2018-01-27, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Vilket är mycket större än vad "almänheten" förstår. Vi har levt i ett regelverk där globalister (globala företag) haft mycket förmånliga regler. De här reglerna har de fått genom att köpa politiskt inflytande.

Problemt är ofta att folk inte förstår hur regelverket ser ut och hur allvarligt det blir

Nu jobbar Trump för USA men folket där kommer få se en ganska dramatiskt förbättring och jättarna kommer snart få känna av konkurrens underifrån, de kommer snart få större problem att håva in pengar

Anledningen till att man importerar varor från Kina är att dessa varor är billigare än t ex varor tillverkade i USA eller Sverige.
Kvaliteten på amerikanska varor är nog generellt sett bättre men också dyrare.
De som är fattiga kommer att drabbas hårdast medan människor med gott om pengar inte berörs nämnvärt.
Citera
2018-01-27, 21:30
Medlem
BushwickBills avatar
Det har hänt väldigt mycket under de senaste dygnen, här kommer ett axplock:

Angående memot:

Mueller i blåsväder efter att ha ljugit om en utredning gällande en Saudisk familj i Florida med kopplingar till 9/11:

En grafik över “Insurance policy” som Strzok diskuterade i läckta mail, stämmer överens med Q-drop från 22/12 2017 och DELAR av denna grafik är troligtvis med i memot:

Grafik gjord av anon angående LOOP Capital som Q bad anon undersöka, humorn i namnet säger väl allt om dessa personer:

@HousatonicITS från Twitter har gjort en kartläggning över Peter Strzok och hans familj. En härva med Obama, McCabe, HRC och hennes mail. Han har varit storstädare åt Clinton och Obama med andra ord:

En anon från 8ch har grävt lite i de namngivna från EO som jag postade tidgare, många Clinton kontakter, finns en länk till en ZeroHedge-artikel längst ner som också innehåller mycket bra information:

Det påstås på Twitter att Lindsey Graham och Chuck Grassley på allvar börjar undersöka hur relationen mellan DNC/HRC-kampanjen och dossiern ser ut, detta skall vara ett läckt meddelande till John Podesta men det spekuleras att flera ur deep state fått samma exempelvis DWS och Donna Brazile. Det intressantaste är punkt 12 där en rad namn dyker upp, bland annat den nu rikskände Peter Strzok och Loretta Lynch men även företag som åtminstone jag inte känner till sen innan. Detta är garanterat relaterat till memot.

Konspirationsteorin från Adam Schiff och, kärringen som borde vara död, Feinstein om att Release the memo hashtaggen var ryska bots är härmed helt debunkad, finns ett och annat för våra hjältar i den här tråden att lära av länken nedan vad gäller just debunking:

En förklaring av anon vad Q menar med tre poster från i Fredags. Den första posten är länken till EO som jag postade tidigare där POTUS kan frysa tillgångar för entiteter som hotar systemet via brott mot mänskliga rättigheter eller korruption. Det andra meddelandet är en länk till medlemmarna i CFR och den tredje posten är länken till memot som beskriver hur militären kan fängsla Amerikanska medborgare om Presidenten vill och att MI tar över utredningar från någon annan ”Three letter organisation”. Kan bli kul detta om det stämmer:

Påtal om CFR, Julian Assange postar denna video idag där Joe Biden i en CFR-talk i princip erkänner att han medlat i en annan stats rättsväsende med skattepengar från USA:

En “Big Picture”-teori god som någon annan, finn gärna fem fel och slå hål på det som går:
Citera
2018-01-27, 21:31
Medlem
BushwickBills avatar
Som avslutning tycker jag det passar med ett av Q:s senaste meddelanden:
Think logically.
Refer to past crumbs.
YOU HAVE MORE THAN YOU KNOW.
Do you expect HRC, GS, Hussein, etc to stand in a PUBLIC courtroom w/ potential crooked judges and tainted ‘liberal’ juries?
How do you defuse a bomb?
Knowledge of which wires/strings to cut?
Q

Anon har en ganska bra genomgång hur det har gått till och kommer gå till när ”strings are getting cut”:

Detta är en bråkdel av allt som kommer fram om man BEMÖDAR sig läsa på 8ch istället för att lyssna på CP-teorierna från Tracy Baenz och andra idioter på Twitter som tror att Obama, Soros och Clinton sitter och ruttnar på Gitmo just i detta nu. De kommer få sitt straff men vem som helst borde förstå att deras huvud kommer vara de sista som rullar.

