora delar av världen idag, Sverige bland annat. Så ja, en förhoppning snarare än att folk är övertygade om att det ska ske något.


Något kommer alltid vara jävligt fel med världen - de flesta människor klarar för helvete knappt ens av att hålla ihop ett äktenskap eller sin familj - hur man kan tro att vi alla ska börja hålla varandra i handen och dansa ringdans för att nån förvirrad konspirationsteoretiker fått för sig att fängsla eller skjuta t.ex. Soros och Hillary Clinton kommer alltid övergå mitt förstånd..

Världen är tyvärr inte så enkel som konspirationsteoretiker vill tro.
Citera
2017-11-10, 20:59
  #93
Medlem
Fizzlors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jaså - you could have fooled me:

"Before POTUS departs on Friday he will be sending an important message via Twitter. God bless."

Du är medveten om att första inlägget av denna "Q" skrevs 1a november, va?

Tweetet borde således ha skrivits.

Trumps tweet stängdes tillfälligt av den 2a november:
https://www.theverge.com/2017/11/2/1...ealdonaldtrump
__________________
Senast redigerad av Fizzlor 2017-11-10 kl. 21:03.
Citera
2017-11-10, 21:18
  #94
Medlem
Rois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theKGS
Verkar orimligt. Man kan inte eliminera korruption utan att slå till mot både högern och vänstern.

Alla som nämns som mål är ju vänster, men det finns ju absolut noll anledning att misstänka att vänstern skulle vara mer korrupt än högern eller att ens vänstermänniskor skulle stå för all korruption.

Således är allt bara önsketänkande från högeranhängare.
Om detta är sant lär det bli en ordentlig utrensning i GOP också. Är väl känt att Trump har många fiender där.
Citera
2017-11-10, 21:41
  #95
Medlem
Fizzlors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roi
Om detta är sant lär det bli en ordentlig utrensning i GOP också. Är väl känt att Trump har många fiender där.

Korruptionen går över partigränserna, även om demokraterna verkar vara aningen mer insyltade än republikanerna.

Sen tvivlar jag på att Trump och de som hjälper honom specifikt går efter hans fiender. Detta är mycket större än så, det handlar om att ta tillbaka ett land som plundrats i decennier av giriga horungar som dessutom försatt befolkningen i enorm fara genom att utsätta dem för diverse attacker och dragit in dem i krig under falska premisser.
Citera
2017-11-10, 23:17
  #96
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzlor
Du är medveten om att första inlägget av denna "Q" skrevs 1a november, va?

Tweetet borde således ha skrivits.

Trumps tweet stängdes tillfälligt av den 2a november:
https://www.theverge.com/2017/11/2/1...ealdonaldtrump

Nä det var jag inte medveten om, men det gör ju mig dessvärre till något av en spåman eftersom jag tydligen förutsåg vad som skulle ske trots att det redan skett :-)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback