2019-02-13, 07:44
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Är inte Huebers utredning en Mueller utredning på steroider?
Mueller har väl 10-15 som jobbar med utredningen och Hueber 400-500?
(jag vet inte riktigt vad som är rykten och sanning här).

Mueller utredningen har ju diskuterats in absurdum men runt Huebers utredning har det väl varit ganska tyst?

Det vi vet med Muellers utredning är väl att ingen fällts för det ursrprungliga syftet med utredningen, kollusion med Ryssarna eller har dom det?

Dom som åkt dit var mig veterligen för otrohet, lögn, korruption och lite annat periferiskt som dykt upp när man börjat titta på deras förehavanden och om dom konspirerat med ryssarna.

Ja, Mueller är ett skämt, jag menar ljuga för FBI? Page, Papa-D och Manafort stinker ju skit hela vägen upp till himmelen.
Citera
2019-02-13, 07:49
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Om detta citat stämmer så verkar dom ju inte ha speciellt mycket?

Nej precis, Clinton säljer Uran till Ryssen men dela polling data, där har vi verkligen en brott!
Citera
2019-02-13, 08:05
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aktamig
jag har svårt att se att q är mer än ett hjärntroll på miljoner människor konstigt nog. Källkritik i västvärlden måste vara död och begraven helt och hållet.
Jag tycker ditt uttalande är lite märkligt då Q förordar fritt kritiskt tänkande genom att förespråka egna efterforskningar. Q huserar på det forum på det öppna internet som är utformat för största möjliga anonymitet och yttrandefrihet. Märkligt val av forum för ett hjärntroll...

Som så många ironiskt uttrycker sig; Q måste vara den enda sektledaren i världshistorien som vädjar till sina följeslagare att dom skall tänka kritiskt.
Citera
2019-02-13, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Nej precis, Clinton säljer Uran till Ryssen men dela polling data, där har vi verkligen en brott!

Egentligen skulle man sätta sig ner och gradera det här,
-FISA warrant, sittande regering spionerar mha. sina myndigheter på oppositionen i syfte att vinna valet.
-Oppositionen försöket vinna valet genom riktad reklam/smutskastning, och vinner valet, vissa i Trumps administration har kontakter med ryssar.

Vad är egentligen värst, det beror lite på exakt vad Trump har gjort och det kommer ju Mueller upplysa oss om men att spionera på sina egna medborgare för egen vinning är väl högförräderi/högmålsbrott eller nåt och bör ha mycket höga straff och i minsta fall grovt missbruk av sin tjänsteställning.

Piii verkar ju gräva sig neråt i fallet CA och att dom använde sig av honey traps så nog har man gått all in i ämnet smutskastning men Trump var ju faktiskt i opposition och har ju inte missbrukat sin tjänsteställning eller använt myndigheter att spionera på landets egna medborgare.

Det är en jäkla skillnad om Expo hackar, kartlägger och outar svenska medborgare i syfte att pressa dom tillbaka politiskt eller om regeringen hade beordrat Must eller Säpo att göra detsamma. Var det inte lite det IB skandalen handlade om på 80-talet när kommunister och inte SD var den stora faran?

Finns det inget att dölja så kan dom ju alltid släppa FISA warranten unredacted

Här har ni iallafall en liten sammanfattning om vad det är Hueber håller på med och det är att utreda det som Trump utsattes för och om dom downplayade HC inför valet. Med tanke på att Comey var tvungen att gå ut en vecka eller två innan valet och säga att HC var under utredning igen (och med det vann Trump valet) så bör det finnas någonting under den stenen med tanke på hur kritisk Comey är mot Trump.
https://www.washingtontimes.com/news/2018/apr/1/john-huber-us-attorney-leading-fbi-investigation-s/
Citera
2019-02-13, 08:19
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
The Heritage Foundation -> Betsy DeVos -> Erik Prince -> Blackwater
Erik Prince -> Rebekah Mercer -> Cambridge Analytica
Rebekah Mercer -> Breitbart News
Robert Mercer -> Renaissance Technologies -> Deutsche Bank

Rebekah Mercer Standing by Cambridge Analytica After Blackmail Scandal

Swiss Mystery Company Is at the Heart of a Mueller Puzzle

Rebekah Mercer Is Happy to Tell You Just How Dangerous She Is

Follow the trail.
Inte svårt alls, men Qanons vill nog förneka allt.