Debunk away era sopor!
Citera
2018-01-27, 21:38
Medlem
Bra tråd. Sitter här och hoppas nu.. Hjärnan försöker säga nej. Hjärtat säger "det är dags nu"
Citera
2018-01-27, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Som avslutning tycker jag det passar med ett av Q:s senaste meddelanden:
Think logically.
Refer to past crumbs.
YOU HAVE MORE THAN YOU KNOW.
Do you expect HRC, GS, Hussein, etc to stand in a PUBLIC courtroom w/ potential crooked judges and tainted ‘liberal’ juries?
How do you defuse a bomb?
Knowledge of which wires/strings to cut?
Q

Anon har en ganska bra genomgång hur det har gått till och kommer gå till när ”strings are getting cut”:

Detta är en bråkdel av allt som kommer fram om man BEMÖDAR sig läsa på 8ch istället för att lyssna på CP-teorierna från Tracy Baenz och andra idioter på Twitter som tror att Obama, Soros och Clinton sitter och ruttnar på Gitmo just i detta nu. De kommer få sitt straff men vem som helst borde förstå att deras huvud kommer vara de sista som rullar.

Debunk away era sopor!

Fantastisk sammanställning du har gjort. Du får alla stjärnor i min bok för detta ;-)
Citera
2018-01-27, 22:49
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HedgeZero
Fantastisk sammanställning du har gjort. Du får alla stjärnor i min bok för detta ;-)

Tackar, som sagt, detta är en promille av det som finns på 8ch bara under senaste dagarna, PROMILLE!

Någon av alla debunkgenier som frälser oss med sin närvaro kan väl kolla om denna lista är utöver vad som är normalt, 470+ resignations från hela världen från September:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1B-95giwldeKgsd0nYiw_sEaSf4kGNLZgEIvEhL2mVAw/edit#gid=0

Steve Wynn är ett väldigt intressant namn och eftersom det hintats tidigare om att "sexuella trakasserier" är ett svepskäl så ska det nog grävas lite mer där.

Synd att denna verkar vara nere:
https://ballotpedia.org/List_of_U.S._Congress_incumbents_who_are_not_runni ng_for_re-election_in_2018
Citera
2018-01-27, 23:27
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Tackar, som sagt, detta är en promille av det som finns på 8ch bara under senaste dagarna, PROMILLE!

Någon av alla debunkgenier som frälser oss med sin närvaro kan väl kolla om denna lista är utöver vad som är normalt, 470+ resignations från hela världen från September:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1B-95giwldeKgsd0nYiw_sEaSf4kGNLZgEIvEhL2mVAw/edit#gid=0

Steve Wynn är ett väldigt intressant namn och eftersom det hintats tidigare om att "sexuella trakasserier" är ett svepskäl så ska det nog grävas lite mer där.

Synd att denna verkar vara nere:
https://ballotpedia.org/List_of_U.S._Congress_incumbents_who_are_not_runni ng_for_re-election_in_2018

Med över 400.000 CEOs bara i USA är 470 stycken en extremt låg siffra.
https://www.statisticbrain.com/ceo-statistics/

Visst, det står ”notable resignations” på din Excel-fil, men dels är det worldwide och dels är det bara att slänga ett getöga på listan så kan man lätt konstatera att där finns en massa obetydliga poster med - som CEOn för nån turistförening, men även storfräsare så vi kan ju vara snälla och låtsas att allihop är höjdare..
Då kan vi lämpligen jämföra med CEOs som har en årslön på över en miljon dollar, det är ju ändå rätt bra betalt..

