2021-01-09, 06:21
Medlem
Ondahamsterns avatar
När och vart ska Trump säga att stormen kommer och vad säger Q om det som hände Trump nu?
Citera
2021-01-09, 09:12
Medlem
Kanske missat det men hur går trådens resonemang att detta var enligt plan?

Trump skulle ju avslöja fusket och sen vinna.

Är detta ett long game
Citera
2021-01-09, 10:01
Medlem
Kan man få trådens kommentar tack,

Ursäkta källan men videon får väl anses vara genuin?

För mig är den bekymmersam för polisen säger, ”jag håller inte med om detta men gör det ändå”.

https://www.friatider.se/har-slapper-polisen-demonstranterna-i-kapitolium

Det förändrar ju inte faktum MEN det skulle bli lite av en riksdagsbrand över det hela.

Det betyder också att Trump (och Q) blivit TOTALT uppsnurrade.

EDIT: kommentaren från polismannen föreslår att dom fått order att öppna.
Citera
2021-01-09, 10:11
Medlem
Är det rätt eller fel att stänga Trumps twitter?

Vi ställer frågan så här istället, rätt eller fel att stänga general Flynns twitter?

Han har ju inte uppmanat till något vad jag vet förutom att vara den pusselbiten i Q som inte passar in. Han tog ju pledge of allegiance till exempel.

Enda skälet att stänga hans twitter är pga. Q väl?

Jag kan tycka att absolut laglig yttrandefrihet Skall råda för annars blir det som Kinas censur.

Då Q rensats från alla större plattformar är det ju i stort sett ett förbud.

Fortfarande sitter Irans Ayatollah och skriver att Israel skall utplånas så det är ju väldigt myclet fokus just på Q.
Citera
2021-01-09, 11:24
Medlem
En edit till ovan att det inte är inskränkningar i yttrandefriheten per lag men att då dessa kanaler är så pass dominerande så får det i stort sett samma effekt som att kinas regering hår in och censurerar.
Citera
2021-01-09, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Är detta ett long game

Absolut, nu väntas det på att Trump m. familj ska dras inför riksrätt efter att han är avsatt så att varken han eller någon avkomma eller deras respektive får inneha "public office" igen. Då kommer Q ha vunnit.

Citera
2021-01-09, 12:53
Medlem
Post #4414, punkt 1 avbockad: Trumps twitter nedtagen. Nu får vi alltså besked på om Q har nåt att komma med.

RED1: Potus twitter removal
RED2: Central communications blackout

Om inte RED2 kommer så kan man avfärda Q definitivt. Upphetsningen nu antyder att punkt 2 definitivt är en möjlighet. Man är verkligen mån om att tysta Trump och hans följare. Efter RED2 är det CLAS movement, vad det nu betyder, sedan flytt av militär under förevändningen att stävja uppror osv. till RED6. Vi får se vad som händer.
Citera
2021-01-09, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Absolut, nu väntas det på att Trump m. familj ska dras inför riksrätt efter att han är avsatt så att varken han eller någon avkomma eller deras respektive får inneha "public office" igen. Då kommer Q ha vunnit.

Nyfiken på om du anser att han bör ställas inför riksrätt och i så fall för vad?

Jag kan ju skämta om att jag vill att MP skall skickas i fängelse för att dom stänger fullt fungerande elproduktion som hade hållit i 15 år till utan kostnad och nu tar en 10 miljarders nota för tidig stängning. Men egentligen vill jag nog inte att Lorentz Tovatt med familj skall få livstid utan benådning.
Citera
2021-01-09, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Post #4414, punkt 1 avbockad: Trumps twitter nedtagen. Nu får vi alltså besked på om Q har nåt att komma med.

RED1: Potus twitter removal
RED2: Central communications blackout

Om inte RED2 kommer så kan man avfärda Q definitivt. Upphetsningen nu antyder att punkt 2 definitivt är en möjlighet. Man är verkligen mån om att tysta Trump och hans följare. Efter RED2 är det CLAS movement, vad det nu betyder, sedan flytt av militär under förevändningen att stävja uppror osv. till RED6. Vi får se vad som händer.

Kan vi dechiffera meddelandet?

Jag tolkar detta meddelande som antingen en kupp av Trump (eller hans sida) eller en kupp av träsket men vem går vinnande ur detta?

Citat:
EAM LOYALISTS:
RED1: POTUS twitter removal
RED2: Central communications blackout [continental US]
RED3: CLAS movement PELOSI or PENCE
RED4: Movement of MIL assets [10th Mountain_1st Marine_CPSD_Marine_QVIR] to central locations under guise of citizen riot control.
RED5: NAT MIL COM CEN
RED6: SEC OF DEF _instruct1
USSS
CASTLE_ROCK
Q
Citera
2021-01-09, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Nyfiken på om du anser att han bör ställas inför riksrätt och i så fall för vad?

Jag måste erkänna att jag är kluven. I den bästa av världar nej (dvs inte ställas inför riksrätt), men i den vi lever i så är jag betydligt mer tveksam.

Dvs, jag undrar om det inte är bättre både för USA och för världen om han ställs inför riksrätt och dras ned och ut på riktigt så att kapitlet är avslutat och det inte behöver finnas någon oro inför 2024 hos republikanerna. R kommer ha det jobbigt 2024 då de egentligen inte har något konkret rent politikmässigt, en liknande situation de hade 2016 som de tog hem på populism istället för politik. (D kommer inte heller ha så mycket att komma med 2024 om de inte lämnar identitetspolitiksträsket)

Om Trump m familj faller och inte kan ha något att göra med valet 2024 skulle det tvinga för en politisk förnyelse hos R, vilket jag tycker är bra. Problemet för mig under Trump-eran var att det inte handlade om politik, det handlade om någon sorts populism vs en koordinerad och enad världsordning (där jag utan tvivel står på koordinerade världsordningssidan). Jag tror att en stor del av de som röstade på Trump inte förstår hur skört samhällsbygget är, att det, exempelvis, finns processer kring att man ska klaga på valprocessen innan val och att när valet väl har varit måste man acceptera resultatet, annars faller samhället. En sådan liten sak som att man inte accepterar valresultat man inte håller med om kan fälla ett samhälle, betydligt mindre har gjort det (se ex Turkiet och Iran).

Gällande vad han kan ställas till riksrätt för så lämnar konstitutionen det öppet för "Treason, Bribery, or other high Crimes and Misdemeanors". Där kan man bygga case kring treason (uppmuntran att slå sak i att störa rösträkningen), bribery (att det mottogs medel för att ge pardons), och så finns det även det gamla Ukraina-caset (som aldrig hördes i senaten), Trump orgs hotell och främmande makts delegationer, osv. Att hitta ett juridiskt gångbart case tror inte jag är svårigheten, utan det som är svårt är att få det igenom senaten där jag tror att många fortfarande är livrädda för Trumps bas.

Vad är dina tankar kring saken?

Jag tror tyvärr inte Q kommer yttra sig så mycket mer.
Citera
2021-01-09, 23:20
Medlem
samtron12s avatar
https://youtu.be/gLv4hN95udM

Haha skrattade högt igår när jag såg Qnissen bli intervjuad av Alex Jones.

När till och med Alex sätter ner foten så har det nog gått förlångt
Citera
2021-01-09, 23:40
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samtron12
https://youtu.be/gLv4hN95udM

Haha skrattade högt igår när jag såg Qnissen bli intervjuad av Alex Jones.

När till och med Alex sätter ner foten så har det nog gått förlångt

Skrattade så mycket, haha!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in