Citat:
Ursprungligen postat av
Offervilja
Dan Eriksson har blivit blockad på Twitter av den vedervärdiga judinnan Katerina Janouch:
https://twitter.com/erikssondan/status/1404362734779703298
Jag skrev här i tråden att jag i höst kommer att rösta på Alternativ för Sverige i kyrkovalet, men det blir nog inte så. Ett parti som inte känner ett äckel inför kräk som Janouch och Lennart Matikainen är inget som jag vill stödja. Gustav Kasselstrand retweetar Janouch 25 gånger oftare än vad han retweetar Dan Eriksson. Jag orkar inte sitta och låtsas tycka om saker som egentligen är skit. Organisationer som är bra på riktigt: Det fria Sverige, Europa Terra Nostra och Nordiska motståndsrörelsen.
De nämnda, judinnan och finnen, tillhör de mer kända profilerna i vad som brukar kallas "den nationella rörelsen", sedan är det bara att avgöra om man vill vara en del av denna rörelse.
Nu är ju den nationella rörelsen varken nationell eller en rörelse, snarare en lösare samling figurer (om än till stor del uppsamlade i ett nätverk) med en överlag reaktionär och i grunden systemtrogen hållning, med allt från aningslösa boomers, uppstudsiga aningslösa sverigevänner, sionister som kanske är mer galna än aningslösa, och judar plus utplacerade infiltratörer som vet vad de håller på med.
Det hela är anstruket med olika delar counterjihadism, personliga intressen och affärsmöjligheter, uppmärksamhetsbehov och religiösa åskådningar som får företräde framför ideologi, framför synen på ras och folk (det finns en intervju som Radio Nordfront gjorde med en medlem från avvecklade Nordisk Ungdom, där kan man få höra vad det är som verkligen ligger varmast om hjärtat hos den klicken).
Men säger man bara att någonting är "nationellt" så strömmar de till. Det är väl lika vanligt hos "nationella" som alla andra att instinktivt nappa på etiketter istället för att se till innehåll.