Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-11-09, 16:02
  #1
Medlem
Går vi mot en framtid som tyder på detta? Att folk inte längre kommer att vara anonyma bland annat. Att det snart kommer vara krav att ha bild på sig själv också som avatar.
Citera
2017-11-09, 16:08
  #2
Medlem
Hoppas verkligen inte det. Möjligheten till att vara anonym är viktig tycker jag. Tyvärr så är det lite för många som missbrukar sin anonymitet, inte bara på flashback utan mer generellt på internet.
Citera
2017-11-09, 16:09
  #3
Medlem
ImTheMans avatar
eh, nej. de är ju moståndare till allt som liknar sådan sociala medier , även i de fall de skulle tillföra nåt, som en like-knapp.
Citera
2017-11-09, 16:12
  #4
Medlem
Nirps avatar
Det finns ingenting som tyder på det.
Citera
2017-11-09, 16:31
  #5
Medlem
Hela jävla internet känns som ett stort socialt medie.
Citera
2017-11-09, 16:42
  #6
Medlem
Det skulle gå emot precis allt vad Flashback står för, så det har jag svårt att tro.
Citera
2017-11-09, 16:55
  #7
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Från politikerhåll strävar man absolut efter ett sådant upplägg. Att tvinga alla att logga in med BankID så att ingen kan komma undan med "fel" åsikter utan att det blir repressalier, uthängningar, problem på jobbet & liknande.
Citera
2017-11-09, 16:58
  #8
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Från politikerhåll strävar man absolut efter ett sådant upplägg. Att tvinga alla att logga in med BankID så att ingen kan komma undan med "fel" åsikter utan att det blir repressalier, uthängningar, problem på jobbet & liknande.

Har du hört talas om något forum som stött på sådana påtryckningar från politikerhåll?
Citera
2017-11-09, 16:59
  #9
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Har du hört talas om något forum som stött på sådana påtryckningar från politikerhåll?
Inte än, men det har hörts sådana signaler från EU-håll.
Citera
2017-11-09, 17:00
  #10
Medlem
Dofternas avatar
Min tro är att Admin inför krav på eget namn och bild inom en period på 50 år.
Citera
2017-11-09, 17:01
  #11
Medlem
Jag hörde faktiskt en idiot igår som beskrev Flashback som ett social media -

Jag var då tvungen att säga högt och tydligt att det är ett FORA - ett FORUM där man är ANONYM
Citera
2017-11-09, 17:11
  #12
Medlem
Nej, det tror jag inte. Flashback ju lite av en motpol gentemot sociala medier så det vore väldigt ologiskt. Att resten av internet har blivit allt mindre anonymt har bara ökat efterfrågan av hemsidor som Flashback så de skulle bara skjuta sig själva i foten om de försökte göra hemsidan mindre anonym.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback