2018-05-01, 18:39
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskatol
Och?
Jag finner det helt enkelt intressant att så mycket verkar ha sitt ursprung i populärkultur. Det kan ju tyda på att folk helt enkelt tolkar in en stor del fiction i den bild av verkligheten som de målar upp med hjälp av Q. Istället för att bygga på fakta kan det mesta helt enkelt ha sitt ursprung spännande litteratur och filmer.

Och jag glömde förstås filmen/boken 1984 som bör läggas till listan.

Så vi har:

1984 - obviously

Sum of all fears - se ovan
Matrix - redpilled etc etc etc
Star Trek - Q
War games - ”Shall we play a game”
Alice in wonderland - White rabbit

Och jag tror även Fahrenheit 451 har nämnts i tråden, men den går kanske under radarn för de flesta..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-05-01 kl. 18:46.
Citera
2018-05-01, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag finner det helt enkelt intressant att så mycket verkar ha sitt ursprung i populärkultur. Det kan ju tyda på att folk helt enkelt tolkar in en stor del fiction i den bild av verkligheten som de målar upp med hjälp av Q. Istället för att bygga på fakta kan det mesta helt enkelt ha sitt ursprung spännande litteratur och filmer.

Så vi har:

1984 - obviously

Star Trek - Q

Och jag tror även Fahrenheit 451 har nämnts i tråden, men den går kanske under radarn för de flesta..

Ja, du är då mig en sköning, ta det inte negativt, men pessemisternas konung tänker jag när jag läser dina poster. Hur som helst, jag måste bara fråga, hur hadde du gjort det? Om du var i samma position som Q-teamet. Vilken modus operandi hadde du valt om du 1. ville lyckas väcka massan 2. undgå å din id blev 'compromised' och 3. undgå ett WW ? Hur ? vänligen berätta !
Citera
2018-05-01, 20:11
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheoneaboveAll
Ja, du är då mig en sköning, ta det inte negativt, men pessemisternas konung tänker jag när jag läser dina poster. Hur som helst, jag måste bara fråga, hur hadde du gjort det? Om du var i samma position som Q-teamet. Vilken modus operandi hadde du valt om du 1. ville lyckas väcka massan 2. undgå å din id blev 'compromised' och 3. undgå ett WW ? Hur ? vänligen berätta !

Jag hade berättat sanningen. om jag visste den. Jag hade avslöjat korruption och dolda agendor, om jag kände till dem. Jag hade bevisat min insikt i sådana påstådda hemligheter, om jag hade den.

Jag hade inte ägnat mig åt gåtor, frågor, insinuationer och referenser till popkultur.

Det är bara löjeväckande i mina ögon att folk efter all denna tid utan minsta substans ens överväger någon legitimitet i Q.

Det enda Q åstadkommer är ju att så split och dra ett (än tätare) löjets skimmer över alt rightrörelsen - om ni inte ser detta kommer det nog bli ett tufft uppvaknande den dag tramset inte längre kan försvaras ens i era ögon.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-05-01 kl. 20:15.
Citera
2018-05-01, 20:18
Medlem
Citat:
Jag hade berättat sanningen. om jag visste den. Jag hade avslöjat korruption och dolda agendor, om jag kände till dem. Jag hade bevisat min insikt i sådana påstådda hemligheter, om jag hade den.

Jag hade inte ägnat mig åt gåtor, frågor, insinuationer och referenser till popkultur.

Det är bara löjeväckande i mina ögon att folk efter all denna tid utan minsta substans ens överväger någon legitimitet i Q.

Det enda Q åstadkommer är ju att så split och dra ett (än tätare) löjets skimmer över alt rightrörelsen - om ni inte ser detta kommer det nog bli ett tufft uppvaknande den dag tramset inte längre kan försvaras ens i era ögon.

Samtidigt avslöjat vem du/de är så att inga överraskningar, att använda hela Q rörelsen som täckmantel för att lura målen, och dessutom åka dit på en jävla massa som inte får avslöjas men får avslöjas genom gåtor då det inte är förbjudet för folk att gissa!

Du är ett geni.
Citera
2018-05-01, 21:02
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Samtidigt avslöjat vem du/de är så att inga överraskningar, att använda hela Q rörelsen som täckmantel för att lura målen, och dessutom åka dit på en jävla massa som inte får avslöjas men får avslöjas genom gåtor då det inte är förbjudet för folk att gissa!

Du är ett geni.

Om jag kände till hemligheter som behövde hållas hemliga till en viss tidpunkt för att t.ex sätta dit en specifik person hade jag givetvis inte avslöjat just detta - jag hade p andra sidan inte ens antytt något sådant eftersom personen i sådant fall givetvis hade kunnat dölja spår, fly landet, planera motangrepp etc - detta är givetvis ytterligare ett kraftigt skäl att misstro Q.
Citera
2018-05-01, 21:59
Medlem
Citat:
Om jag kände till hemligheter som behövde hållas hemliga till en viss tidpunkt för att t.ex sätta dit en specifik person hade jag givetvis inte avslöjat just detta - jag hade p andra sidan inte ens antytt något sådant eftersom personen i sådant fall givetvis hade kunnat dölja spår, fly landet, planera motangrepp etc - detta är givetvis ytterligare ett kraftigt skäl att misstro Q.

