2019-02-12, 10:21
Medlem
Q post #2695

Citat:
Feb 11 2019

Anonymous No.5134144
Feb 11 2019
Screen Shot 2019-02-11 at 7.51.21 PM.png
https://qanon.pub/data/media/372865f8e0068c9194a3372e88f9e36dd4311dcc4d20a036f8 01e4189da720a8.png
https://qanon.pub/data/media/fbbcbd36c1209931da28bd458c1669088387d17acfc6eeba07 689f2efe03768a.png
Not a T-shirt - she laid a square cloth with the Q on it when POTUS came by. PERFECT IDEA when they don't allow Q shirts in.

>>5134144
https://twitter.com/Jvineyard2011/status/1095168967457558528
POTUS "Did they get the clip?"
Yes, Mr. President.
POTUS "Did they catch all the references?"
Yes, Mr. President.
POTUS "Show me."
Thank you, Mr. John Vineyard.
Thank you, Anons.
(return publicly)
Q

Q-team..
Citera
2019-02-12, 10:42
Medlem
Q post #2694

Citat:
Feb 11 2019

Q No.5127462
Feb 11 2019
https://twitter.com/RepAdamSchiff/status/1095051195658522625
Let's actually use 'FACTS':
Step One: Hype an invented threat of POTUS working w/ the RUSSIANS (disinformation campaign).
Step Two: Send FBI/DOJ/CONGRESS/SENATE/C_A/NSA/INTEL/FVEY/etc… to address and investigate the IMAGINARY THREAT.
Step Three: Justify the 'SPECIAL COUNSEL' and MILLIONS OF TAXPAYER DOLLARS SPENT as necessary to protect the public and our election process against an imaginary, made-up, non-existent threat (which really is) designed to protect the illegal activities of many elected officials.
Step Four: Open 'new' Fake & False investigations as CHAIRMAN of the House Intel Comm to retain disinformation campaign designed to keep liberal/D Americans onboard to regain POWER & PREVENT prosecution - Executive Time!
Q

>>5127462
Life Lesson - [AS]
The next time you 'leak' classified information, don't have your phone (or allow phones of the 'unknown' go-between 'students') present.
FISA works both ways.
Q

Q anklagar Adam Schiff, ordförande för representanthusets underrättelse kommittee', för att vara ett läckande såll av säkerhetsklassad information.
Citera
2019-02-12, 11:38
Medlem
Kungadolf,

Många puckar på en gång,

Individens frihet och att vi är slavar under systemet -
Ett samhälle med total frihet är ju anarki och det funkar inte.
Ett system som det vi har i Sverige med skoltvång, våldsmonopol hos polis, demokratiskt styre osv. fungerar egentligen bäst och så länge individens frihet tas till vara och tillräckligt många gör vad som är bäst för landet.

Sen kan man töja på detta system och just nu idag i Sverige och Europa så har de som kan tänjt på gränserna så pass mycket så att den stora massan börjar bli irriterad, dels den "styrande eliten" och dels underifrån av stora grupper som "parasiterar" på systemet utan att bidra.

Jag gissar att det hände efter det glada 20-talet (globalisering) som ledde till andra världskriget, det slog tillbaka.

De som är skyldiga för det som kanske komma skall är således de som tänjt på systemet innan.

Det vi ser i Frankrike är ett brett missnöje över just det du beskriver.
Trumps valvinst samma sak.
Tron på Q.

Historiskt så ser vi en tendens att de som kan, som har makt, ofta förtrycker de svagare. Tex. livegenskapen i Europa, hovets och adelns makt osv. osv.

I mindre utvecklade länder är det dog-eat-dog samhälle, dom som kan tar det dom vill.
Jag har sett ett par såna och det är inte så kul att vara född och bo där

Vi vet att "den styrande eliten" organiserar sig, Iran-Contras, CIA drug trafficking, Katolska kyrkans stöd till Nazisterna, Sovjets spionage under kalla kriget (du minns hur MI6 var totalt infiltrerat) Vi vet att det funnits secret societies där de högre upp i hierarkin organiserar sig. Tex. hur USA föddes och de ledande var frimurarre, hur frimurarna blev en motvikt, kyrkans makt historiskt där dom uppfört sig allt annat än kyrkligt.

Det är enormt naivt att tro att detta inte skulle finnas idag bara i en snyggare förpackning så att vi, medborgarna inte riktigt förstår hur riggat spelet är, precis som de livegna inte kände att dom kunde göra något (tills franska revolutionen...) och alla tyckte att hovets och kyrkans makt var absolut.

(nu säger ju Snake snabbt att jag inte har faktiska bevis för mitt påstående men jag tror inte ens han tror att det som hänt historiskt bara försvann en sisådär 1995...)

För en lyckad revolution behövs i allmänhet - pengar, guidning och diplomatiskt stöd.
Mao. det är nästan inga revolutioner som är spontana, dom har alla till syfte att ändra på toppen av pyramiden, blir sällan eller aldrig bättre för folket.