Enligt källan ovan är det 32.000 CEOs bara i USA (din lista innehåller ju även andra poster och länder men jag räknar snällt och bortser från det.)

Genomsnittstiden för en CEO-post är cirka 10 år. https://www.google.se/amp/s/amp.businessinsider.com/many-ceos-are-overstaying-their-welcome-2015-3
Det blir 3.200 storfräsare-CEOs som avgår per år i USA. Så 470 st på 5 månader är förstås väldigt lite..

Visst, några antaganden blev det, jag vet ju t.ex inte kriterierna för urvalet på din lista, men jag försökte vara väldigt generös när jag jämförde tycker jag.
Citera
2018-01-27, 23:49
Medlem
Flor-Idas avatar
Q:s senaste post är en länk till en film om amerikanska krigsmakten. Vad menas? Ska det införas undantagstillstånd i o m SOTU? Vad jag förstår så tar militären över polismakten i såna fall, eller har jag fel?
Citera
2018-01-28, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Stämmer inte, de har ökat marginaleffekterna för tillverkare i egna länder som medvetet slår ut produktion på hemmaplan. Mycket påtagligt för oss Svenskar. Dessutom subventioneras frakten från Kina.
I USA har de använt olika tekniker för att slå ut produktion i landet, de har bl.a. mycket hög företagsbeskattning, lätt att "sätta dit" företag för än det ena och än det andra med sanslöst höga skadestånd, frakten från Kina är subventionerad samt att de har giganter som Walmart som egentligen är importfirmor

Man slår sönder egna marknader via regelverket

Kommer vi då in på att Q hintar om att globalisterna strävar efter ett tredje världskrig för att drastiskt minska världsbefolkningen till kanske 500 miljoner människor så fattar ju alla vad 7-klövern har gjort sig skyldig till i Sverige.

Vad händer med oss svenskar när transporterna slås ut så vi inte har nån mat i butikerna? Massvält, upplopp, kravaller ...
Citera
2018-01-28, 15:12
Medlem
00:09 AM - 27 Jan 2018
"Catch & Release"
"Safety & Security"

Coincidence?
Have you learned how to read the message?
Q

3:55 AM - 27 Jan 2018
‏Verified account @realDonaldTrump
Thank you to Brandon Judd of the National Border Patrol Council for his strong statement on @foxandfriends that we very badly NEED THE WALL. Must also end loophole of “catch & release” and clean up the legal and other procedures at the border NOW for Safety & Security reasons.
Citera
2018-01-28, 16:03
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Q:s senaste post är en länk till en film om amerikanska krigsmakten. Vad menas? Ska det införas undantagstillstånd i o m SOTU? Vad jag förstår så tar militären över polismakten i såna fall, eller har jag fel?

Vid ett undantagstillstånd så upphör alla civila lagar och blir till militära, detta betyder att allt från snatteri till mord kan leda till samma dom vilket är avrättning då du begår landsförräderi i någon form, det betyder även att man upplöser alla framtida val fram tills undantagstillståndet är upphävt.

Om något sådant införs nu i år så kan vi se USA upphöra som demokrati och förvandlas till 2010-Talets Italien.
Citera
2018-01-28, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sagosand
00:09 AM - 27 Jan 2018
"Catch & Release"
"Safety & Security"

Coincidence?
Have you learned how to read the message?
Q

3:55 AM - 27 Jan 2018
‏Verified account @realDonaldTrump
Thank you to Brandon Judd of the National Border Patrol Council for his strong statement on @foxandfriends that we very badly NEED THE WALL. Must also end loophole of “catch & release” and clean up the legal and other procedures at the border NOW for Safety & Security reasons.

Så där Snake, nu är vi har verfierat Qs trovärdighet så kan vi gå vidare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in