Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Någon går förstås alltid att hitta, men vad Q* och dessa anons inte verkar ha förstått (bland mycket annat) är att den genomsnittliga perioden en vd tjänstgör i ett amerikanskt storbolag är cirka 5 år, och en styrelseordförande sitter i snitt 8 år..
Rotationen är alltså normalt väldigt hög på dessa poster, och det vi ser i USA (och Sverige) är inte onormalt på något vis alls, utan snarare både fullt normalt och förväntat.
* Reservation dock för att Q kanske har förstått detta och bara utnyttjar ett välkänt faktum för att lura sin mindre begåvade följarskara..
Ja människor byter jobb och går vidare och det är helt naturligt. Jag kan inte bedöma om det är fler avgångar än vanligt i USA.
Jag vill bara att tråden ska uppmärksamma om/när fenomenet kommer till Sverige. Jag tror inte Jonas Sjöstedt är med i Illuminati. Ej heller tror jag att Stefan Persson är en skurk, men det är den typen av lite oväntade avgångar som vore intressant att prata om.
Det vore spännande om svenska internationella stjärnor inom underhållning, diplomati och näringsliv började kliva ner. Margot Wallström exempelvis, även om jag har svårt att se henne med undslippa ett galet skratt medan hon klappar en vit katt i knät.