De nyheter som jag länkat ovan, är det som jag inte sett eller läst tidigare.

Grattis till ditt första vettiga inlägg i tråden, att du förutsätter att detta inte är intressant för oss som inte tror Qanon är ett källartroll är bara ett bevis på att du inte begriper ett skit.

Mercer och Bannon är enligt mig högaktuella som misstänkta i Q-historien, deras koppling till militären och vad Darpa sysslat med samt hur 4chan var en bas under 2015-2016 för psykologisk krigsföring för att sen helt upphöra i samband med Qanons intåg på 8chan(efter att ha introducerats på 4chan) är också pusselbitar. Utländska aktörer är enbart en korkad återvändsgränd, finns inte ens chans i helvetet att varken militären, eller FBI/CIA/NSA tillåter det på sin egen bakgård, USA är inte Ukraina direkt. Detta passar dessutom in väl med CIA:s och FBI:s härdsmälta senaste två
åren. Min teori är att Qanon är en pågående psykologisk militärkupp.
Citera
2019-02-13, 08:28
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Är inte Huebers utredning en Mueller utredning på steroider?
Mueller har väl 10-15 som jobbar med utredningen och Hueber 400-500?
(jag vet inte riktigt vad som är rykten och sanning här).

Mueller utredningen har ju diskuterats in absurdum men runt Huebers utredning har det väl varit ganska tyst?

Det vi vet med Muellers utredning är väl att ingen fällts för det ursrprungliga syftet med utredningen, kollusion med Ryssarna eller har dom det?

Dom som åkt dit var mig veterligen för otrohet, lögn, korruption och lite annat periferiskt som dykt upp när man börjat titta på deras förehavanden och om dom konspirerat med ryssarna.

Pengatvätt, lurendrejeri och hot av vittne är några av dessa så kallade "periferiskt" som du kallar det.

Trump är misstänkt för pengatvätt samt obstruction of justice så vi får se.
Citera
2019-02-13, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Pengatvätt, lurendrejeri och hot av vittne är några av dessa så kallade "periferiskt" som du kallar det.

Trump är misstänkt för pengatvätt samt obstruction of justice så vi får se.

Sluta nu

Dom skulle utredas för valpåverkan med hjälp av annan makt, eller vad som nu är korrekt terminologi.
Dvs. att ryska staten genom sina letter agencies har utfört en aktiv påverkanskampanj för att påverka valutgången till en seger för en för dom rätt kandidat, The Donald.

Och åtalspunkterna du lyfter fram är pengatvätt, lurendrejeri och hot av vittne...

Du känner inte att målstolparna har flyttats en meter eller två.

Det är lite som när ordningsvakter griper en person och våldsamt motstånd är skäl för gripandet, rättsvidrigt med andra ord.

När det gäller Trump så är det väl klarlagt att det inte kommer bli impeachment förräns tidigast nästa mellanårsval eller om han förlorar 2020.
Citera
2019-02-13, 10:50
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Sluta nu

Dom skulle utredas för valpåverkan med hjälp av annan makt, eller vad som nu är korrekt terminologi.
Dvs. att ryska staten genom sina letter agencies har utfört en aktiv påverkanskampanj för att påverka valutgången till en seger för en för dom rätt kandidat, The Donald.

Och åtalspunkterna du lyfter fram är pengatvätt, lurendrejeri och hot av vittne...

Du känner inte att målstolparna har flyttats en meter eller två.

Det är lite som när ordningsvakter griper en person och våldsamt motstånd är skäl för gripandet, rättsvidrigt med andra ord.

När det gäller Trump så är det väl klarlagt att det inte kommer bli impeachment förräns tidigast nästa mellanårsval eller om han förlorar 2020.

