2017-11-10, 11:14
Medlem
Imalosers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
I VÄRLDEN, mate.

Soros och de andra djävularna ryka? Too good to be true. Ger det också lite tid innan jag hoppar på tåget.

Liten notis: När jag var liten kallades Soros för "antropolog" - den kände antropologen - dvs människoälskare, i MSM och mammas Damtidningar. Så på den tiden trodde man att han var enbart god, mannen som tog pengar från sin egen förmögenhet och skänkte till utsatta, världens fattigaste, FN osv.
Det enda han egentligen gjorde var bygga sitt eget varumärke, sitta med på Unicef-möten och bygga upp ett imperium.

Ingen kallar honom längre för människoälskare, tvärtom, ridån och hela kulissen har fallit, och där bakom syns en fruktansvärt ond liten man. Med alldeles för mycket makt.

Tack gode gud för internet, som möjliggjort det vanliga folkets revolution.

Du menar filantrop? Finns garanterat de som fortfarande tycker att han är en ängel. Har du glömt hur världen ser ut?
Citera
2017-11-10, 11:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kalaagh
Nej, de lurar dig. Hur lättlurad får man vara? Ryker nån ersätts de av en annan från samma gäng. Manipulation för hela slanten.

Ja. Deep state är mer som ett byråkratiskt system. Det är inte särskilt beroende av enskilda personer.
Citera
2017-11-10, 12:20
Medlem
NewWorldDisorders avatar
Jag tror inte det spelar någon roll hur många barn bröderna Podesta och deras gelikar har knullat. Eller hur stor skada Soros har skapat världen över. De kommer alltid att komma undan på ett eller annat sätt.

De kunde inte ens sätt dit MJ och alla är väl mer eller mindre överrens om att tokfan förgrep sig på barn.

Eller OJ: att han inte skulle varit den som mördade Nicole och Ron är ju väldigt osannolikt. Men alla älskade OJ. Han var jävligt rik dessutom. Och kunde köpa sig ur knipan med hjälp av bra advokater och "dåliga" poliser.

Att barnen Obama i framtiden kommer få träffa pappsen backom en skottsäker ruta i ett fängelse är bara rent önsketänkande från de allra flesta.
Citera
2017-11-10, 13:01
Medlem
Guru-Gurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewWorldDisorder
Att barnen Obama i framtiden kommer få träffa pappsen backom en skottsäker ruta i ett fängelse är bara rent önsketänkande från de allra flesta.
Snart är det jul och då får man önska sig saker
Citera
2017-11-10, 13:16
Medlem
Det verkar som att Kina är med på" skeppet" (knäcka deep state) och att man nu kan gå vidare och plocka dem.

Nu är det bara att avvakta och se vad som är på gång, om det finns en fortsättning på de ganska dramatiska åtgärder som redan gjorts
Citera
2017-11-10, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Själv tycker jag desssa trådar påminner lite om de där serierna man gillar men som det bara blir en säsong av innan de läggs ned, och sedan får man vänta i flera år innan en ny och liknande sådan serie börjar sändas, som även den läggs ned efter en säsong...

Lite så trodde jag med innan jag läste på bättre samt det fanns möjlighet att läsa på bättre. Det är först de senaste åren det läckt så mycket att man kan förstå vad det handlar om, hur omfattande det är och hur man täppt till alla möjliga vägar för att komma åt toppen.

Vi vet ju inte än men är det så att Saudiarabien får en ny kung och USA (via trump) inte är för deep state så kan det fungera. Om de här två inte varit med på noterna går det inte. Det sitter för många som blivit extremt rika på korruption som kan använda sina pengar för att stoppa alla försök.

Minns jag rätt så var det någon som skrev på 4chan (om det var han denna tråden handlar om) att allt måste ske samtidigt, om man inte attackerar över allt inom en kort period så ökar risken rejält för kaos.

Putin (Ryssland) är absolut med på att knäcka deep state. Kina gissar jag också inte kan ha varit någora problem med att få med (troligen därför som trump åker omkring i asien just nu....), USA och Saudiarabien har varit de som i första hand säkrat dem men när Trump vart vald har det förmodligen öppnats möjligheter.
Citera
2017-11-10, 13:32
Medlem
cirkusregeringuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
I VÄRLDEN, mate.

Soros och de andra djävularna ryka? Too good to be true. Ger det också lite tid innan jag hoppar på tåget.