Man kan fortfarande som individ bryta sig ut ur systemet, leva sitt eget liv utan kontroll och ha det ganska bra. I Sverige är nog invandrade bäst på det, att helt skita i skatten, suga ut bidrag och "inte finnas". Svenskar i allmännhet sitter fast i systemet och betalar sina skatter och gör som dom blir tillsagda genom livet.
Ett hett tips är att bli internationell medelklass för dom flyter bara omkring ovanpå och påverkas inte av det som händer i ett land, blir det sk1t flyttar dom bara vidare.
Citera
2019-02-12, 11:43
Medlem
Skulle nedan citat från Q vara sant så är det ju lite av en tsunami,
Citat:
>>5127462
Life Lesson - [AS]
The next time you 'leak' classified information, don't have your phone (or allow phones of the 'unknown' go-between 'students') present.
FISA works both ways.
Q
Citera
2019-02-12, 18:03
Medlem
BushwickBills avatar
No collusion i Senaten idag! Tidsfråga innan Muellers utredning läggs ner sen bör det vara fritt fram för resterande utredningar vad gäller korruption inom DNC:s toppskikt att till slut möta publiken.

Vad ska MSM göra då? I två år har dom inte bara harvat något som visat sig vara ingenting utan man har även undvikit att rapportera om andra utredningar!
Citera
2019-02-12, 19:50
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
No collusion i Senaten idag! Tidsfråga innan Muellers utredning läggs ner sen bör det vara fritt fram för resterande utredningar vad gäller korruption inom DNC:s toppskikt att till slut möta publiken.

Vad ska MSM göra då? I två år har dom inte bara harvat något som visat sig vara ingenting utan man har även undvikit att rapportera om andra utredningar!

Har du en länk till att senaten kom fram till detta så att det inte är samma saker som tidigare gånger det har skrikits om det och det har visat sig att senaten antingen inte har försökt att göra en seriös undersökning eller helt enkelt inte har brytt sig om att ens starta en utredning?

Muellers utredning lär för övrigt inte läggas ner då allt pekar mot att den börjar bli klar, varför skulle man lägga ner något som är allt mellan veckor till bara några månader från att bli färdig?

Har du för övrigt några som helst belägg för att Muellers utredning skall läggas ner inom kort, det har tjatats om att den skulle läggas ner sedan 2016 nu nämligen.
Citera
2019-02-12, 20:58
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Har du en länk till att senaten kom fram till detta så att det inte är samma saker som tidigare gånger det har skrikits om det och det har visat sig att senaten antingen inte har försökt att göra en seriös undersökning eller helt enkelt inte har brytt sig om att ens starta en utredning?

Den bästa länken jag hittar är till NBC: https://www.nbcnews.com/politics/congress/senate-has-uncovered-no-direct-evidence-conspiracy-between-trump-campaign-n970536

Relevant citat från länken:
Citat:
Democratic Senate investigators say it may take them six or seven months to write their final report once they are done with witness interviews. They say they have uncovered facts yet to be made public, and that they hope to make Americans more fully aware of the extent to which the Russians manipulated the U.S. presidential election with the help of some Trump officials, witting or unwitting.

...

After it recently emerged in court documents that Trump campaign chairman Paul Manafort shared campaign polling data with a man the FBI says is linked to Russian intelligence, Warner called that the most persuasive evidence yet of coordination.

Jag vill verkligen poängtera "witting or unwitting", dvs de insinuerar att valet har påverkats men inga bevis finns för att det var medvetet från Trumps sida (dvs han kan mycket väl ha blivit utnyttjad, vilket inte är olagligt).

Viktigt också är att de (dvs medlemmar av kommittén) säger att de inte har hittat direkta bevis för samröre med främmande makt, men att det finns mycket kontakt och kommunikation dem emellan. Det är inte olagligt att prata med utländska aktörer, men det är olagligt att prata med utländska aktörer för att påverka val.

Och också av yttersta vikt, senatens utfrågningsrundor är högst löst kopplade till SCs utredning.
Citera
2019-02-13, 06:12
Medlem
The Heritage Foundation -> Betsy DeVos -> Erik Prince -> Blackwater
Erik Prince -> Rebekah Mercer -> Cambridge Analytica
Rebekah Mercer -> Breitbart News
Robert Mercer -> Renaissance Technologies -> Deutsche Bank

Rebekah Mercer Standing by Cambridge Analytica After Blackmail Scandal
Citat:
Billionaire heiress Rebekah Mercer is standing by embattled data firm Cambridge Analytica—at least for now. A person close to Mercer, who sits on the firm’s board, told The Daily Beast she has no immediate plans to leave her post there, despite a bombshell report alleging the company used Ukrainian sex workers to try to get compromising material about its clients’ political opponents.
Swiss Mystery Company Is at the Heart of a Mueller Puzzle
Citat:
In August 2016, Zamel met with former Blackwater founder Erik Prince, Donald Trump Jr., and Nader to discuss ideas that could potentially help Trump win the election. During that meeting, as first reported by the Times and later confirmed by The Daily Beast, Nader told the room that the crown princes of both Saudi Arabia and the UAE were eager to help Trump win the election.

