Citat:
Ursprungligen postat av
bottenslam
Du tror alltså fortfarande på ryss-spöket trots att det är utrett och avklarat? Du är medveten om att ryssar och amerikaner beblandar sig jämt och ständigt oavsett president? Rysk och amerikansk inblandning sker i respektive land hela tiden.
Så att vi har på samma sida och inte pratar om varandra. Håller du med om
samtliga av följande eller är det något jag borde belägga i större utsträckning?
- Rysslands, och Putins, internationella inflytande är större med DJT vid rodret i USA
- Ryssland är idag relativt beroende på energiexport västerut, vilket i sin tur är beroende av en splittrad väst som inte upprätthåller handelsblockader.
- Ryssland är beroende av att rätt fri tillgång till dollar, vilken kan begränsas om DJTs samröre med Deutsche utreds (DJT kommer inte utredas federalt så länge han är president). Deutsche har sannolikt tvättat pengar genom DJTs företag som kompensation för föfallna lån. Detta är en av sakerna som IRS undersöker och anledningen att han är under audit.
- Putin själv möter internt politiskt motstånd, och har politiska poäng att vinna på att kunna agera kraftfullt internationellt för att bli återvald (även med deras smått sneda system), en enad väst försvårar detta.
Citat:
Ursprungligen postat av
bottenslam
Exakt vad är det du tror att ryssarna har gjort?
Jag tror att ryska statsmedel har används för att försöka tillsätta och hålla kvar DJT vid makten då det gynnar den ryska staten. Jag vet dock inte i vilken utsträckning var medveten om detta, men det är tydligt att det iaf inte aktivt förhindrades.
Se exempelvis DJTs senaste utspel, de är helt vansinniga, DJT själv har inget att tjäna på det. Han borde bara vänta på de rättsliga processerna. De som tjänar på att presidenten själv försöker ogiltigförklara landets egna röstprocess är onekligen ryssar (och kineser, och iranier, etc).
Men vi får se, om Q återkommer snart och också trycker på röstfusk utan belägg så kan vi iaf vara säkra på att Q inte har USAs bästa för ögonen, och sannolikt är en utländsk operation.
(Detta baserat på logiken att även en pro-Trump op inser att det inte är värt priset att söndra landet, i rådande läge kommer det aldrig tillsättas en republikansk president igen då en så stor del av staterna nu har infört en majoritetsprincip när det kommer till elektorsröster)