Hur kan de ha flyttats när vissa av de som har gripits står misstänkta för just dessa?

Det var du själv som tog upp vad folk hade dömts eller misstänkts för och även om vi backar bandet tillbaka till Nixon så var det inte Watergate skandalen i sig som fick honom att avgå utan just Obstruction of Justice.

Så världen är inte så tvådimensionell som folk vill tro
Citera
2019-02-13, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Hur kan de ha flyttats när vissa av de som har gripits står misstänkta för just dessa?

Det var du själv som tog upp vad folk hade dömts eller misstänkts för och även om vi backar bandet tillbaka till Nixon så var det inte Watergate skandalen i sig som fick honom att avgå utan just Obstruction of Justice.

Så världen är inte så tvådimensionell som folk vill tro

Är någon av dom åtalspunkterna du listade i linje med charter nedan?
Citat:
As part of his oversight, Rosenstein called for a special counsel and appointed Robert Mueller in charge of that special counsel in May 2017 with the charter of determining if there was any Russian interference in the 2016 election process, or related matters.
https://en.wikipedia.org/wiki/Special_Counsel_investigation_(2017%E2%80%93presen t)
Citera
2019-02-13, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Grattis till ditt första vettiga inlägg i tråden, att du förutsätter att detta inte är intressant för oss som inte tror Qanon är ett källartroll är bara ett bevis på att du inte begriper ett skit.

Mercer och Bannon är enligt mig högaktuella som misstänkta i Q-historien, deras koppling till militären och vad Darpa sysslat med samt hur 4chan var en bas under 2015-2016 för psykologisk krigsföring för att sen helt upphöra i samband med Qanons intåg på 8chan(efter att ha introducerats på 4chan) är också pusselbitar. Utländska aktörer är enbart en korkad återvändsgränd, finns inte ens chans i helvetet att varken militären, eller FBI/CIA/NSA tillåter det på sin egen bakgård, USA är inte Ukraina direkt. Detta passar dessutom in väl med CIA:s och FBI:s härdsmälta senaste två
åren. Min teori är att Qanon är en pågående psykologisk militärkupp.

Allt detta är ju naturligtvis mycket intressant
När exakt ska Hillary, Obama o resten av pedofilgänget avrättas?
Är det inte det alla som läser här vill veta? Inte massa käbbel i kongressen.
Jag är besviken på den här revolutionen, ingen action alls ju. Booooring
Citera
2019-02-13, 16:12
Medlem
Citat:
Är någon av dom åtalspunkterna du listade i linje med charter nedan?

https://en.wikipedia.org/wiki/Special_Counsel_investigation_(2017%E2%80%93presen t)

Vill bara poängtera att det inte handlar om rysk valpåverkan allmänt, det handlar om koordinering mellan ryska statsmakten och personer kopplade till Trumps kampanjmaskineri.

Citat:
Från uppdraget, https://www.justice.gov/opa/press-release/file/967231/download

(b) The Special Counsel is authorized to conduct the investigation confinned by then-FBI Director James 8. Corney in testimony before the House Permanent Select Committee on Intelligence on March 20, 2017, including:

(i) any links and/or coordination between the Russian government and individuals associated with the campaign of President Donald Trump; and
(ii) any matters that arose or may arise directly from the investigation; and
(iii) any other matters within the scope of 28 C.F.R. § 600.4(a).

Dvs, någon annans koppling till ryska statsmakten är ointressant för utredningen (ex Hillarys eller min koppling till ryska statsmakten).
Citera
2019-02-13, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Vill bara poängtera att det inte handlar om rysk valpåverkan allmänt, det handlar om koordinering mellan ryska statsmakten och personer kopplade till Trumps kampanjmaskineri.

Dvs, någon annans koppling till ryska statsmakten är ointressant för utredningen (ex Hillarys eller min koppling till ryska statsmakten).

Typ Uranium 1 eller donations till Clinton Foundation där tex. Ukraina var i topp runt tiden för ukraina krisen

Härligt hur man helt förutsättningslöst utreder oegentligheter men nu har väl de privata utredarna tagit tag i CF iofs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in