2019-11-28, 10:09
Medlem
Citat:
Flynn sentencing delayed until after DOJ inspector general report comes out

https://edition.cnn.com/2019/11/26/politics/prosecutors-flynn-sentencing-doj-ig-report/index.html

Citat:
Washington (CNN)Michael Flynn, President Donald Trump's first national security adviser, will not be sentenced on December 18 as previously planned, a federal judge said Wednesday, to await the release of an internal Justice Department report on FBI surveillance.

Schemat för bedömning och domen mot General Michael Flynn flyttas fram på grund av Inspector General Horowitz rapport, enl. överenskommelse av inblandade parter. Domen mot Flynn tangerar DOJ-IG's bedömning:

Citat:
For these reasons, the parties respectfully request that the Court suspend the currently scheduled dates for briefing and sentencing until further order of the Court.

https://www.scribd.com/document/437070505/US-v-Flynn-Joint-Motion-to-Abate-Briefing-Schedule
Citera
2019-11-28, 10:39
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q-follower
Schemat för bedömning och domen mot General Michael Flynn flyttas fram på grund av Inspector General Horowitz rapport, enl. överenskommelse av inblandade parter.
Bakgrunden till framflyttningen är att Flynns advokat, Sidney Powell, anklagar justitiedepartementet (FBI) för att gömma bevis som skulle fria Flynn. Sidney's huvudargument är förfalskning av FBI's förhörsprotokoll ("302 rapport"). Sidney har bett domare Emmet Sullivan att flytta fram kommande utfrågning till efter generalinspektör Michael Horowitz's rapport, som förväntas innehålla den bevisning som Sidney misstänker (läs: vet) att FBI undanhåller Flynn.
Citera
2019-11-28, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Bakgrunden till framflyttningen är att Flynns advokat, Sidney Powell, anklagar justitiedepartementet (FBI) för att gömma bevis som skulle fria Flynn. Sidney's huvudargument är förfalskning av FBI's förhörsprotokoll ("302 rapport"). Sidney har bett domare Emmet Sullivan att flytta fram kommande utfrågning till efter generalinspektör Michael Horowitz's rapport, som förväntas innehålla den bevisning som Sidney misstänker (läs: vet) att FBI undanhåller Flynn.

Det tror jag inte, att DOJ-IG rapporten innehåller specifik bevisning för eller mot Flynn's specifika domstolsärende. DOJ-IG rapporten innehåller förmodligen i generella termer eventuella felaktigheter om FBI's övervakning/avlyssning och hantering mot ' Surveillance court' osv...
Citera
2019-11-28, 11:22
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Det tror jag inte, att DOJ-IG rapporten innehåller specifik bevisning för eller mot Flynn's specifika domstolsärende. DOJ-IG rapporten innehåller förmodligen i generella termer eventuella felaktigheter om FBI's övervakning/avlyssning och hantering mot ' Surveillance court' osv...
Sidney Powell tror det är tillräckligt sannolikt att hon använt det som argument för att få kommande utfrågning framskjuten. Domare Emmet Sullivan köpte argumentet.

Värt att nämna är att Emmet Sullivan frågat Michael Flynn om han vill ta tillbaka sitt erkännande efter att information framkommit att FBI-utredare utreds för tjänstefel i hanteringen kring Flynn.
And when the Court queried whether the defendant wanted an opportunity to withdraw his plea because one of the interviewing agents had been investigated for misconduct, the defendant stated “I do not, Your Honor.”

Källa: https://www.emptywheel.net/2019/11/01/the-government-reminds-emmet-sullivan-that-mike-flynn-already-agreed-his-current-complaints-dont-cha nge-his-guilt/
Ingen normal människa avböjer en sådan förfrågan.

Jag har tidigare argumenterat för att Flynn medvetet erkänt sig skyldig till ett brott som han inte har begått. Av någon anledning vill han förbli åklagad.

Jag har argumenterat att anledningen är för att Flynn sitter på bevis som inte är giltiga i en civil rättsprocess mot tredjepart, men som skulle kunna tvättas om Flynn tar upp det i sitt försvar. Nu har dock flynnförsvaret inte gjort några sådana försök, så den teorin verkar inte trolig.

Tillägg: Det är möjligt att bevis tvättas enbart genom att Flynn utreds. Om Flynn helt enkelt förvarat all bevisning hemma när FBI gjorde husrannsakan är den nu tvättad. En liknande taktik användes mot Anthony Weiner och hans ökända bärbara dator. Skillnaden är att Weiner är en brottsling, så det enda man behövde göra är att locka honom till att begå en brottslig handling, i hans fall blottning inför underåring via sexchatt, för att kunna genomföra en husrannsakan och därmed kunna beslagta datorn (som militära underrättelsetjänsten redan visste vad den innehöll).
Senast redigerad av Fittahora 2019-11-28 kl. 11:33.
Citera
2019-11-28, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Du menar ungefär som i "Mata inte trollen: SnakePlisssken, Ondahamstern, Piii..., nerdnerd, DikT, danjäl, Alpoxen, DanielDO, ertil, itazon |*Mästertroll beskriver en helikopter."

