2018-03-17, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Det var något sådant jag också hade som möjlig anledning till varför deep state pushar så hårt för ett krig med Ryssland.

Jag har väldigt svårt att tro att det skulle bli krig med Ryssland. Kanske mera sanktioner men det är väl inget som skulle stoppa en plan om en gemensam valuta.
Citera
2018-03-17, 19:52
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rough-justice
Japp. Ryssland och Kina har bunkrat guld - men övergången är tänkt att ske genom att man lånar ut guld till USA.

Du menar det guld som USA redan håller på i Fort Knox? (USA håller redan hela västvärldens guldreserv)

Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Nope. När det gäller konspirationen gällande Ryssland är det att Kina, Ryssland och Trumps USA ska släppa en ny valuta som inte är kopplat till FED.

Det skulle dock inte fungera vare sig kort eller långsiktigt, om man ska presentera en ny handelsvaluta (för jag utgår från att det inte är Dollarn och Rubeln som ska ersättas rakt av) så måste man presentera den långt i förväg, man kan inte bara presentera en valuta hux flux utan den måste förklaras i detalj likt hur Euron gjordes och även hur den kinesiska valutan gjordes under 00-Talet.
Citera
2018-03-17, 19:54
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Du menar det guld som USA redan håller på i Fort Knox? (USA håller redan hela västvärldens guldreserv)

Det skulle dock inte fungera vare sig kort eller långsiktigt, om man ska presentera en ny handelsvaluta (för jag utgår från att det inte är Dollarn och Rubeln som ska ersättas rakt av) så måste man presentera den långt i förväg, man kan inte bara presentera en valuta hux flux utan den måste förklaras i detalj likt hur Euron gjordes och även hur den kinesiska valutan gjordes under 00-Talet.

Öh?! Det är väl en officiell världshemlighet att FED redan har försnillat guldberget i Fort Knox? Men Ryssland och Kina har ju egna guldreserver på hemmaplan. Så nog finns det tillräckligt med härliga guldberg för att klara övergången från Rothschildarnas banksystem till ett mer rättvist.
Citera
2018-03-17, 20:17
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Öh?! Det är väl en officiell världshemlighet att FED redan har försnillat guldberget i Fort Knox? Men Ryssland och Kina har ju egna guldreserver på hemmaplan. Så nog finns det tillräckligt med härliga guldberg för att klara övergången från Rothschildarnas banksystem till ett mer rättvist.

Det var första gången jag hörde om det speciellt då Tyskland hämtade hem delar av sitt guld för cirka 2 år sedan
Citera
2018-03-17, 20:22
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Vem bestämmer reglerna i en statskupp? Detta,om det ligger något i det skulle man väl kalla en världskupp. Vilka regler gäller vid en världskupp? Jag vet varje fall inte.

Fast en ny världsvaluta har inget med statskupper att göra, om man skapar en ny valuta så kommer den att vara svagare än mormors brunsås. Euron var extremt instabil de första 10+ åren till en sådan nivå att vid varje nytt land som gick med och ändrade sin egna valuta så rasade den i värde.

Skulle USA och Ryssland skapa en egen valuta så skulle den för det första behöva konkurera med Yuan, Pund och Euro, om de skulle döda dollarn och rubeln så skulle båda länderna kollapsa då de skulle rent tekniskt sett ha en valuta som är värd 0,00 kr då de inte skulle kunna betala löner, handelskontrakt eller ens några lån.

Det är därför man måste detaljerat och långsiktigt förklara att man planerar att byta ut valutan, det är inte något man gör på en natt.
Citera
2018-03-17, 20:22
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spauu
Jag har väldigt svårt att tro att det skulle bli krig med Ryssland. Kanske mera sanktioner men det är väl inget som skulle stoppa en plan om en gemensam valuta.

Kolla hur WW1 och WW2 började, i ena fallet så sköts en prins lägligt nog ihjäl och i andra så pushade Britterna Polen att provocera fram en konflikt med Tyskland, relativt dumma handlingar som Demokratiska USA vart tvungen att lägga sig i, även om det inte fanns någon folklig opinion att göra så.

Min poäng är; Det finns "särintressen", speciellt i USA som skulle förlora väldigt mycket pengar och makt om Fed las ned och en ny valuta, som inte "särintressen" har kontroll över.

Dessa kallar jag för Globalister, och de har inga problem att starta ett krig för minsta sak om det behövs för deras plan, vinnaren kommer skriva historien.
Citera
2018-03-17, 20:23
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Jaså? Är du säker på att Tyskland fick tillbaka det dem hade bunkrat hos FED - eller var det andra guldtackor?

Vänta nu, om USA har slarvat bort världens guldreserver hur kunde de då mirakulöst ge fel guld tillbaka?

Om man har slarvat bort guldet så har man det inte kvar.
Citera
2018-03-17, 20:55
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Fast en ny världsvaluta har inget med statskupper att göra, om man skapar en ny valuta så kommer den att vara svagare än mormors brunsås. Euron var extremt instabil de första 10+ åren till en sådan nivå att vid varje nytt land som gick med och ändrade sin egna valuta så rasade den i värde.

Skulle USA och Ryssland skapa en egen valuta så skulle den för det första behöva konkurera med Yuan, Pund och Euro, om de skulle döda dollarn och rubeln så skulle båda länderna kollapsa då de skulle rent tekniskt sett ha en valuta som är värd 0,00 kr då de inte skulle kunna betala löner, handelskontrakt eller ens några lån.