Hade du? Och vem skulle lyssna? Det som händer nu är att det byggs upp en rörelse som växer för varje dag. 20 000 000+ (vet inte exakt) känner till och läser om Q och fenomenet sprids just nu som en löpeld. Om Q är äkta så skulle jag säga att han/de är riktiga jäkla genier. När "läs"-siffrorna är tillräckligt höga så kan Q börja släppa information på riktigt. Och skuggmakten skulle inte ha en chans när miljontals människor går till angrepp. Om Q är militären, som vissa vill tro, så har de nog information så det räcker för att sätta människor bakom läs och bom förevigt.
Skulle vilja säga att detta är ett kraftigt själ att tro på Q. Ickegenier skulle tänka som du. No offense.
Citera
2018-05-01, 22:29
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Hade du? Och vem skulle lyssna? Det som händer nu är att det byggs upp en rörelse som växer för varje dag. 20 000 000+ (vet inte exakt) känner till och läser om Q och fenomenet sprids just nu som en löpeld. Om Q är äkta så skulle jag säga att han/de är riktiga jäkla genier. När "läs"-siffrorna är tillräckligt höga så kan Q börja släppa information på riktigt. Och skuggmakten skulle inte ha en chans när miljontals människor går till angrepp. Om Q är militären, som vissa vill tro, så har de nog information så det räcker för att sätta människor bakom läs och bom förevigt.
Skulle vilja säga att detta är ett kraftigt själ att tro på Q. Ickegenier skulle tänka som du. No offense.
Hur någon ens kan överväga att fundera på om Q är ”äkta” efter all denna tid och alla dessa meddelanden helt utan substans, i dessa tider med uppenbar risk för att främmande makter försöker sprida desinformation, övergår mitt förstånd fullständigt. Inte ens det faktum att Q uppenbart smeker alt rightrörelsen medhårs på exakt varenda punkt kan förlåta en sådan naivitet i mina ögon, men den kanske kan förklara det...
Givetvis kan jag inte bevisa att Q är fake, hela idén med Q är uppenbarligen att vara undflyende, inte lämna några påståenden eller fakta - endast antyda, fråga och ge menlösa ”crumbs”. Men absolut ingenting tyder ju på att Q skulle vara äkta, absolut ingenting..
Citera
2018-05-01, 23:05
Medlem
Citat:

Vill man göra stora omvälvande förändringar i ett korrupt system så begriper alla att det går inte att göra över en natt. Ska man göra det med lagliga metoder och få folket med sig krävs information till folket. Tänk om Trump första halvåret satte HRC och BHO i livstidsfängelse eller avrättade i militärdomstolar och sedan fängslade hela senaten och kongressen. Det skulle ju bli revolution. Dessutom vill man nog fånga hela nätet för att skapa förändring och inte några galjonsfigurer för egen berömmelse.

Jag hör fortfarande familjer till sina barn tala om Trump som att han är ond och en idiot. Ingen har uppmärksammat att Sydkoreas president som nämns att få Nobelpriset istället vill att Trump ska få det, eftersom Nord/Sydkoreafreden är hans förtjänst. Om dessa familjer vaknar kommer hela deras värld ställas på ända.

Citat:
Vi får se. Jag säger ingenting. Men jag undrar varför du skriver dag ut och dag in i denna tråd. När jag ser en tråd som jag anser vara helt uppåt väggarna, då skriver jag på sin höjd en eller två smått hånfulla kommentarer, sedan lämnar jag tråden åt sitt öde. Allt annat vore ju ett enormt slöseri med tid, tycker du inte?

Månad in och månad ut ligger han stabilt på 10-15% av alla inlägg, i en tråd som han hånar och säger sig inte tro på och skickar kommentarer till folk han föraktar. Om något så ökar ju bara det trovärdigheten att Q är äkta. Hade det verkligen varit något trams hade han lagt sin tid och energi annorstädes.
Citera
2018-05-01, 23:13
Medlem
Citat:

Så vi har:

1984 - obviously

Star Trek - Q

Se där, äntligen kommer du med något inom Q istället för att bara vara negativ, tack du har nu medverkat i rörelsen.

Citat:
Hur någon ens kan överväga att fundera på om Q är ”äkta” efter all denna tid och alla dessa meddelanden helt utan substans, i dessa tider med uppenbar risk för att främmande makter försöker sprida desinformation, övergår mitt förstånd fullständigt. Inte ens det faktum att Q uppenbart smeker alt rightrörelsen medhårs på exakt varenda punkt kan förlåta en sådan naivitet i mina ögon, men den kanske kan förklara det...
Givetvis kan jag inte bevisa att Q är fake, hela idén med Q är uppenbarligen att vara undflyende, inte lämna några påståenden eller fakta - endast antyda, fråga och ge menlösa ”crumbs”. Men absolut ingenting tyder ju på att Q skulle vara äkta, absolut ingenting..