Sakfrågan ÄR Qs natur. Iaf det också. Vad eller vem ÄR Q?

En fullt tänkbar möjlighet är den just framförda: en fantasi baserad på tv-serien Star Trek. Och som då skojaren/skojarna bakom "Q-drops" drar nytta av för att nå ut.

Säger en av Putins nyttiga idioter.

Kan vi inte skippa denna idiotiska debatt tills någon har konkret fakta på att det är Star Trek som gjort Q stor? Alla som följt Q förstår att det är det politiska läget i USA som gjort Q stor men som sagt kom gärna med något konkret.
Citera
2019-11-29, 20:10
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Sidney har bett domare Emmet Sullivan att flytta fram kommande utfrågning till efter generalinspektör Michael Horowitz's rapport, som förväntas innehålla den bevisning som Sidney misstänker (läs: vet) att FBI undanhåller Flynn.
Citat:
Sidney Powell tror det är tillräckligt sannolikt att hon använt det som argument för att få kommande utfrågning framskjuten. Domare Emmet Sullivan köpte argumentet.
Jag vill poängtera att jag inte argumenterar för att Michael Horowitz's rapport kommer att innehålla någon specifik information, jag förmedlar bara vad som rapporterats från Flynn-rättegångsprocessen.

Jag är fortsatt kritisk till Horowitz. Skulle inte förvåna mig om det blir Mueller revisited, mao en rapport utan innehåll. Det skulle tom glädja mig eftersom jag hoppas att trumpadministrationen arbetar för att nedmontera den amerikanska federala staten med dess korrupta rättsorgan (CIA, FBI och domstolsväsendet) som medborgarnas största fiende. Ännu en internutredning som sopar all korruption under mattan är utmärkt argumentation för att förespråka för nedläggning pga allt för omfattande korruption.

Mitt hopp står till alla förseglade åtal och militärrättegångar. Innan åtalen kan föras till domstol måste domstolarna rensas från korruption, och där är vi inte ännu.
Citera
2019-11-30, 08:52
Medlem
Citat:
.... dess korrupta rättsorgan ....
.... sopar all korruption under mattan ...
.... omfattande korruption.

Mitt hopp står till alla förseglade åtal och militärrättegångar. Innan åtalen kan föras till domstol måste domstolarna rensas från korruption, och där är vi inte ännu.

När du använder korruption så här, vad syftar du på då? Du verkar syfta på något annat än användning av offentlig makt för egen vinning och snarare en konspiration?
Citera
2019-12-03, 10:12
Medlem
Q post #3645

Citat:
Dec 2 2019

LisaMI6.PNG
https://qanon.pub/data/media/400b6580ca4a55b00532697db8314d0dedc2c4fb41918d30dd 27ce94b5886b8e.png

Be ready, Anons.
Public awakening coming.
Q

En början kan vara DOJ-IG rapporten som presenteras nu på måndag 9 december. Även Lisa kan få sig ett uppvaknande ifall hon varit med och konspirerat mot den nu sittande amerikanska administrationen. Lisa Page alltså, tidigare FBI-anställd..
Citera
2019-12-03, 11:58
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Q post #3645

En början kan vara DOJ-IG rapporten som presenteras nu på måndag 9 december. Även Lisa kan få sig ett uppvaknande ifall hon varit med och konspirerat mot den nu sittande amerikanska administrationen. Lisa Page alltså, tidigare FBI-anställd..

Och om absolut ingenting händer på måndag?
Citera
2019-12-03, 12:56
Medlem
Citat:
Q post #3645

Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Och om absolut ingenting händer på måndag?

Kan ju kanske bli en chocknyhet för alla Qanons o Trumpers.
Citera
2019-12-03, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Kan ju kanske bli en chocknyhet för alla Qanons o Trumpers.

Men vadå, Q måste desinformera ibland, det vet vi ju alla?
Citera
2019-12-03, 14:13
Medlem
Lite intressant att tripcoden har bytts, utan någon som helst verifierad koppling (om man inte har foliehatten neddragen till näsan förstås, för om man har det behöver man inte förstå hur tid hanteras tekniskt och man kan enkelt acceptera narrativ om sakers tidsordning utan epistemiska problem).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in