Citat:
Ursprungligen postat av
gotet
Om du läser tråden om Jonas De Geer här på flashback så finns jättemycket information om hans slott/kloster. Jag har även hittat information på andra nationalistiska forum om detta. Så det stämmer inte alltså? Så Jonas De Geer är idag pank precis som Björn Björkqvist? Hur kan det vara möjligt med tanke på att han är av adlig börd och kommer från en stenrik familj? Jonas De Geer borde rimligtvis vara väldigt förmögen.
Nej han ses mer eller mindre som familjens svarta får och har ett minst sagt komplicerat förhållande till resten av släkten, hans far är förövrigt död.
De är av adlig börd ja och hans föräldrar har väl haft det gott ställt.
Jonas skrev lite för olika PK tidningar innan han blev persona non grata i den branschen pga sina politiska åsikter. Vad han har jobbat mer med i Sverige vet jag inte förutom att han var med och startade tidningen Salt som var minst sagt icke pk och fick väl lite lön därifrån innan tidningen gick i graven.
Han drog till Skottland med familjen pga politiska trakasserier här hemma och jobbade ett tag som lärare där.
Sedan så tog han familjen och flyttade igen till Orkneyöarna och jobbade som brevbärare där för att få ekonomin att gå ihop och hans fru jobbade inom vården tror jag om jag inte minns fel och nej de bodde inte i ett kloster utan i ett vanligt hus.
När han och frun separerade drog han till Tyskland för att podda på plats med Dan och Magnus som hade bosatt sig där båda två och fick väl lite lön för det.
Sedan skar det sig mellan honom och dem och han drog hem till Sverige igen och har vad jag vet inte jobbat sedan dess och har mer eller mindre varit dödssjuk, vårdats på sjukhus under flera månader en period och är tydligen hyfsat handikappad idag tex går med käpp så han lär aldrig arbeta mer.
Han har haft det så jävligt rent ekonomiskt sedan han kom hem så att han tigger om Swischdonationer för att överleva ekonomiskt och det är inte likt Jonas om det inte är akut.
Klosterhistorien är en jävla myt som tom hamnade på Wikipedia och trots att Jonas var i kontakt med dem så vägrade de plocka bort den men numera tror jag att det faktiskt är bortplockat därifrån.
Förövrigt så bor han i en simpel lägenhet någonstans i Stockholmsområdet då han mer eller mindre har vuxit upp där och det är hemmaplan för honom.