Rebekah Mercer Is Happy to Tell You Just How Dangerous She Is
Citat:
If one wants to shine light on what the Mercers “believe” one only needs to look at where their money goes, not what they write in the Wall Street Journal.
Follow the trail.
Inte svårt alls, men Qanons vill nog förneka allt.

De nyheter som jag länkat ovan, är det som jag inte sett eller läst tidigare.
Citera
2019-02-13, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
The Heritage Foundation -> Betsy DeVos -> Erik Prince -> Blackwater
Erik Prince -> Rebekah Mercer -> Cambridge Analytica
Rebekah Mercer -> Breitbart News
Robert Mercer -> Renaissance Technologies -> Deutsche Bank

Rebekah Mercer Standing by Cambridge Analytica After Blackmail Scandal

Swiss Mystery Company Is at the Heart of a Mueller Puzzle

Rebekah Mercer Is Happy to Tell You Just How Dangerous She Is

Follow the trail.
Inte svårt alls, men Qanons vill nog förneka allt.

De nyheter som jag länkat ovan, är det som jag inte sett eller läst tidigare.

Efter att ha läst åsikter från båda sidor så har jag inte kommit något närmare sanningen angående q, jag har svårt att se att q är mer än ett hjärntroll på miljoner människor konstigt nog. Källkritik i västvärlden måste vara död och begraven helt och hållet.

Men några åsikter R vs D kan jag nog sluta mig till:

Det tydligaste av allt, förutom rena fakta då. Är att ena sidan inte har något emot att dumpa giftigt avfall i floder, oavsett om det är människors enda sätt att få vatten eller ej. Den andra sidan vill helt plötsligt skydda vattendrag..

Och då är det en prick som tycker att folk får väl skylla sig själv om de blir sjuka av vattnet. De kunde ju handlat flaskvatten.

Vänta!? Det måste väl vara R som vill skydda människors essentiella behov? Haha, blir full i skratt bara jag tänker på det. Nej, R tycker man kan dumpa hur mycket farligt avfall i folk färskvatten som helst.
Citera
2019-02-13, 07:37
Medlem
Citat:

Är inte Huebers utredning en Mueller utredning på steroider?
Mueller har väl 10-15 som jobbar med utredningen och Hueber 400-500?
(jag vet inte riktigt vad som är rykten och sanning här).

Mueller utredningen har ju diskuterats in absurdum men runt Huebers utredning har det väl varit ganska tyst?

Det vi vet med Muellers utredning är väl att ingen fällts för det ursrprungliga syftet med utredningen, kollusion med Ryssarna eller har dom det?

Dom som åkt dit var mig veterligen för otrohet, lögn, korruption och lite annat periferiskt som dykt upp när man börjat titta på deras förehavanden och om dom konspirerat med ryssarna.
Citera
2019-02-13, 07:40
Medlem
Piii,
Citat:
Billionaire heiress Rebekah Mercer is standing by embattled data firm Cambridge Analytica—at least for now. A person close to Mercer, who sits on the firm’s board, told The Daily Beast she has no immediate plans to leave her post there, despite a bombshell report alleging the company used Ukrainian sex workers to try to get compromising material about its clients’ political opponents.

Bör ju ha varit Bill Clinton man ville ha information från

Det där är lite intressant och du får gärna posta mer, har inte tidigare läst att CA kört med rent spy-agency stuff.
Citera
2019-02-13, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Den bästa länken jag hittar är till NBC: https://www.nbcnews.com/politics/congress/senate-has-uncovered-no-direct-evidence-conspiracy-between-trump-campaign-n970536

Relevant citat från länken:

Jag vill verkligen poängtera "witting or unwitting", dvs de insinuerar att valet har påverkats men inga bevis finns för att det var medvetet från Trumps sida (dvs han kan mycket väl ha blivit utnyttjad, vilket inte är olagligt).

Viktigt också är att de (dvs medlemmar av kommittén) säger att de inte har hittat direkta bevis för samröre med främmande makt, men att det finns mycket kontakt och kommunikation dem emellan. Det är inte olagligt att prata med utländska aktörer, men det är olagligt att prata med utländska aktörer för att påverka val.

Och också av yttersta vikt, senatens utfrågningsrundor är högst löst kopplade till SCs utredning.

Om detta citat stämmer så verkar dom ju inte ha speciellt mycket?
Citat:
After it recently emerged in court documents that Trump campaign chairman Paul Manafort shared campaign polling data with a man the FBI says is linked to Russian intelligence, Warner called that the most persuasive evidence yet of coordination.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in