Liten notis: När jag var liten kallades Soros för "antropolog" - den kände antropologen - dvs människoälskare, i MSM och mammas Damtidningar. Så på den tiden trodde man att han var enbart god, mannen som tog pengar från sin egen förmögenhet och skänkte till utsatta, världens fattigaste, FN osv.
Det enda han egentligen gjorde var bygga sitt eget varumärke, sitta med på Unicef-möten och bygga upp ett imperium.

Ingen kallar honom längre för människoälskare, tvärtom, ridån och hela kulissen har fallit, och där bakom syns en fruktansvärt ond liten man. Med alldeles för mycket makt.

Tack gode gud för internet, som möjliggjort det vanliga folkets revolution.
Soros i Ungern

Denna skickade en vän till mig som är i Budapest. Jag tror nog ingen ser honom som en antropolog där, snarare antagonist. Skylten översatt till svenska säger

"Enligt Soros-planen skulle Bryssel tvinga alla medlemsstater, däribland Ungern, att betala 9 miljoner forint (valuta) i statligt stöd till varenda invandrare."

"Vad tycker du om detta?"

"Låt inte detta vara osagt!"
Citera
2017-11-10, 13:38
Medlem
Jag tror på det här först när de som beställde morden på Saddam Hussein och Muammar al-Khaddafi blir kända för allmänheten. Då menar jag inte att enbart politiker som Bush x2, BO, HRC m fl ska åka dit utan de som verkligen drog i trådarna. Att KSA är inblandat är uppenbart i båda fallen via sponsring och logistik i Mellanöstern och Nordafrika. Varför är också känt i båda fallen. I Saddams fall att gå över från dollar till euro i betalning för olja och i Khaddafis fall att införa en guldmyntfot i Afrika samt sponsring av ännu fler kommunikationssatelliter på kontinenten.

Jag tror inte att Nordkorea har något som helst att göra med detta. Apropå hur slug Trump är och hur han hanterade hela bombningen av den syriska flygbasen så får man inte glömma att ca ett halvt dussin SAA dog i Tomahawk-attacken samt att ett par syriska stridsflyg förstördes. Om allt var ett spel för galleriet så blev kostnaden ändå rätt så hög. Jag ska följa detta men det behövs mycket mer och mer saker måste också bli officiella. Speciellt vilka de där stämningarna i DC är emot.
Citera
2017-11-10, 14:19
Medlem
Fizzlors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theKGS
Verkar orimligt. Man kan inte eliminera korruption utan att slå till mot både högern och vänstern.

Alla som nämns som mål är ju vänster, men det finns ju absolut noll anledning att misstänka att vänstern skulle vara mer korrupt än högern eller att ens vänstermänniskor skulle stå för all korruption.

Således är allt bara önsketänkande från högeranhängare.

Du har fel.
Republikaner är också i siktet, John McCain bland annat.

Nu råkar det dock vara som så att det demokratiska partiet ägnat sig åt en jävla massa tveksamheter senaste åren (republikanerna har det garanterat också under Bush). Man har även haft makten senaste åtta åren, så det är rätt självklart att flest huvuden kommer rulla i de leden.
Citera
2017-11-10, 14:31
Medlem
Fizzlors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TallyStick
Jag tror på det här först när de som beställde morden på Saddam Hussein och Muammar al-Khaddafi blir kända för allmänheten. Då menar jag inte att enbart politiker som Bush x2, BO, HRC m fl ska åka dit utan de som verkligen drog i trådarna. Att KSA är inblandat är uppenbart i båda fallen via sponsring och logistik i Mellanöstern och Nordafrika. Varför är också känt i båda fallen. I Saddams fall att gå över från dollar till euro i betalning för olja och i Khaddafis fall att införa en guldmyntfot i Afrika samt sponsring av ännu fler kommunikationssatelliter på kontinenten.

Hoppas det också, samma med de som egentligen låg bakom 9/11, och det lär komma ut tillslut.
Det sitter alldeles för många goda personer med denna intel inom både amerikansk och utländsk underrättelsetjänst (Ryssland, definitivt) för att detta ska kunna hållas hemligt hur länge som helst

Dock är alla medvetna om hur högt spel man faktiskt spelar. Ingen har lust att dra igång ett tredje världskrig.