Ja du kämpar så för att försöka göra Q och hela dennes rörelse icke-existerande.
Vi andra tycker det är roligt att diskutera och tycka det är spännande, oavsett vad som är fejk eller inte, för det är intressant. Sen kommer sådana som du..
Ihärdigt att hålla på och vara negativ i flera månader, men det är väl så vissa är.
Citera
2018-05-01, 23:25
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Vill man göra stora omvälvande förändringar i ett korrupt system så begriper alla att det går inte att göra över en natt. Ska man göra det med lagliga metoder och få folket med sig krävs information till folket. Tänk om Trump första halvåret satte HRC och BHO i livstidsfängelse eller avrättade i militärdomstolar och sedan fängslade hela senaten och kongressen. Det skulle ju bli revolution. Dessutom vill man nog fånga hela nätet för att skapa förändring och inte några galjonsfigurer för egen berömmelse.

Jag hör fortfarande familjer till sina barn tala om Trump som att han är ond och en idiot. Ingen har uppmärksammat att Sydkoreas president som nämns att få Nobelpriset istället vill att Trump ska få det, eftersom Nord/Sydkoreafreden är hans förtjänst. Om dessa familjer vaknar kommer hela deras värld ställas på ända.

Ingenstans?? Har du ens letat?

CNN: https://edition-m.cnn.com/2018/04/30/asia/south-korea-trump-nobel-prize-intl/index.html

NY Times: https://www.google.se/amp/s/mobile.nytimes.com/2018/04/30/world/asia/trump-nobel-peace-prize-korea.amp.html

Reuters:
https://www.google.se/amp/s/mobile.reuters.com/article/amp/idUSKBN1I10OD

Independent: https://www.google.se/amp/s/www.independent.co.uk/news/world/asia/donald-trump-nobel-peace-prize-moon-jae-in-north-south-korea-us-president-a8329276.html%3famp

Sky news: https://www.google.se/amp/s/news.sky.com/story/amp/donald-trump-deserves-the-nobel-peace-prize-says-south-koreas-president-11353799

Time: https://www.google.se/amp/amp.timeinc.net/time/5259661/donald-trump-nobel-peace-price-north-korea

Daily mail: https://www.google.se/amp/www.dailymail.co.uk/news/article-5673717/amp/Trump-win-Nobel-Peace-Prize-says-South-Korean-president-Moon-Jae-in.html

Expressen: https://www.expressen.se/nyheter/sydkoreas-president-moon-trump-borde-fa-fredspriset/

Aftonbladet: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jP744w/sydkoreas-president-trump-borde-fa-fredspriset

Osv osv, detta var ett ytterst litet urval...

Citat:
Månad in och månad ut ligger han stabilt på 10-15% av alla inlägg, i en tråd som han hånar och säger sig inte tro på och skickar kommentarer till folk han föraktar. Om något så ökar ju bara det trovärdigheten att Q är äkta. Hade det verkligen varit något trams hade han lagt sin tid och energi annorstädes.
Säkert 80% av mina inlägg i den här tråden handlar om att besvara påhopp och förklara varför jag skriver här - om ni läste i tråden innan ni upprepade sådana frågor om och om igen skulle det drastiskt skära ned mitt antal inlägg.. men det är väl så att om man saknar argument så angriper man lätt budbäraren istället.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-05-01 kl. 23:27.
Citera
2018-05-02, 00:31
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Som Q så får man inte spekulera, men det finns 1-2 personer i denna tråd som trollar och är negativa, de brukar få ha kvar sitt trams även om tråden rensas av mod.
How can that be?
Coincidence?

En helt vild chansning till svar:

Det KAN möjligen bero på att FB är en diskussions-sajt. Att uttrycka olika åsikter är liksom hela poängen. Vill du slippa bli motsagd har du helt enkelt kommit helt fel.

I den verkliga världen verkar det snarare som att Trump sätts åt allt mer, och till stor del faller på eget grepp. Han har ju t ex själv ryckt undan mattan under sin advokat, under sin "intervju" (monolog snarare) med Faux News. Och så verkar han ju ha ljugit om sitt alibi om det där med pee tape = Rysslands hållhake?

Ju mer Trump klantar till det överallt med handelskrig och Stormy Daniels och annat, ju mer skyller han på allt och alla. Det är "crooked Hillary", "leaking lying Comey", osv. Och så deep state.

"Q" är ju bara en ytterligt genomskinlig del av detta patetiska försök från Trumps kvarvarande fans.

Kanske rent av är Trump själv som är "Q"? Inte galnare än hans twitter iaf. Och ungefär lika kryptiskt och osammanhängande som han uttrycker sig live..
Senast redigerad av nerdnerd 2018-05-02 kl. 01:07.
Citera
2018-05-02, 07:21
Moderator
OT raderat. Tråden handlar inte om de andra debattörerna.

/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in