Det är därför man måste detaljerat och långsiktigt förklara att man planerar att byta ut valutan, det är inte något man gör på en natt.
Nu går ju konspirationen djupare än att man ska införa en ny valuta. Men vill fortfarande hävda att det är kupp om man gör det utan globalisters och bankers medgivande. Dessutom fortsätter konspirationen att alla länders utlandsskulder ska skrivas av och FED:s reserver och tryckeri ska gå över till staten.
Om ovanstående stämmer så kommer väl frågan. Kommer de att ge sig frivilligt? Eller kommer det ett nytt krig? Vid ett krig så håller jag med tidigare skribent. Vinnarna skriver historieböckerna och livet går vidare ( för de som klarade sig).
Oavsett sanningshalt i allt som sägs och skrivs i Q och Anon så kan varje fall inte jag sluta följa händelseutvecklingen. Inte du heller märker jag.
Citera
2018-03-17, 21:11
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Nu går ju konspirationen djupare än att man ska införa en ny valuta. Men vill fortfarande hävda att det är kupp om man gör det utan globalisters och bankers medgivande. Dessutom fortsätter konspirationen att alla länders utlandsskulder ska skrivas av och FED:s reserver och tryckeri ska gå över till staten.
Om ovanstående stämmer så kommer väl frågan. Kommer de att ge sig frivilligt? Eller kommer det ett nytt krig? Vid ett krig så håller jag med tidigare skribent. Vinnarna skriver historieböckerna och livet går vidare ( för de som klarade sig).
Oavsett sanningshalt i allt som sägs och skrivs i Q och Anon så kan varje fall inte jag sluta följa händelseutvecklingen. Inte du heller märker jag.

Vilken teori som helst som innebär ett hot mot Globalister är en teori jag köper.

Finns det något av allt denne Q sagt ska hända som verkligen har hänt eller är det mycket hit and miss?
Citera
2018-03-17, 22:18
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Vilken teori som helst som innebär ett hot mot Globalister är en teori jag köper.

Finns det något av allt denne Q sagt ska hända som verkligen har hänt eller är det mycket hit and miss?
Kika några sidor bak i tråden som gäller Nord Korea och Obama, svar nr 2994. Ger en snabb och välbalanserad bild av en liten del av tillfälligheter som hänt. har mig veterligen inte varit en enda "hit and miss" men å andra sidan har väl Q mestadels ställt frågor ungefär som en bra deckare i Agatha Cristiestyle. Där sista avsnittet inte har sänts än.
Citera
2018-03-18, 09:44
Medlem
Citat:
Min poäng är; Det finns "särintressen", speciellt i USA som skulle förlora väldigt mycket pengar och makt om Fed las ned och en ny valuta, som inte "särintressen" har kontroll över.

Dessa kallar jag för Globalister, och de har inga problem att starta ett krig för minsta sak om det behövs för deras plan, vinnaren kommer skriva historien.

Har en variant av vad globalist är. Det är aktörer (ägare) som är så rika att länder inte spelar någon roll. De kan flytta verksamheter till andra länder eller spela ut länder mot varandra för att få bättre avtal. När Apple eller Faceook skall planera ny verksamhet bollar de med länder, diskuterar med politiker för att få dem att erbjuda bäst förhållanden. Då kan exempelvis facebook få en nya serverhallar gratis som Annie Lööf tyckte var så bra. De kan få skatteavtal där de knappt betalar någon skatt alls trots vinster som lokala företag bara kan drömma om.

De här globala företagen investerar hårt i att göra länder "röriga", splittra grupper mot varandra samt knyta till sig politiker på affärsmässiga grunder. Det är lönsamt! De åker inte dit för det så varför bry sig?
Citera
2018-03-18, 10:42
Medlem
Lugnochros avatar
Nya uppdateringar från Q för de som missat det. i går kväll kom post 953.

Mar 17 2018 15:03:41
Q !UW.yye1fxo
458
How bad is the corruption?
FBI (past/present)
+29 (16)
DOJ (past/present)
+18
STATE (past/present)
+41
Removal is the least of their problems.
Projection.
Russia>D/HRC
Twitter Bots>GOOG operated (not Russia)/Narrative & Political SLANT
BIDEN / CHINA.
BIG DEVELOPMENT.
TRAITORS EVERYWHERE.
AMERICA FOR SALE.
FLYNN.
Targeted.
Why?
Who knows where the bodies are buried?
CLEARED OF ALL CHARGES.
TRUMP ADMIN v2?
Election theft.
Last hope.
Congressional focus.
Impeach.
They think you are STUPID.
They think you will follow the STARS.
They openly call you SHEEP/CATTLE.
THERE WILL COME A TIME NONE OF THEM WILL BE ABLE TO WALK DOWN THE STREET.
BIGGEST FEAR.
PUBLIC AWAKENING.
Q

Ca 7 timmar senare postades det fyra till.

Mar 17 2018 20:44:01
Q !UW.yye1fxo
701978
Next week.
BOOM.
BOOM.
BOOM.
Q

Sedan den som refererar till ovanstående.
Mar 17 2018 20:44:59
Q !UW.yye1fxo
702000
>>701978
USMC activated.
US (3).
Q

Mar 18 2018 02:10:23
Q !UW.yye1fxo
705183
Panic mode.
Enjoy the show.
Q

Avslutningsvis denna.
Mar 18 2018 02:17:42
Q !UW.yye1fxo
705264
Why are trips allowed?
Whitelist.
Q

USMC kan väl inte vara några andra än USA:s marinkår?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in