Citat:
Ursprungligen postat av
Q-follower
Det tror jag inte, att DOJ-IG rapporten innehåller specifik bevisning för eller mot Flynn's specifika domstolsärende. DOJ-IG rapporten innehåller förmodligen i generella termer eventuella felaktigheter om FBI's övervakning/avlyssning och hantering mot ' Surveillance court' osv...
Sidney Powell tror det är tillräckligt sannolikt att hon använt det som argument för att få kommande utfrågning framskjuten. Domare Emmet Sullivan köpte argumentet.
Värt att nämna är att Emmet Sullivan frågat Michael Flynn om han vill ta tillbaka sitt erkännande efter att information framkommit att FBI-utredare utreds för tjänstefel i hanteringen kring Flynn.
And when the Court queried whether the defendant wanted an opportunity to withdraw his plea because one of the interviewing agents had been investigated for misconduct, the defendant stated “I do not, Your Honor.”
Källa: https://www.emptywheel.net/2019/11/01/the-government-reminds-emmet-sullivan-that-mike-flynn-already-agreed-his-current-complaints-dont-cha nge-his-guilt/
Ingen normal människa avböjer en sådan förfrågan.
Jag har tidigare argumenterat för att Flynn medvetet erkänt sig skyldig till ett brott som han inte har begått. Av någon anledning vill han förbli åklagad.
Jag har argumenterat att anledningen är för att Flynn sitter på bevis som inte är giltiga i en civil rättsprocess mot tredjepart, men som skulle kunna tvättas om Flynn tar upp det i sitt försvar. Nu har dock flynnförsvaret inte gjort några sådana försök, så den teorin verkar inte trolig.
Tillägg: Det är möjligt att bevis tvättas enbart genom att Flynn utreds. Om Flynn helt enkelt förvarat all bevisning hemma när FBI gjorde husrannsakan är den nu tvättad. En liknande taktik användes mot Anthony Weiner och hans ökända bärbara dator. Skillnaden är att Weiner är en brottsling, så det enda man behövde göra är att locka honom till att begå en brottslig handling, i hans fall blottning inför underåring via sexchatt, för att kunna genomföra en husrannsakan och därmed kunna beslagta datorn (som militära underrättelsetjänsten redan visste vad den innehöll).