Citat:
Jag tror inte att Nordkorea har något som helst att göra med detta. Apropå hur slug Trump är och hur han hanterade hela bombningen av den syriska flygbasen så får man inte glömma att ca ett halvt dussin SAA dog i Tomahawk-attacken samt att ett par syriska stridsflyg förstördes. Om allt var ett spel för galleriet så blev kostnaden ändå rätt så hög. Jag ska följa detta men det behövs mycket mer och mer saker måste också bli officiella. Speciellt vilka de där stämningarna i DC är emot.

6 döda och några flyg förstörda (flygbasen fortfarande funktionell) måste ses som ett väldigt lågt pris med tanke på vad alternativen hade kunnat vara, se bara på hur man hanterade Libyen/Ghaddafi.
Citera
2017-11-10, 14:33
Medlem
Fizzlors avatar
Också intressant att man väljer att släppa JFK-dokumenten nu. Knappast en slump.

Denna dokumentdump skickar en ordentlig signal till div. Deep State-aktörer som CIA.
Kennedy ville, som bekant, avsluta USAs predatoriska förhållningssätt till övriga världen och medla med fred istället för genom våld. Han hade för avsikt att: "splinter the C.I.A. in a thousand pieces and scatter it to the winds."

Denna bok rekommenderas för de som är mer intresserade av JFK och mordet på honom:

https://www.amazon.com/JFK-Unspeakable-Why-Died-Matters/dp/1439193886

Citat:
The book highlights the Bay of Pigs Invasion as the Central Intelligence Agency's attempt to entrap Kennedy into a full-scale US invasion of Cuba. Citing Daniel Schorr's conclusion that "In effect, President Kennedy was the target of a CIA covert operation that collapsed when the invasion collapsed", the book argues that the result of this operation was Kennedy's avowed intention "to splinter the CIA in a thousand pieces and scatter it to the winds." The forced resignation of CIA Director Allen Dulles and several deputies served notice that this statement might be followed through.[7] The book describes Kennedy's conflict with the military, including over the Cuban Missile Crisis (1962), the Partial Nuclear Test Ban Treaty (ratified by the Senate in September 1963), and a back-channel to Fidel Castro in September 1963, via William Atwood, aimed at normalising relations, and National Security Action Memorandum 263 (beginning withdrawal from Vietnam).[7]

Officiellt är det Kuba och Soviet som har fått skulden, vilket självklart är trams för att vilseleda allmänheten och smutskasta en yttre fiende (Rysslands inblandning i valet, 9/11, Iraks massförstörelsevapen, Gulf of Tonkin, etc).
Senast redigerad av Fizzlor 2017-11-10 kl. 14:52.
Citera
2017-11-10, 14:46
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imaloser
Du menar filantrop? Finns garanterat de som fortfarande tycker att han är en ängel. Har du glömt hur världen ser ut?
Asch! Ja jag menade filantrop! Fin titel!

Ja jag vet hur världen ser ut och vill helst inte att hela Europa också ska tillhöra "tredje världen".

Citat:
Ursprungligen postat av cirkusregeringus
Soros i Ungern

Denna skickade en vän till mig som är i Budapest. Jag tror nog ingen ser honom som en antropolog där, snarare antagonist. Skylten översatt till svenska säger

"Enligt Soros-planen skulle Bryssel tvinga alla medlemsstater, däribland Ungern, att betala 9 miljoner forint (valuta) i statligt stöd till varenda invandrare."

"Vad tycker du om detta?"

"Låt inte detta vara osagt!"
1 Jag menade filantrop, bara så du vet. Inte antropolog.
2 Intressant, hur skulle alla medlemsstater betala 9 miljoner kr per invandrare? Så mycket pengar har väl inte ens de rikaste i Sverige.
3 vad jag tycker? Helt sinnessjukt! GALET. Sälj idén till Hollywood och de skulle antagligen tycka den är för långsökt!

Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Du förvirrar begreppen å det grövsta. Filantrop är en person som hyser kärlek till människorna, antropolog är någon som vetenskapligt studerar människosläktet.

Jag tror inte på en Deep-State-upprensning som går till roten med dysfunktionen. Kennedydokumenten, som någon i tråden påpekar är ett tecken, släpptes t.ex inte i sin helhet. Den innersta kärnan bevaras, även om många storspelare faller.

Hoppas att jag har fel.
Jo två andra har redan påpekat mitt misstag. Se ovan.
Senast redigerad av LuluBrooksie 2017-11-10 kl. 14:51. Anledning: 2 tillägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in